automat chokker dr.big.
Fra : sjakalen

Dato : 15-07-06 13:16

Hej Gruppe

Hvor mange volt skal der være til chokeren når knallerterne er i gang ?
Hvor mange volt skal der være når den bare står med tænding på ?

jeg kan kun måle 0,5 volt når den er i gang ,og den kan ikke gå rigtig i
tomgang den drukner sig selv, det er som om at chokkern ikke slår fra. Er
der andre måder jeg kan checke at den virker ?

Hilsen Søren

Fra : Hekto

Dato : 15-07-06 14:12

> jeg kan kun måle 0,5 volt når den er i gang ,og den kan ikke gå
> rigtig i tomgang den drukner sig selv, det er som om at chokkern ikke
> slår fra. Er der andre måder jeg kan checke at den virker ?

12 volt hele tiden.
Den varmer op, og lukker så for chokeren når den er helt var,

Tag den af, sæt 12 volt på og se om den virker.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Brian

Dato : 15-07-06 14:32

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT13> skrev i en meddelelse

> 12 volt hele tiden.
> Den varmer op, og lukker så for chokeren når den er helt var,
>
> Tag den af, sæt 12 volt på og se om den virker.

Jeg troede ellers at det var standard at der var AC og ikke DC på chokeren?
På min Suzuki AP50'er er det AC på, og hvorfor gør det mere avanceret end
nødvendigt?

Fra : Hekto

Dato : 17-07-06 10:14

Brian has brought this to us :
> Jeg troede ellers at det var standard at der var AC og ikke DC på chokeren?
> På min Suzuki AP50'er er det AC på, og hvorfor gør det mere avanceret end
> nødvendigt?

Den virker lige godt, uanset hvad du sætter på af
strøm for at varme den op.

12V er godt nok til at teste den.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer
Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og
Elefanter!

Fra : sjakalen

Dato : 21-07-06 15:30

> [...]
> Verein'
> www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
> Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og

Tak for svarene den virker som den skal( chokerne) + strøm til den , men
den drukkner
stadivæk sig selv i tomgang, jeg har sat en 76 dyse i .Har fået at vide at
standart er det en 72 , men da begrænsingenerne er taget har jeg hørt at den
skal have en der er lidt større i. ellers nogen forslag den gør det med og
uden luftfilter .??

Søren

Fra : Brian

Dato : 15-07-06 14:33

"sjakalen" <sphspor@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> tomgang den drukner sig selv, det er som om at chokkern ikke slår fra. Er
> der andre måder jeg kan checke at den virker ?

Prøv at måle AC... så skal du bare se :)
0V med "drejet nøgle" og 10-15V ved tændt motor...