Nogen der kender navnet på dette træ
Fra : Max

Dato : 22-07-06 00:12

Hej

Se træ.jpg i dk.binaer

Mvh Max

Fra : F.Hansen

Dato : 22-07-06 00:17

news:44c15edd$0$84014$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej
>
> Se træ.jpg i dk.binaer

Tulipantræ

Mvh Finn

Fra : Max

Dato : 22-07-06 01:20

Hej Finn

> Tulipantræ

Ok, det var hurtigt svar. Jeg har altid troet at et Tulipantræ
var en magnolia, men det kan jeg så se nu er forkert.

Takker for info.

Mvh Max

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 22-07-06 08:16

"Max" skrev i en meddelelse
> Hej Finn

> Ok, det var hurtigt svar. Jeg har altid troet at et Tulipantræ
> var en magnolia, men det kan jeg så se nu er forkert.
>
> Takker for info.

Jeg har da også gennem hele mit liv hørt det omtalt som tulipantræ og
magnolia i flæng, som om det var et og samme træ eller busk.

Nu skete der så det mærkelige, at da jeg ville hente gruppen binaer ind,
kom der en melding: Gruppen binaer er ikke tilgængelig på serveren. Det
har jeg da aldrig vælet ude for før. Jeg ville da gene have set et
billede, der beviser at de to navne ikke refererer til det samme træ.

Hilsen Ruth

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 22-07-06 09:07

"Ruth Nielsen" <cfs29093@cybercity> skrev
> Jeg ville da gene have set et
> billede, der beviser at de to navne ikke refererer til det samme træ.

Det kan du da Google dig frem til, billederne altså. Men bevise noget om,
hvad der er gængs (men ikke officielt) navn på en plante, kan Google nok
ikke udrede for dig.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 22-07-06 10:26

"Preben Riis Sørensen" skrev i en meddelelse
> [...]

om,
> hvad der er gængs (men ikke officielt) navn på en plante, kan Google

Okay, jeg tænkte slet ikke på google i forbindelse med binaer, men det
vil jeg så prøve.

Ruth

Fra : Max

Dato : 22-07-06 10:53

Hej Ruth

> Okay, jeg tænkte slet ikke på google i forbindelse med binaer, men det
> vil jeg så prøve.

Google kender heller ikke binær grupper, du skal finde en server der
har dem for at bruge dem.

Men du kan se billedet her http://www.sandcastle.dk/Billeder/Trae.jpg

Mvh Max

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 22-07-06 10:41

On Sat, 22 Jul 2006 10:06:44 +0200, "Preben Riis Sørensen"
<preben@esenet.dk> wrote:

>Det kan du da Google dig frem til, billederne altså. Men bevise noget om,
>hvad der er gængs (men ikke officielt) navn på en plante, kan Google nok
>ikke udrede for dig.

På plantedirektoratets hjemmeside ligger en pdf-fil som hedder
"Anbefalede danske plantenavne" - den er ret god.

Men lige i dette tilfælde nok ikek til meget hjælp, for langt
størstedelen af den danske befolkning kalder en magnolia for et
tulipantræ - selv om tulipantræet er noget helt andet.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Krukker og tilbehør til haven: http://pottehaven.dk/

Fra : Max

Dato : 22-07-06 09:11

Hej Ruth

> Jeg har da også gennem hele mit liv hørt det omtalt som tulipantræ og
> magnolia i flæng, som om det var et og samme træ eller busk.

Vi er ikke alene med den forvirring omkring navnet, kik på
disse links

http://da.wikipedia.org/wiki/Almindelig_Tulipantr%C3%A6

http://da.wikipedia.org/wiki/Magnolie-familien

http://da.wikipedia.org/wiki/Magnolie

http://da.wikipedia.org/wiki/Tulipantr%C3%A6

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 22-07-06 10:29

"Max" skrev i en meddelelse
> Hej Ruth

> Vi er ikke alene med den forvirring omkring navnet, kik på
> [...]

Javel, så må man jo sande, at der er mange der har sagt forkert, når de
har kaldt magnolia for tulipantræ. Jeg tror den misforståelse er enormt
udbredt.

Ruth

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 22-07-06 10:43

On Sat, 22 Jul 2006 11:28:56 +0200, "Ruth Nielsen" <cfs29093@cybercity>
wrote:

>Javel, så må man jo sande, at der er mange der har sagt forkert, når de
>har kaldt magnolia for tulipantræ. Jeg tror den misforståelse er enormt
>udbredt.

I de godt og vel 10 år jeg har arbejdet med detailsalg af planter, har
jeg kun en enkelt gang været ude for at kunden mente det ægte tulipantræ
da de spurgte. Og "har i nogle tulipantræer" er ellers en af de ting man
bliver spurgt om mest

Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Nu endelig med drivhus.