Snorkle steder på Falster, evt. lolland
Fra : riber@calico-jack.dk

Dato : 23-07-06 20:24

Hej.
Jeg og 2stk. kammerater er begyndt på at snorkle lidt rundt, og har
planlagt at vi på lørdag skal ud og snorkle lidt. Men mangler lidt
inspiration til steder der kunne være interessante at snorkle ud og
kigge på.

Det skal helst være i nærheden af Falsters østside, da vi der har
mulighed for båd - hvis lokationen ligger utilgængelig i bil.
Er der nogle interessante steder? ...

Kort(GPS) kordinater er velkomne :)

Fra : M1

Dato : 24-07-06 00:13

møns klint og stevns klint kan nåes med bil

Fra : Ukendt

Dato : 24-07-06 20:03

riber@calico-jack.dk wrote:
> [...]
>
> Det skal helst være i nærheden af Falsters østside, da vi der har
> mulighed for båd - hvis lokationen ligger utilgængelig i bil.

Under broend der forbinder Lolland med Falster (den ved Føtex ikke
guldborgsund broen) er et godt sted syntes jeg, der er tit et rigtig godt
dyreliv.

uanset om det er med flasker eller snorkel, er det meget fedt at ligge og
plaske rundt under den bro (syntes jeg, selv om der max er 5m dybt) i sær
når vandet er 25 grader som det var i går da vi lå med med flasker i 45 min
i en 3mm shorti og stadig syntes at vandet var varmt, det er også et godt
sted til nat dyk, man skal dog passe på hvis der står folk og fisker fra
broen, det kan være et problem.

mvh Morten

Fra : Henrik

Dato : 25-07-06 06:21

Morten Dall Darmer (a) skrev:

> [...]
> sted til nat dyk, man skal dog passe på hvis der står folk og fisker fra

Morten du har ikke tid til de der bio-bro-dyk, torsdag og fredag - der
skal vi rigtig lege
(og forhåbentlig er der gevinst !

Henrik
www.dive.dk

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-06 21:21

Henrik wrote:

> Morten du har ikke tid til de der bio-bro-dyk, torsdag og fredag - der
> skal vi rigtig lege
> (og forhåbentlig er der gevinst !

HVAD DALEN, skulle du ikke være på ferie, så har du da ikke tid til at være
på nettet eller hvad ))

jeg har desvære hørt, fra nogle af de gamle lokale dykkere at der ikke er
store chancer for gevinst

men lad os nu se

CU Morten

Fra : riber@calico-jack.dk

Dato : 25-07-06 17:58

Jeg vil sige forslagene videre til gutterne, og så vil vi i
fællesskab vælge hvor vi tager hen :)

Lige et side spørgsmål.
Hvis jeg skal invistere i en våddragt, hvad skal jeg kigge efter?
Vandet kan føles en del koldt på bunden, hehe :)