Mærkeligt asp problem?
Fra : Lars

Dato : 18-07-06 08:27

Hej i gruppen.
Jeg har efter længere tids søgning kommet fremtid at hvis jeg skal sende en
mail fra min hjemmeside skal det ske via ASP. Jeg har via supporten fra mit
webhotel fundet frem til at jeg skal benytte følgende kode: Den skrive dog
fejl i linie 5 selvom jeg har kopi / pasted det fra deres supportside?
Jeg har også forsøgt med CDO.message, samme resultat.
nogle ideer? jeg kører btw linux platform så JMAIL virker ikke.

<% @ LANGUAGE = VBSCRIPT %>
<%
set mail = CreateObject("CDO.NEWMAIL")

' Angiv din afsender-adresse
' - den skal være oprettet på webhotellet
mail.From = "´Lars@XXX.dk"

' Angiv modtager-adressen
mail.To = "Lars@XXX.com"

' Angiv et emne for emailen
mail.Subject = "Besked fra min hjemmeside"

' Selve teksten (body)
mail.TextBody = Request.Form("body")

mail.Send

%>

Fra : Jørn Andersen

Dato : 18-07-06 09:53

On Tue, 18 Jul 2006 09:27:11 +0200, "Lars" <Lars@[REMOVE]Gimsing.com>
wrote:

>Jeg har via supporten fra mit
>webhotel fundet frem til at jeg skal benytte følgende kode: Den skrive dog
>fejl i linie 5 selvom jeg har kopi / pasted det fra deres supportside?

Hvilken fejl skriver den?

>Jeg har også forsøgt med CDO.message, samme resultat.
>nogle ideer? jeg kører btw linux platform så JMAIL virker ikke.

> [...]

Hvis ovenstående er linie 5, så kunne det måske hedde:
set mail = Server.CreateObject("CDO.NEWMAIL")
- men jeg kender ikke Chili ASP-dialekten, så det er bare et skud ...

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Lars

Dato : 18-07-06 10:24

"Jørn Andersen" <jorn@jorna.dk> wrote in message > Hvilken fejl skriver den?

a.. Error Type:
Sun ONE ASP VBScript runtime (0x800A01AD)
Cannot create object: 'CDO.NEWMAIL'
/send.asp, line 5
a.. Browser Type:
Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; SV1; .NET CLR 1.1.4322;
..NET CLR 2.0.50727)

a.. Page:
POST 9 bytes to /send.asp

Fra : Niels Henriksen

Dato : 20-07-06 11:44

"Lars" <Lars@[REMOVE]Gimsing.com> wrote in message
> [...]
> a.. Browser Type:
> Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; SV1; .NET CLR 1.1.4322;

Prøv at kontakte supporten. For det komponent du prøver at kalde findes
åbenbart ikke.

--
Niels Henriksen
www.netopcom.dk