Hestekastanjeminermøl
Fra : Kai Mandrup

Dato : 23-07-06 21:15

- ja, det er et frygteligt langt ord....

Jeg har opdaget en hel del brune pletter på mine hestekastanjetræer.
En søgning på internettet endte på
http://www.havenyt.dk/skadedyr_og_plantesygdomme/117.html
hvor jeg kunne se at det kunne være et angreb af "hestekastanjeminermøl" -
det ligner i hvert fald!
MEN: På sitet oplyses at den findes på Lolland-Falster - og jeg bor nord for
Limfjorden, så kan det alligevel være den benævnte møl?
Eller kan det være noget andet?

mvh. Kai

Fra : Allan Vebel

Dato : 24-07-06 00:21

Kai Mandrup skrev:

> Jeg har opdaget en hel del brune pletter på mine
> hestekastanjetræer.

Jeg tror bare at de mangler vand, som i resten af landet.

> En søgning på internettet endte på
> http://www.havenyt.dk/skadedyr_og_plantesygdomme/117.html
> hvor jeg kunne se at det kunne være et angreb af
> "hestekastanjeminermøl" - det ligner i hvert fald!

Inden du ser for mange spøgelser, så giv dem en masse
vand den næste måneds tid, så skal de nok komme sig.

Jeg har flyttet rundt på nogle bøgetræer her midt i
hedebølgen,
de mister alle bladene ved denne operation, men giver jeg
dem
masser af vand, spinger de ud midt i august, det har jeg
prøvet
en del gange.

--
Allan Vebel