Små sorte fluer
Fra : Privat

Dato : 19-07-06 11:18

Er der nogle der kan oplyse mig hvad det er for nogle små bæster som vi har
lige nu på tressen i 1000000 vis.

De er ca. 1 mm store sorte og kravler, og vi er ved at blive godt tossede
over dem for de er alle vegne.

Hvordan kommer man af med dem, og hvor kommer de fra
--
Med Venlig Hilsen
Andersen & Sørensen

Fra : Tove Krieger

Dato : 19-07-06 11:27

Privat wrote:
> [...]
> tossede over dem for de er alle vegne.
>
> Hvordan kommer man af med dem, og hvor kommer de fra

Det kan du se her:

http://vejret.tv2.dk/nyt/article.php?id=2692833

MVH Tove :)

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 19-07-06 11:29

Privat skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Er der nogle der kan oplyse mig hvad det er for nogle små
> bæster som vi har lige nu på tressen i 1000000 vis.

Vander i meget ?

Det lyder som sådan nogle, der kommer i urtepotter og krukker,
hvis de er for våde - altså overvanding.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Privat

Dato : 19-07-06 12:11

Nej den vil jeg ikke sige, der står ikke vand i underskålene og der bliver
kun vandet med måde i haven "salat, tomater, krydderurter" men ligner dem
som Tove har henvis til i svaret ovenfor.

--
Med Venlig Hilsen
Andersen & Sørensen

Fra : Tove Krieger

Dato : 19-07-06 12:41

Privat wrote:
> Nej den vil jeg ikke sige, der står ikke vand i underskålene og der
> bliver kun vandet med måde i haven "salat, tomater, krydderurter" men
> ligner dem som Tove har henvis til i svaret ovenfor.

Det kan du næsten være sikker på det er. De kan drive os til vanvid. De
er allevegne, selv i hovedbunden. Hvis man så ydermere har lyst tøj på
( og især gult og hvidt) så er man oversået med dem. Vi kan faktisk ikke
sidde på terrassen i disse dage af samme grund.

Mvh Tove :)

Fra : csm

Dato : 19-07-06 13:51

de er heller ikke sjove når man går og maler hvide lofter.... ihhhhh....