lakering af parket gulv
Fra : Kim Schulz

Dato : 17-07-06 21:18

Hejsa,
Vi skal til at have slebet vores bøge parket gulv og det skal derefter
lakeres. Vi har endnu ikke købt den lak vi skal have, da vi lige skal
have planlagt lidt inden. Så derfor er vi stødt på spørgsmålet:
Hvor længe skal sådan noget normalt tørre? Jeg læste på en gammel dåse
gulvlak vi har stående at det skulle tørre i 6 timer og at man så
skulle slibe det og så derefter lakere igen og lade det tørre 10 timer.

Men er det stadig sådan og skal man stadig slibe imellem de 2 lag?

Er der nogen typer gulvlak vi skal holde os fra? det er til daglig slid
i en stue.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 17-07-06 21:27

> [...]
>skulle slibe det og så derefter lakere igen og lade det tørre 10 timer.

>Men er det stadig sådan og skal man stadig slibe imellem de 2 lag?

Ja, til mellemslibning, og tørretiden er nærmere 24 timer, så det er
ordentlig hærdet. Og I skal ikke regne med at kunne være i huset de første
par dage efter.

Mvh Maria

Fra : Kim Schulz

Dato : 17-07-06 22:00

On Mon, 17 Jul 2006 22:27:24 +0200
"Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> wrote:

> Ja, til mellemslibning, og tørretiden er nærmere 24 timer, så det er
> ordentlig hærdet. Og I skal ikke regne med at kunne være i huset de
> første par dage efter.

Ok det åbnede lige op for et par spørgsmål mere:
Mellemslibningen er det bedst at gøre det med en gulvslibe maskine
eller er der andre måder at gøre det på ?

Skal gulvet være helt hærdet inden mellemslibningen foretages?

Hvordan fordeles lakken bedst på gulvet?