Arbejde udført for engelsk kunde i UK
Fra : Q

Dato : 11-07-06 22:06

Historien kort:

Skal til UK og udføre noget arbejde for en engelsk virksomhed..

Begge parter er momsregistrerede

Er det samme procedure som hvis jeg solgte en vare til kunden ( altså uden
at opkræve momsen ) ?

/peter, højttalerimportør og PA-udlejer

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 12-07-06 06:53

"Q" <Q@Q.Q> wrote in message

> Er det samme procedure som hvis jeg solgte en vare til kunden ( altså uden
> at opkræve momsen ) ?

Ja.

hilsen
Uffe

Fra : Nico de Jong

Dato : 12-07-06 07:15

"Uffe Kousgaard" <oh@no.no> skrev i en meddelelse
> "Q" <Q@Q.Q> wrote in message

> Ja.
>
> hilsen
> Uffe

Det er jeg nu ikke sikker på. Der står "udføre arbejde", hvilket kan
opfattes som "serviceydelse". Hvis man sælger en fysisk vare, skal man
udfylde felt B på momsangivelsen og indsende Listeoplysninger; en
tjenesteydelse skal i felt C, og der skal ikke indsendes Listeoplysninger
Der skal ikke opkræves moms, som Uffe så rigtigt siger

Nico

Fra : Q

Dato : 12-07-06 18:41

"Nico de Jong" <nico@SPAMTRAPfarumdata.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> tjenesteydelse skal i felt C, og der skal ikke indsendes Listeoplysninger
> Der skal ikke opkræves moms, som Uffe så rigtigt siger

Uanset hvordan det skal ordnes i momsregnskabet har jeg fået den oplysning
jeg manglede ( at jeg ikke opkræver moms hvis kunden har et gyldigt CVR )

Resten må revisoren døje med når jeg afleverer en papkasse med bilag,
fakturaer osv. til ham

Takker!

/peter

Fra : Claus Agerskov

Dato : 12-07-06 07:14

Uffe Kousgaard wrote:

> "Q" <Q@Q.Q> wrote in message

> Ja.

Men du skal huske også at få CVR-nummeret på din kunde.

De herligste hilsner
--
Claus Agerskov, koordinator, ca@saldi.dk, tlf 27 59 69 96
Saldi, c/o AgerCon, Ledøjetoften 20 B, 2765 Smørum

Saldi - det frie økonomisystem på dansk .oO( www.saldi.dk )

Fra : Michael Zedeler

Dato : 16-07-06 19:31

Uffe Kousgaard wrote:
> "Q" <Q@Q.Q> wrote in message

> Ja.

Jeg bruger en statsautoriseret revisor - sidst jeg spurgte dem, var de
temmeligt meget i tvivl. Det lyder som om at reglerne varierer meget alt
afhængigt af hvad der faktureres og hvor arbejdet udføres (hvis det
gælder arbejde).

Det bedste er nok at kontakte SKAT eller en revisor.

Mvh. Michael.