Anbefaling af BCD
Fra : Jan Riis Sørensen

Dato : 13-07-06 10:21

Hej NG

Når sommeren går på hæld og økonomien tillader det, skal jeg have en ny BCD.
Jeg har kigget lidt hos Diveinn Scubastore og fundet en del interessante
emner.

http://www.scubastore.com/searcher.asp?accio_busca=advanced&marca=CRESSI&familia=8&precio=asc&modelo=asc¶ula=advanced_search

Nogen der har erfaring med nogen af disse ?

vh Jan R. Sørensen

Fra : Emil Pedersen

Dato : 13-07-06 22:29

Jeg har ikke dykket med de pågældende BCDér men selv kigget på samme
Det kommer an på hvad du skal bruge den til.
Hvis du flyver og rejser meget er CRESSI, ACQUALIGHT R den mest fordelagtige
i og med den er let og uden rygplade så den kan pakkes tæt.
Den jeg selv har kigget på er CRESSI, S-111R som skulle være en kanon god
vest til alt lige fra hygge dyk fra stranden til let teknisk dykning, en
moderne vest også.
Jeg ville så vælger den med normal inflator slange da jeg ikke mener det går
i lagkage så ofte som det airtrim eller hvad det nu kalder det.
Og hvis man er fiks på fingrene og gør det selv mand er det os lettere at
servicere.

- Emil

Fra : Søren Arnvig

Dato : 14-07-06 00:22

"Emil Pedersen" <emil.pedersen@esenet.dk> wrote in message

> Den jeg selv har kigget på er CRESSI, S-111R som skulle være en
> kanon god vest til alt lige fra hygge dyk fra stranden til let
> teknisk dykning, en moderne vest også.

Hvad er let teknisk dykning ?

Søren Arnvig

Fra : Anders Lybecker

Dato : 14-07-06 17:30

Jeg har netop lige købt samme model hos Scubastore. Den skal testes
sydpå i næste uge.

Når jeg kommer hjem om en uges tid, så skal jeg nok give feedback.

Anders Lybecker

Fra : Anders Lybecker

Dato : 24-07-06 16:46

Anders Lybecker wrote:

> Jeg har netop lige købt samme model hos Scubastore. Den skal testes
> sydpå i næste uge.

Jeg er fuldt tilfreds med denne vest. Lommerne er ikke de største, da
det integreret-bly-system tager en del plads (til gengæld kan der var
mange kilo i lommerne). Det virker meget stiv hvilket ikke er noget
problem, når man er i vandet. Den kan heldigvis indstilles meget, da en
medium er en anelse stor til mig (73 kg).

Jeg er flad for BCD'en og glæder mig til næste dyk

Anders Lybecker

Fra : Johanna

Dato : 14-07-06 07:59

Emil Pedersen skrev:

> [...]
> i lagkage så ofte som det airtrim eller hvad det nu kalder det.
> Og hvis man er fiks på fingrene og gør det selv mand er det os lettere at

Cressi har ikke airtrim, de har et 'flight control' system. Udover at
det ser ud som om man har stådreng, så kan det teknisk ikke
sammenlignes med airtrim. En airtrim er herligt at dykke med, men alle
andre nye systemer har ikke (alle) dens fordele. Jeg ville også vælge
flight control fra (men har derfor valgt Mares, som har airtrim).
Det at en airtrim skulle gå i stykker oftere er ikke rigtigt, det skal
dog ses efter i ny og næ (men det skal resten jo også).

Fra : Henrik

Dato : 14-07-06 18:26

Søren Arnvig skrev:

> "Emil Pedersen" <emil.pedersen@esenet.dk> wrote in message

> Hvad er let teknisk dykning ?
>
> Søren Arnvig

Udstyr der ikke vejer så meget på grund af brug af helium !..?......

Henrik
www.dive.dk