Min ISS virker ikke
Fra : Morten Jorgensen

Dato : 24-07-06 02:14

Jeg har lige installeret en ISS server, bruger XP og når jeg
skriver mit computernavn i browseren sker der ikke noget andet
end denne fejl kommer op.

Fjernprocedurekaldet mislykkedes.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørn Andersen

Dato : 24-07-06 02:33

On 24 Jul 2006 01:13:33 GMT, Morten Jorgensen <mj@ofir.dk> wrote:

>Jeg har lige installeret en ISS server, bruger XP og når jeg
>skriver mit computernavn i browseren sker der ikke noget andet
>end denne fejl kommer op.
>
>Fjernprocedurekaldet mislykkedes.

Skriver du:
http:///
- ?

Ellers prøv med:
http://localhost/

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Morten Jorgensen

Dato : 24-07-06 02:53

Jørn Andersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> Skriver du:
> http:///
> - ?
>
> Ellers prøv med:
> http://localhost/
>
> Good luck!
>
> --
> Jørn Andersen,
> Brønshøj

Det er lige meget hvad jeg skriver, så kommer den med samme fejl.

Fra : Michael Zedeler

Dato : 24-07-06 09:08

Morten Jorgensen wrote:
> Jeg har lige installeret en ISS server, bruger XP og når jeg
> skriver mit computernavn i browseren sker der ikke noget andet
> end denne fejl kommer op.
>
> Fjernprocedurekaldet mislykkedes.

Prøv at åbne en command shell og skriv

telnet localhost 80

Dernæst skriv

GET /

og se hvad den siger.

Mvh. Michael.

Fra : Morten Jorgensen

Dato : 24-07-06 11:33

Michael Zedeler wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> Prøv at åbne en command shell og skriv
>
> telnet localhost 80
>
> Dernæst skriv
>
> GET /
>
> og se hvad den siger.
>
> Mvh. Michael.
> --
> Which is more dangerous? TV guided missiles or TV guided families?
> I am less likely to answer usenet postings by anonymous authors.
> Visit my home page at http://michael.zedeler.dk/

Så skriver den noget jeg ikke kan nå at se. Den lukker vinduet med
det samme.

Fra : Morten Jorgensen

Dato : 24-07-06 11:37

Morten Jorgensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> Så skriver den noget jeg ikke kan nå at se. Den lukker vinduet med
> det samme.

Så fik jeg den til at blive på skærmen.

HTTP/1.1 500 Server Error
Server: Microsoft-ISS/5.1
Date: Mon, 24 Jul 2006 10:33:41 GMT

mislykkedes.</body></html>

Ingen forbindelse til væren.

Fra : Michael Zedeler

Dato : 24-07-06 13:11

Morten Jorgensen wrote:

> Så fik jeg den til at blive på skærmen.
>
> HTTP/1.1 500 Server Error
> Server: Microsoft-ISS/5.1
> Date: Mon, 24 Jul 2006 10:33:41 GMT

> mislykkedes.</body></html>
>
> Ingen forbindelse til væren.

Okay. Så er det noget internt i IIS. Den kører, men noget går galt når
den behandler forespørgsler. Jeg kan ikke hjælpe mere.

Mvh. Michael.

Fra : Morten Jorgensen

Dato : 24-07-06 14:06

> [...]
> Which is more dangerous? TV guided missiles or TV guided families?
> I am less likely to answer usenet postings by anonymous authors.

ØV! .. Det er virkelig irriterende! Andre der måske kan hjælpe?

Fra : Ukendt

Dato : 24-07-06 19:12

"Morten Jorgensen" <morten@odie.dk> skrev
> ØV! .. Det er virkelig irriterende! Andre der måske kan hjælpe?
Der er vel ikke spærret noget i XP Firewall...
Prøv at afinstallere IIS - genstarte PC - Installere IIS igen...og så ellers
alle opdateringer til OS...
Hvis det ikke hjælper, kan jeg kun se en udvej - Geninstallation af OS...+
opdateringer...
Bjarne

Fra : Morten Jorgensen

Dato : 24-07-06 19:26

bsn wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
> alle opdateringer til OS...
> Hvis det ikke hjælper, kan jeg kun se en udvej - Geninstallation af OS...+

ØVØV hvor irritererende! .. Har prøvet at geninstallere det 100 gange men uden
held. Nej hvor er jeg dog træt af det!

Fra : Lasse Skovsager

Dato : 24-07-06 19:41

Morten Jorgensen wrote:

> ØVØV hvor irritererende! .. Har prøvet at geninstallere det 100 gange
> men uden held. Nej hvor er jeg dog træt af det!

Du kører vel ikke med norton (symantec) antivirus?
Det er før set at det skaber problemer.
Hvis du gør, så prøv at deaktivere det og se hvad der sker

/lasse

Fra : Morten Jorgensen

Dato : 24-07-06 19:51

Lasse Skovsager wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> Du kører vel ikke med norton (symantec) antivirus?
> Det er før set at det skaber problemer.
> Hvis du gør, så prøv at deaktivere det og se hvad der sker
>
> /lasse

Nej, men jeg køre med noget der hedder KasperSKY .. Prøver lige at
uninstallere det bare for at se hvad der sker.

Fra : Morten Jorgensen

Dato : 24-07-06 19:57

> [...]
> >

> Nej, men jeg køre med noget der hedder KasperSKY .. Prøver lige at
> uninstallere det bare for at se hvad der sker.

Weeeeeeeee huuu .. Det var mit KasperSky antivirus der lavet lort i den! Tak
for det! ;)

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 24-07-06 22:23

Morten Jorgensen wrote:

> Weeeeeeeee huuu .. Det var mit KasperSky antivirus der lavet lort i
> den!

Over højre skulder med den. En virusbeskyttelse må ikke lave den slags
numre. Jeg har fået anbefalet Norman Antivirus - http://www.norman.com/dk

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Lasse Skovsager

Dato : 24-07-06 23:11

Morten Jorgensen wrote:

> Weeeeeeeee huuu .. Det var mit KasperSky antivirus der lavet lort i
> den! Tak for det! ;)

Velbekomme!

Som Erik også skriver så ud til højre med l*****!

Jeg bruger avast! og det spiller ihvertfald med iis

/lasse

Fra : Jørn Andersen

Dato : 25-07-06 01:39

On Tue, 25 Jul 2006 00:10:42 +0200, "Lasse Skovsager"
<lasse@skovsager.dk> wrote:

>Velbekomme!
>
>Som Erik også skriver så ud til højre med l*****!
>
>Jeg bruger avast! og det spiller ihvertfald med iis

Inden I får smidt alt for meget ud, var det så ikke en idé at
undesøge, om det ikke blot er en lille konfig-ting, der kan få dem til
at lade være med at blokere - forudsat at de i øvrigt virker efter
hensigten?

Nå, det er vist lidt off topic her, så Eod for mit vedkommende.

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Lasse Skovsager

Dato : 25-07-06 09:57

Jørn Andersen wrote:

> [...]
> hensigten?
>
> Nå, det er vist lidt off topic her, så Eod for mit vedkommende.

Det er ikke lykkedes for mig at få hverken norton eller kaspersky eller avg
til at virke med iis - derfor mit svar.

EOD
/lasse

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 25-07-06 17:47

Lasse Skovsager wrote:

> Det er ikke lykkedes for mig at få hverken norton eller kaspersky
> eller avg til at virke med iis - derfor mit svar.

AVG fungerer da fint i samspil med IIS hos mig (også i samspil med XAMPP
Apache på en anden maskine). Jeg fik godt nok anbefalet Norman, men jeg
bruger endnu AVG.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/