/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Hvor mange af jer
Fra : Per Jakobsen


Dato : 19-07-06 10:54

Nedgraderer paaklaedningen naar i er ude paa smaa ture, i den hede her.

Jeg goer i hvertfald. jeg maa indroemme at jeg dropper laederet, og koerer
i alm bukser og T-shirt.

Per Jakobsen
Harley Davidson VRSCR 2006 (Street rod)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=501


 
 
Brian Larsen (19-07-2006)
Kommentar
Fra : Brian Larsen


Dato : 19-07-06 11:02


Per Jakobsen skrev:

> Nedgraderer paaklaedningen naar i er ude paa smaa ture, i den hede her.
>
> Jeg goer i hvertfald. jeg maa indroemme at jeg dropper laederet, og koerer
> i alm bukser og T-shirt.
>
> Per Jakobsen
> Harley Davidson VRSCR 2006 (Street rod)
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=501

Tror jeg har kørt 2-3 korte ture hvor læderbukserne var skiftet ud
med cowboy bukser, ellers fuldt udstyr (hjelm, handsker, rygskjold og
læderjakke).

Jeg har godt nok også kamp svedt og overvejet at købe noget hullet
tekstil tøj, men det er ikke blevet til andet end tanken. Tror dog jeg
i nærmeste fremtid vil investere i nogle armerede cowboybukser (f.eks
draggin jeans) til de aller varmeste dage, det der afholder mig lige
pt, er at sådan nogle jo nok ikke kan lynes sammen med en jakke. De er
jo nok alligevel bedre end alm. bukser så burde nok få det gjort.

Som en lille anekdote kan nævnes at den ene gang i år hvor jeg havde
tabt min ene handske og skulle hjem fra arbejde begyndte det at hagle -
det gjorde naller.


Torben Scheel (19-07-2006)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 19-07-06 11:11

Per Jakobsen wrote:
> Nedgraderer paaklaedningen naar i er ude paa smaa ture, i den hede her.
>
> Jeg goer i hvertfald. jeg maa indroemme at jeg dropper laederet, og
> koerer i alm bukser og T-shirt.

Jeg er standhaftig. Sveder jeg, tænker jeg bare tilbage på en tur fra
Sevilla til Valencia over højlandet i august 1991. Også dengang i fuld
harnisk.

--
vh
Torben - I worry about my skin - it covers my body.


Kim Persson (19-07-2006)
Kommentar
Fra : Kim Persson


Dato : 19-07-06 11:14


"Per Jakobsen" <per_biker@hotmail.com> wrote in message
news:e9kvff$1fe$1@abbeden.bunk.cc...
> Nedgraderer paaklaedningen naar i er ude paa smaa ture, i den hede her.
>
> Jeg goer i hvertfald. jeg maa indroemme at jeg dropper laederet, og koerer
> i alm bukser og T-shirt.
>
> Per Jakobsen
> Harley Davidson VRSCR 2006 (Street rod)
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=501

Jeg nøjes somme tider med hjelm og handsker som eneste beskyttelse.
Det er jo ikke særlig optimalt, men omvendt så er der heller ingen pointe i
at vælte af cyklen pga hedeslag.

Men jeg kører væsentlig mere forsigtigt sådan.

//Kim



Henrik Aarfeldt (19-07-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Aarfeldt


Dato : 19-07-06 11:14

Per Jakobsen wrote:

> Nedgraderer paaklaedningen naar i er ude paa smaa ture, i den hede her.

Om jeg så kun skal rundt om hjørnet til naboen, så har jeg _altid_ fuldt
udstyr på.
Når man først 1 gang selv har oplevet hvor galt det kan gå, så tager man
sine forholdsregler.
Prøv at spørge folk på skadestuen hvad de syntes om din ide.

Hvis det er for varmt til at køre med forsvarligt udstyr, så bliv hjemme.

--
Mvh Henrik.

Jim Andersen (19-07-2006)
Kommentar
Fra : Jim Andersen


Dato : 19-07-06 13:09

Henrik Aarfeldt wrote:
> Prøv at spørge folk på skadestuen hvad de syntes om din ide.

Har du noget statistik på hvor mange af dem der var på vej hen til naboen ?

Alt andet lige må det da være antal kørte km der bestemmer chancen/risikoen.

Altså den der kører frem og tilbage til arbejde på mc hver dag, må da have
dobbelt så stor risiko som den der kun kører hver anden dag.

Så hvis jeg kører 15000 km om året, i fuld harnisk, og så kører 1 km uden på
en varm sommerdag, så har jeg forøget min risiko for at komme alvorligt til
skade ved et styrt med 1/15000.
Det lyder ikke voldsomt. Og ikke som om det er nok til at spille
Helgen-kortet.

/jim



Hekto (19-07-2006)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 19-07-06 13:45

Jim Andersen wrote on 19-07-2006 :
> Så hvis jeg kører 15000 km om året, i fuld harnisk, og så kører 1 km uden på
> en varm sommerdag, så har jeg forøget min risiko for at komme alvorligt til
> skade ved et styrt med 1/15000.
> Det lyder ikke voldsomt. Og ikke som om det er nok til at spille
> Helgen-kortet.

Der har før været omtalt en statistik (engelsk?)
der viste at største parten af uheldene skete
0-5km fra startstedet. Det er da lidt
tankevækkende.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer
Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og
Elefanter!



Torben Scheel (19-07-2006)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 19-07-06 14:03

Hekto wrote:

> Der har før været omtalt en statistik (engelsk?)
> der viste at største parten af uheldene skete
> 0-5km fra startstedet. Det er da lidt
> tankevækkende.
>
Tja - det område kører man jo i på _hver_ tur. Og hyggeMCister kommer
ikke meget længere væk alligevel

Vores genbo der adskillige gange skulle teste fuldgas på sin Ducati i
forgårs kørte heller ikke længere væk, men kørslen var da stensikkert
farligere end landevejshyggeture. Om ikke andet så fordi der var
overhængende risiko for at møde en af de periodisk talrige luftbårne river.

Der er da stensikkert en større risiko pr. kørt km alt efter om man lige
er startet eller har tilpasset sig situationen. Derudover bor de
færreste "på" motorvejen hvor uheldsrisikoen er mindst (men konsekvensen
størst).

Bare et par indspark vedr. værdien af statistikker.

--
vh
Torben

Matthias H Matthiess~ (19-07-2006)
Kommentar
Fra : Matthias H Matthiess~


Dato : 19-07-06 13:51


"Jim Andersen" <jba020@politiSLET.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:44be20d8$0$20251$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Henrik Aarfeldt wrote:
>> Prøv at spørge folk på skadestuen hvad de syntes om din ide.
>
> Har du noget statistik på hvor mange af dem der var på vej hen til naboen
> ?
>
> Alt andet lige må det da være antal kørte km der bestemmer
> chancen/risikoen.
>
> Altså den der kører frem og tilbage til arbejde på mc hver dag, må da have
> dobbelt så stor risiko som den der kun kører hver anden dag.
>
> Så hvis jeg kører 15000 km om året, i fuld harnisk, og så kører 1 km uden
> på en varm sommerdag, så har jeg forøget min risiko for at komme alvorligt
> til skade ved et styrt med 1/15000.
> Det lyder ikke voldsomt. Og ikke som om det er nok til at spille
> Helgen-kortet.
>

Din udregning er måske god nok. Den dur bare ikke i det virkelige liv. Du
kan lige så godt vælte på den første tur uden tøj, som på turen med udstyret
på. Og de fleste ulykker sker nok også i byen (hvor du kører uden udstyr?)
Ham der kører 15000 km om året i fuld udstyr, har nok også nogen mere
erfaring end ham der kun kører over til naboen hver anden dag?
Hilsen Matthias



Jim Andersen (19-07-2006)
Kommentar
Fra : Jim Andersen


Dato : 19-07-06 16:25

Matthias H Matthiessen wrote:
> Din udregning er måske god nok. Den dur bare ikke i det virkelige
> liv. Du kan lige så godt vælte på den første tur uden tøj, som på
> turen med udstyret på.

Ja. Og hvis jeg har en terning med tusind sider kan jeg ligeså godt slå en
tusinder ved første kast som ved sidste.
Det ændrer ikke ved at der er en tusindedel chance for at slå en tusinder.

> Ham der kører 15000 km om året i fuld
> udstyr, har nok også nogen mere erfaring end ham der kun kører over
> til naboen hver anden dag?

Det er den samme pilot.

/jim



Ukendt (19-07-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 19-07-06 17:57


"Henrik Aarfeldt" <henrik@vfkr.dk> skrev i en meddelelse
news:44be05e9$0$84025$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Om jeg så kun skal rundt om hjørnet til naboen, så har jeg _altid_ fuldt
> udstyr på.
> Når man først 1 gang selv har oplevet hvor galt det kan gå, så tager man
> sine forholdsregler.
> Prøv at spørge folk på skadestuen hvad de syntes om din ide.
>
> Hvis det er for varmt til at køre med forsvarligt udstyr, så bliv hjemme.



Har fuldstændigt samme holdning som Henrik, Bliver hjemme eller tager bilen
( Klima anlæg )hvis jeg syntes at det er for varmt


--
Mvh.
Dennis Hellan Pedersen
BMW K1200 RS '99
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=66



Torben Scheel (19-07-2006)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 19-07-06 11:18

Nu mangler jeg selvfølgelig lige linket til beretningen fra hende der
brugte 2 år på brandsårsafdelingen pga. hudtab ved et styrt.

Anyone?

--
vh
Torben

Hekto (19-07-2006)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 19-07-06 11:26

Per Jakobsen laid this down on his screen :
> Nedgraderer paaklaedningen naar i er ude paa smaa ture, i den hede her.
>
> Jeg goer i hvertfald. jeg maa indroemme at jeg dropper laederet, og koerer i
> alm bukser og T-shirt.

Jeg venter med at køre til det er bahageligt
køligt hen under aften. Det skal jo også være
sjovt!

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer
Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og
Elefanter!



Harald Blaatand (19-07-2006)
Kommentar
Fra : Harald Blaatand


Dato : 19-07-06 12:02


"Per Jakobsen" <per_biker@hotmail.com> wrote in message
news:e9kvff$1fe$1@abbeden.bunk.cc...
> Nedgraderer paaklaedningen naar i er ude paa smaa ture, i den hede her.
>
> Jeg goer i hvertfald. jeg maa indroemme at jeg dropper laederet, og koerer
> i alm bukser og T-shirt.
>
> Per Jakobsen
> Harley Davidson VRSCR 2006 (Street rod)
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=501
>
Interessant spørgsmå!
Måske burde det bare være stillet som for eksempel
1.Hvor mange af jer der kører Harley/chopper/ombygget /ikke racer,kører i
alm bukser og T-shirt i sommervarmen ?

2.Eller,hvor mange af jer der kører andet......

Ja,jeg hører til kategori 1,med deraf følgende alm bukser og T-shirt
,oprejst kørestilling og afslappet kørsel.

Lige nu ser det da godt nok ud til at en del sidder iført alm bukser og
T-shirt ,foran komputeren

Steen



Orla Pedersen (19-07-2006)
Kommentar
Fra : Orla Pedersen


Dato : 19-07-06 13:12

Harald Blaatand wrote:

> Ja,jeg hører til kategori 1,med deraf følgende alm bukser og T-shirt
> ,oprejst kørestilling og afslappet kørsel.

Iflg. Nyhederne igår, så er det netop nu at der _ikke_ skal tages chancer
med påklædningen :-/ Det vrimler med overophedede, uopmærksomme
trafikanter såee..

mvh
Orla


Harald Blaatand (19-07-2006)
Kommentar
Fra : Harald Blaatand


Dato : 19-07-06 15:22


"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted@post.tele.dk> wrote in message
news:e9l7j3$jco$1@abbeden.bunk.cc...
> Harald Blaatand wrote:
>
>> Ja,jeg hører til kategori 1,med deraf følgende alm bukser og T-shirt
>> ,oprejst kørestilling og afslappet kørsel.
>
> Iflg. Nyhederne igår, så er det netop nu at der _ikke_ skal tages chancer
> med påklædningen :-/ Det vrimler med overophedede, uopmærksomme
> trafikanter såee..
>
> mvh
> Orla

Ja.ja,sgu da ikke så afslappet )
Jeg ved bare at jeg ikke kan holde øje med alle tumperne hvis jeg sidder med
sved i øjene.

Ok,jeg har "sagt" det før,men jeg er villig til at gentage ;

>"Hvis du kører som om alle kun er ude for at prøve på at ramme dig
,og forestiller dig at enhver sidevej og udkørsel gemmer på en traktor
eller et andet køretøj på vej ud,så har du en god chance for at komme helt
hjem"<

Steen



Ukendt (19-07-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 19-07-06 22:14


Harald Blaatand skrev i meddelelsen
<44be3ff8$0$837$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...

>Ja.ja,sgu da ikke så afslappet )
>Jeg ved bare at jeg ikke kan holde øje med alle tumperne hvis jeg sidder
med
>sved i øjene.


Goretex er guld, også om sommeren. Ingen andre membraner kommer i nærheden.
Så snart jeg ruller mærker jeg faktisk ikke til varmen som irretation.

>Ok,jeg har "sagt" det før,men jeg er villig til at gentage ;


Jo deet :-/

--
mvh
Orla
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr



Thomas (19-07-2006)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 19-07-06 12:38


"Per Jakobsen" <per_biker@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:e9kvff$1fe$1@abbeden.bunk.cc...
> Nedgraderer paaklaedningen naar i er ude paa smaa ture, i den hede her.
>
> Jeg goer i hvertfald. jeg maa indroemme at jeg dropper laederet, og koerer
> i alm bukser og T-shirt.

Husk rene underbukser. Måske er retsmedicineren en kvinde!

/Ths.



Jim Andersen (19-07-2006)
Kommentar
Fra : Jim Andersen


Dato : 19-07-06 13:12

Per Jakobsen wrote:
> Nedgraderer paaklaedningen naar i er ude paa smaa ture, i den hede
> her.

Kører til/fra arbejde i svededragt.

Kører med knallerthastighed i alm tøj de 500m ned til Brugsen o.lign.

/jim



Per Jakobsen (19-07-2006)
Kommentar
Fra : Per Jakobsen


Dato : 19-07-06 14:22

Jim Andersen wrote:

> Per Jakobsen wrote:
>> Nedgraderer paaklaedningen naar i er ude paa smaa ture, i den hede
>> her.

> Kører til/fra arbejde i svededragt.

> Kører med knallerthastighed i alm tøj de 500m ned til Brugsen o.lign.

> /jim

Naesten det samme her. Til og fra arbejde foregaar i svededragt, men hen
til is cafeen om aftenen alm toej, saa det er kun de ultra korte ture jeg
tager chancen paa.






Jim Andersen (19-07-2006)
Kommentar
Fra : Jim Andersen


Dato : 19-07-06 16:27

Jim Andersen wrote:
> Kører til/fra arbejde i svededragt.
>
> Kører med knallerthastighed i alm tøj de 500m ned til Brugsen o.lign.
>
> /jim

P.S

Dér kører jeg også uden ørepropper.

/jim



Thomas (19-07-2006)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 19-07-06 16:47

> Dér kører jeg også uden ørepropper.

Nej - nu! Magen til mangel på respekt for motorcykelkørsel...... Du skulle
skamme dig

/Ths.



Ukendt (19-07-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 19-07-06 15:00

per_biker@hotmail.com (Per Jakobsen) wrote in
news:e9kvff$1fe$1@abbeden.bunk.cc:

> Nedgraderer paaklaedningen naar i er ude paa smaa ture, i den hede
> her.
>
> Jeg goer i hvertfald. jeg maa indroemme at jeg dropper laederet, og
> koerer i alm bukser og T-shirt.
>
> Per Jakobsen
> Harley Davidson VRSCR 2006 (Street rod)
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=501
>

Sved kan vaskes af, det kan hudafskrabninger ikke...... De kan kun vaskes
rene, med en neglebørste...AVAV

Jim Andersen (19-07-2006)
Kommentar
Fra : Jim Andersen


Dato : 19-07-06 16:28

Rasmus TDR "lightburner" wrote:
> Sved kan vaskes af, det kan hudafskrabninger ikke...... De kan kun
> vaskes rene, med en neglebørste...AVAV

Et par timers plasken rundt nede ved stranden gør faktisk underværker for
sådan et sår.
Men hold jer fra pool'en. Det bliver godt nok gult dagen efter.

/jim



Kim Hansen (19-07-2006)
Kommentar
Fra : Kim Hansen


Dato : 19-07-06 17:47



Jeg har et par cowboybukser med indvævet kevlar og beskyttelse ved
hofter og knæerne. Og så har jeg købt en sommerjakke hos heinz gericke
som kan lynes op i ærmer og på ryg.
Så jeg kan godt tåle den smule varme jeg får.



M.V.H

Kim Hansen

Vestfyn


Ved reply slet "fjern" i Mailadressen.

Ukendt (19-07-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 19-07-06 18:14


> Nedgraderer paaklaedningen naar i er ude paa smaa ture, i den hede her.


Indrømmet, jeg kører i cowboybukser. Det værste ved denne varme er når man
kører langt. Vandet driver ned af benene og medfører at hårene på undersiden
af lårene hænger fast i bukser, det er smertefuldt og extremt irriterende.



Ole Hansen (20-07-2006)
Kommentar
Fra : Ole Hansen


Dato : 20-07-06 07:52

Bongo wrote:

> Indrømmet, jeg kører i cowboybukser. Det værste ved denne varme er når man
> kører langt. Vandet driver ned af benene og medfører at hårene på undersiden
> af lårene hænger fast i bukser, det er smertefuldt og extremt irriterende.

Det er da netop det bedste argument for at køre i noget ordentligt tøj.
Jeg kørte fra København til Aalborg i stegende hede iført skiundertøj og
Rukka-gear.. Ja, det var lunt, men på intet tidspunkt ubehageligt..
Bomuld er noget værre lort at iføre sig, når man skal køre langt.

--
Ole Hansen

Kåre Nejmann (20-07-2006)
Kommentar
Fra : Kåre Nejmann


Dato : 20-07-06 14:49

Ole Hansen <moped@get2net.dk> wrote:

>Det er da netop det bedste argument for at køre i noget ordentligt tøj.
>Jeg kørte fra København til Aalborg i stegende hede iført skiundertøj og
>Rukka-gear.. Ja, det var lunt, men på intet tidspunkt ubehageligt..
>Bomuld er noget værre lort at iføre sig, når man skal køre langt.

Nemlig så. Svedtransporterende undertøj er en rigtig god ting i varmt
vejr - og så noget diffusionsåbent textil udenpå.

Og et goretex-tips: Plask en håndfuld vand udenpå tøjet når du har det
for varmt, så er der instant aircondition indtil vandet er fordampet!
Måske man endda kunne lave et on-board system med nogen
sprinklerdysser og en pumpe, der kunne give piloten et skud kølevand
af og til...

--
mvh Kåre

Ukendt (20-07-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-07-06 19:46

> Måske man endda kunne lave et on-board system med nogen
> sprinklerdysser og en pumpe, der kunne give piloten et skud kølevand
> af og til...

LOL

Eksemplet med hårene der hænger fast var med goretex bukser og cowboyder
inden under på vej hjem ad autostradaen. Jeg har overvejet et par lange
underbukser/svedttransporterende istedet for cowboyderne.



Jim Andersen (21-07-2006)
Kommentar
Fra : Jim Andersen


Dato : 21-07-06 09:35

Bongo wrote:
> Eksemplet med hårene der hænger fast var med goretex bukser og
> cowboyder inden under

Inden under ? Rigtige mænd kører da "Commando"

/jim



Ukendt (21-07-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-07-06 13:39

> Inden under ? Rigtige mænd kører da "Commando"

Så bliver det sgu først klæbrigt, hud mod plastik. :)



Ukendt (20-07-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-07-06 20:17



> Bomuld er noget værre lort at iføre sig, når man skal køre langt.

Jeg har ellers hørt at det er noget af det bedste mht. forbrændinger ved
kontakt med asfalten. Kunststoffer brænder sig ind i huden!




LBJO (19-07-2006)
Kommentar
Fra : LBJO


Dato : 19-07-06 18:41

Aldrig,efter at have set min gode ven liggende på intensiv,efter en kort tur
hvor den stakkels fodgænger han ramte,ikke overlevede.
Selv rev han venstre ben af over knæet,smadrede resten af venstre side godt
og grundigt.(han kan huske at ambulancefolkene sagde''han er færdig'' ved
synet af ham).
Og det var den obligatoriske korte tur,han mente selv at have kørt ca.50-60
km/t
Så min motorcykel stod ved hospitalet i næsten 3 uger efter at have set
ham.Jeg tog toget hjem med hovedet fuld af tanker om motorcykelkørsel og
sikkerhed.
Så uden at vil være hellig,så sveder jeg hellere i fuldt ornat,frem for at
komme til at ligne min ven.

God sikker sommer i varmen

Lars
Ducati 888,Honda CB750
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=201

"Per Jakobsen" <per_biker@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:e9kvff$1fe$1@abbeden.bunk.cc...
> Nedgraderer paaklaedningen naar i er ude paa smaa ture, i den hede her.
>
> Jeg goer i hvertfald. jeg maa indroemme at jeg dropper laederet, og koerer
> i alm bukser og T-shirt.
>
> Per Jakobsen
> Harley Davidson VRSCR 2006 (Street rod)
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=501
>



Steen Gruby (19-07-2006)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 19-07-06 22:34

On Wed, 19 Jul 2006 09:53:51 +0000 (UTC), per_biker@hotmail.com (Per
Jakobsen) wrote:

Hej.
>
>Jeg goer i hvertfald. jeg maa indroemme at jeg dropper laederet, og koerer
>i alm bukser og T-shirt.
>
Aldrig i livet.
Det pragtfulde vejr er netop katalysatoren til lidt sjov.
Og dermed er risikoen for en røvtur også øget, så den hedder fuld
læderdress for mit vedkommende (jeg er jo også så gammel at "stellet"
er lang tid om at gro sammen igen og "indpakningen" er skrøbelig).
Så er det bare at svede lidt med anstand selv om det er hårdt.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Richard (19-07-2006)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 19-07-06 23:04

Per Jakobsen wrote:
> Nedgraderer paaklaedningen naar i er ude paa smaa ture, i den hede her.

Nej for pokker da, bilisternes utålmodighed bag hajtænder mm. stiger i
takt med heden

Så hellere vente med at køre til aftenkøligheden sætter ind IMHO

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
Dk.fritid.motorcykel-info: http://www.dfmc.dk/richard_pade

NielSV650 (21-07-2006)
Kommentar
Fra : NielSV650


Dato : 21-07-06 14:35

"Per Jakobsen" <per_biker@hotmail.com> wrote in message
news:e9kvff$1fe$1@abbeden.bunk.cc...
> Nedgraderer paaklaedningen naar i er ude paa smaa ture, i den hede her.

Det eneste jeg har undladt på de korte 5-6km-ture er ørepropper. Ellers er
jeg i fuldt læder og hestehale

--
Niels
S FAU himmelblau
http://dfmc.dk/?id=158



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408938
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste