Pænt tag til overdækket terrasse
Fra : Christian Jacobsen

Dato : 18-07-06 20:35

Hej i gruppen

Jeg har de sidste par uger gået og bygget min træterrasse med overdækning
(spær/lægtekonstruktion). Min plan var at genbruge vores fast-lock plader
fra den tidligere overdækning.

Efter at have kigget grundigt på pladerne er jeg gået hen og overvejet at
købe nye plader.

Jeg var en tur i Stark og kiggede på click-step plader 16mm, som jeg faktisk
synes var pæne. Nu er der jo ikke den store grund til isolerede tagplader på
terrassen, så jeg ville høre her i gruppen om nogen kan komme i tanke om
andre tagplader som muligvis er tyndere end 16mm men samtidig har en flot
finish.

Jeg skal bruge til ca. 25 m2 tag.
Prisen i stark var lidt over 8000,- og det synes jeg sådan set er rigeligt
at betale for terrassetag.

Håber på gode bud, og evt. et par links.

Også gerne et par hints til hvor det er billigt på nettet at købe disse
produkter.

Med venlig hilsen

Christian Jacobsen
Horsens

Fra : Uni Bull

Dato : 18-07-06 23:05

"Christian Jacobsen" <Christian.Jacobsen00@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Nu er der jo ikke den store grund til isolerede tagplader på terrassen,

Her er jeg ikke helt enig med dig. Dobbelt lag sikrer dig mod
kondens på undersiden. Jeg går med tanker om at skifte de
almindelige trapez-plader i carporten med noget to-lags - pro-
blemet er, som du nævner, prisen...
--
Uni Bull
Vallensbæk

Fra : Peter Schrøder

Dato : 19-07-06 08:14

Uni Bull skrev:

> Her er jeg ikke helt enig med dig. Dobbelt lag sikrer dig mod
> kondens på undersiden. Jeg går med tanker om at skifte de
> almindelige trapez-plader i carporten med noget to-lags - pro-
> blemet er, som du nævner, prisen...

Mjaeh.. Med mindre de har ændret på konstruktionen
af de dobbelttagplader, får man i stedet kondensen imellem
pladerne. Hvilket er ideelt til dyrkning af alger..

Peter Schrøder