kampesten (Ø20-50cm) i aalborg omegn
Fra : Kim Schulz

Dato : 23-07-06 20:43

hejsa,
Da vi skal have lavet nyt udebur til vores skildpadder har vi behov for
en 5-8 kampesten i størrelsen ø20-50cm og gerne lidt flade i det.
Nogen der ved hvor man kan finde sådan noget og tage dem lovligt i
nærheden af Aalborg.
Ved mine forældre er der et sted hvor bondemændene læsser dem de finder
på markerne af og så kan man bare køre ud og hente dem. Det er bare i
den anden ende af landet desværre så der kan vi ikke lige få nogen fra,

--
Kim Schulz | Private : http://www.schulz.dk
Kim@schulz.dk | Business: http://www.devteam.dk

Fra : Max

Dato : 23-07-06 20:52

Hej Kim

> Ved mine forældre er der et sted hvor bondemændene læsser dem de

Find en bondegård hvor der ligger en stabel marksten og spørg
pænt om lov til at tage nogle stykker. Tage evt. et par falsker
vin med.

Ps: du må ikke hente dem på stranden.

Mvh Max

Fra : Allan Vebel

Dato : 23-07-06 23:55

Max skrev:

> Ps: du må ikke hente dem på stranden.

Jo, hvis de ikke indgår i kystsikringen, må du gerne tage
dem med hjem - det er vist noget med den gode gamle
Jyske Lov, som fortsat regulerer sådan noget.

Jeg husker engang da jeg fandt en flot sten på en strand i
Nødebohuse, der er en stejl trappe ned til stranden. Jeg
kom slæbende med stenen op ad trappen i samme øjeblik
som en ældre dame bar en lille hund ned.

De må ikke tage sten fra stranden, fortalte hun. Jo, jeg er
stenhugger, så jeg må godt, svarede jeg, og så var den
sag uddebatteret

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Max

Dato : 24-07-06 07:35

Hej Allan

> Jo, hvis de ikke indgår i kystsikringen, må du gerne tage
> dem med hjem - det er vist noget med den gode gamle
> Jyske Lov, som fortsat regulerer sådan noget.

Læs den her, så vil du opdage at det kræver en meget stor
hat at hente flere sten i den omtalte størrelse lovligt :)

http://www.skovognatur.dk/Ud/Faerdsel/SandOgSten.htm

Mvh Max

Fra : Kim Schulz

Dato : 23-07-06 20:57

On Sun, 23 Jul 2006 21:52:17 +0200
"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

> Hej Kim

> Find en bondegård hvor der ligger en stabel marksten og spørg
> pænt om lov til at tage nogle stykker. Tage evt. et par falsker
> vin med.

Det var også planen, men jeg ville lige høre inden om der var nogen der
kendte til et sted/en bondemand inden. Det kunne jo være og så slap jeg
for at skulle ud og køre land og rige rundt for at finde en som har
sten liggende.

> Ps: du må ikke hente dem på stranden.

Nej det er klart. Som gammel falstring ved jeg hvor vigtigt det er at
have gode diger langs stranden.