maliing af hus
Fra : jenny og søren

Dato : 20-07-06 20:21

Hej Ng

vi skal til at male vores hus men vi er stødt ind i et par
problemer/spørgsmål...

huset er tidligere kalket, men den tidligere ejer har malet det over med
cempexo/skalcem og det skaller på nogen steder helt forfærdeligt af (og det
skal selvfølgelig skrabes af), men hvad gør vi så derefter giver det en ny
omgang skalcem ? eller skal det have noget som den lokale malermester siger
er en "olieemulsions maling specielt velegnet til tidligere kalkede
overflader" ???

iøvrigt hvis det nu bliver skalcem 100 hvor meget vand bruger i så ??

mvh

Søren og Jenny

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 21-07-06 23:19

jenny og søren wrote:
> Hej Ng
>
> vi skal til at male vores hus men vi er stødt ind i et par
> problemer/spørgsmål...

Du fik et svar i dk.bolig - gider ikke gentage her.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Max

Dato : 21-07-06 23:26

Hej Søren

> vi skal til at male vores hus men vi er stødt ind i et par
> problemer/spørgsmål...

Det eneste du skal tænke på er at få alt kalken renset af,
helt ned til det rå murværk, når det er gjort (sand/is blæsning
er en god løsning) kan du male med det du syntes passer
til dit temperament og tegnebog. Jeg personlig er glad
for Cempexo, det er både billigt og effektiv.

Mvh Max

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 21-07-06 23:36

Max wrote:

> Det eneste du skal tænke på er at få alt kalken renset af,
> helt ned til det rå murværk,

Så drastisk er det altså ikke nødvendigt at gå til værks. At skrabe alt
løstsiddende af med en spartel - det er en langsommelig proces, men det er
gratis og det sviner ikke som en sandblæsning - er nok.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/