Copy not possible
Fra : KC

Dato : 23-07-06 18:53

Hej NG

Hvordan bliver det muligt? Mener at have læst her at man "nemt" kan komme
uden om dette, men kan ikke lige finde det...

Er et reklamebillede jeg gerne vil kopiere...

mvh

KC

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 23-07-06 19:05

Den 23-07-06 19.52 skrev KC følgende:

> Hvordan bliver det muligt? Mener at have læst her at man "nemt" kan komme
> uden om dette

Det er korrekt.

> men kan ikke lige finde det...

Og vi kan ikke finde siden ud fra din beskrivelse, så du må nøjes med
den løsning, som måske ikke er den mest optimale, men som normalt altid
virker: Tag et skærmbillede af siden, indsæt billedet i et
billedbehandlingsprogram, og gem det herefter i det ønskede format.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Tips til at gøre din Windows hurtigere.

Fra : KC

Dato : 23-07-06 19:34

> [...]
> virker: Tag et skærmbillede af siden, indsæt billedet i et
> billedbehandlingsprogram, og gem det herefter i det ønskede format.

Fx denne http://www.netetiket.dk/staerk_svendborg_shanghai.htm

mvh

KC

Fra : Max

Dato : 23-07-06 19:46

Hej KC

> Fx denne http://www.netetiket.dk/staerk_svendborg_shanghai.htm

Gem hele siden i en temporær mappe, så ligger billedet der.

Mvh Max

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 23-07-06 19:47

KC skrev:

>Fx denne http://www.netetiket.dk/staerk_svendborg_shanghai.htm

Højreklik og vælg "Gem billede som ..." (sådan gøres det i Firefox)

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Hans

Dato : 23-07-06 19:48

KC wrote:

> Fx denne http://www.netetiket.dk/staerk_svendborg_shanghai.htm

Der er ingen problemer i Firefox med at gemme billedet.

Hans

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 23-07-06 19:47

KC wrote:

> Fx denne http://www.netetiket.dk/staerk_svendborg_shanghai.htm

Højreklik og gem billedet. Det virker fint i Opera. Hvilken browser bruger
du da?

Hvis det er Internet Explorer, så højreklik og hold knappen nede, tryk på
space for at få en evt. boks/besked væk og slip på højre musseknap.

http://www.netetiket.dk/imgs/store/svendborg_Lager_beer_shanghai.GIF

--
Mvh. Lars

Ny i nyhedsgrupperne?
Besøg http://usenet.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 23-07-06 20:03

Den 23-07-06 20.46 skrev Lars Jørgensen følgende:

> Hvis det er Internet Explorer, så højreklik og hold knappen nede, tryk på
> space for at få en evt. boks/besked væk og slip på højre musseknap.

Smart, den kendte jeg ikke.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
34 tips & tricks til Internet Explorer.

Fra : Ukendt

Dato : 23-07-06 21:50

> Smart, den kendte jeg ikke.
>
> --
> Mvh. Kim Ludvigsen
> 34 tips & tricks til Internet Explorer.
> http://kimludvigsen.dk

Kim så skal du lige ændre dine 34 tips og tricks til 35

--

Med Venlig Hilsen

KIm MIchael LArsen

kimila snabel a mail dot dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 23-07-06 22:28

Den 23-07-06 22.49 skrev kimila følgende:

> Kim så skal du lige ændre dine 34 tips og tricks til 35

Hæ, meget passende signatur til emnet. Og jeg havde slet ikke tænkt på,
at jeg ikke havde medtaget den slags på IE-siden. Nyt trick er nu
tilføjet, baseret på andres forslag her - og ikke mindst det nemmeste
som ingen af os har nævnt: Tag fat i billedet, og træk det ud på
skrivebordet.
http://kimludvigsen.dk/tips-internet-ie.html#gembilleder

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Tema med alt hvad det er nødvendigt at vide om nyhedsgrupperne.

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 23-07-06 23:01

Kim Ludvigsen skrev:

>og ikke mindst det nemmeste
>som ingen af os har nævnt: Tag fat i billedet, og træk det ud på
>skrivebordet.

Eller til en mappe.

>http://kimludvigsen.dk/tips-internet-ie.html#gembilleder

Man bør måske gøre opmærksom, at fungerer billedet som et link,
så er det en genvej (url) man får gemt og ikke billedet.

Det er dog også muligt med noget kode, at fohjindre at man i IE
kan trække i et element på en htmlside.
--
Kerim
Har du brug for et Montana reolsystem?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 23-07-06 23:08

Den 24-07-06 00.00 skrev Kerim Ellentoft følgende:

> Eller til en mappe.

Jep, det har jeg også skrevet.

> Man bør måske gøre opmærksom, at fungerer billedet som et link,
> så er det en genvej (url) man får gemt og ikke billedet.

Her blev billedet gemt. Jeg har lige prøvet igen, og det /er/ selve
billedet, der bliver gemt.

Forøvrigt, så er beskyttelsen på den side da for dum. De har ikke slået
billedværktøjslinjen fra, så man skal blot holde musen over billedet et
par sekunder, så kan man gemme billedet ved at klikke på Gem-ikonen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Fintun Windows XP med TweakUI.

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 23-07-06 23:25

Kim Ludvigsen skrev:

>Her blev billedet gemt. Jeg har lige prøvet igen, og det /er/ selve
>billedet, der bliver gemt.

Tillader jeg mig at tvivle på, har du et link til en side, hvor
det sker?

Det er jo sådan at man trække i et link og så får man en genvej
og IE gør det, uanset om det er et tekst- eller billedlink
(ihvertfald hos mig).

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 24-07-06 05:26

Den 24-07-06 00.25 skrev Kerim Ellentoft følgende:

> Tillader jeg mig at tvivle på, har du et link til en side, hvor
> det sker?

Jeg læste ikke, hvad du skrev med linket, jeg gik blot ud fra, at vi
snakkede om billedet i denne tråd. Du har selvfølgelig ret, når det
drejer sig om et billede, som også er et link.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Økonom Steffen Møller giver et bud på, hvordan internettet vil påvirke

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 23-07-06 19:56

Den 23-07-06 20.33 skrev KC følgende:

> Fx denne http://www.netetiket.dk/staerk_svendborg_shanghai.htm

Der er flere muligheder:

Skift til en anden browser, fx Firefox, som kan forhindre siderne i at
slå højreklik fra.

Slå JavaScript fra: Funktioner => Internetindstillinger => Sikkerhed =>
Brugerdefineret => Active Scripting, deaktiver. Hvis du vil bruge
JavaScript på andre sider, skal du slå det til igen bagefter.

Find billedets adresse i kildekoden: Vis => Kildekode => find adressen,
og indkopier den i adresselinjen. I dette tilfælde finder du adressen:
imgs/store/svendborg_Lager_beer_shanghai.GIF
Som skal indsættes efter sidens adresse:
http://www.netetiket.dk/
Altså:
http://www.netetiket.dk/imgs/store/svendborg_Lager_beer_shanghai.GIF
Så får du billedet uden antikopi-halløjet.

Og så er der selvfølgelig den tidligere omtalte metode med et skærmskud.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Har du fortalt din far og mor om Ludvigs Hjørne?

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 23-07-06 21:16

KC skrev:

>Fx denne http://www.netetiket.dk/staerk_svendborg_shanghai.htm

Træk billedet med musen op i adressefeltet.

Fra : Max

Dato : 23-07-06 21:19

Hej

> Træk billedet med musen op i adressefeltet.

En elegant løsning :)

Mvh Max

Fra : Jørn Andersen

Dato : 29-07-06 03:40

On Sun, 23 Jul 2006 19:52:38 +0200, "KC" <etiketter@webspeed.dk>
wrote:

>Hvordan bliver det muligt? Mener at have læst her at man "nemt" kan komme
>uden om dette, men kan ikke lige finde det...
>
>Er et reklamebillede jeg gerne vil kopiere...

Ud over alle de andre forslag, så kan den som regel hentes i
browserens cache.

Hvis det er flere billeder af samme type - fx .jpg - så søg fx efter
*.jpg-filer, som er under en time gamle kort efter du har været på
siden.

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,