Rabarber
Fra : Jib

Dato : 21-07-06 21:08

Er det muligt at fjerne/slå ihjel/udradere rababer på en eller anden
måde der ikke inkluderer gift. At grave den op vil jeg helst undgå da
den allerede har fundet vej op gennem et ca 40 cm højt højbed for ca 5
år siden. Mon ikke der er en eller anden der sidder inde med en løsning
i dette forum.
På forhånd tak.
Jib

Fra : Inger Pedersen

Dato : 21-07-06 21:20

"Jib" <ib@røvballe-bredsten.dk> skrev i en meddelelse news

> Er det muligt at fjerne/slå ihjel/udradere rababer på en eller anden måde
> der ikke inkluderer gift.

Træk alle nye stilke op, så snart de viser sig - og nyd dem til rabarberkage

Hilsen Inger

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 21-07-06 21:25

> [...]
> den allerede har fundet vej op gennem et ca 40 cm højt højbed for ca 5
> år siden. Mon ikke der er en eller anden der sidder inde med en løsning

Du brækker bladene af, og hver gang du ser et nyt, fjerner du også det med
det samme. Det er der ingen planter der udholder i længden. Hvis du starter
nu, er det ikke sikkert at du får held af det, men med tidlig start næste år
er det sikkert.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Thomas

Dato : 21-07-06 21:33

Jib skrev:

> [...]
> den allerede har fundet vej op gennem et ca 40 cm højt højbed for ca 5
> år siden. Mon ikke der er en eller anden der sidder inde med en løsning

Dæk af med plastik eller fiberdug

Thomas

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 21-07-06 21:47

>Dæk af med plastik eller fiberdug

Ikke godt nok. Der skal sort plast til, og der må ikke være så meget som 1
mm hul i det. Taler af erfaring.

Mvh Maria

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 21-07-06 22:16

On Fri, 21 Jul 2006 22:08:04 +0200, Jib <ib@røvballe-bredsten.dk> wrote:

>Er det muligt at fjerne/slå ihjel/udradere rababer på en eller anden
>måde der ikke inkluderer gift. At grave den op vil jeg helst undgå da

At grave den op er ellers den hurtigste og bedste metode, når det skal
være giftfrit. Det skulle da ikke tage ret meget mere end 10 minutter,
incl. at finde spaden frem, at få sådan et bæst op.

(Og jo, jeg ved godt de har rødderne ret dybt i jorden.)
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Krukker og tilbehør til haven: http://pottehaven.dk/

Fra : Jib

Dato : 22-07-06 13:39

Jeg takker ærbødigst. :D
Jeg vælger nok at prøve med "fjern alt der viser sig ved overfladen"
metoden, da den er den mest magelige

Jib