gulv i køkken
Fra : tb

Dato : 10-07-06 18:06

Vi gider ikke klinker og vinyl er ikke kønt.

MÅ man slet ikke have trægulv i køkkener?
Vi tænker her på ex lakeret ask med limet not-fer samlinger

Fra : [8830]Plis

Dato : 10-07-06 18:54

"tb" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Vi gider ikke klinker og vinyl er ikke kønt.
>
> MÅ man slet ikke have trægulv i køkkener?
> Vi tænker her på ex lakeret ask med limet not-fer samlinger

Jo du må gerne have trægulv i køkkenet!...hvor har du fra at man ikke må
det??

Peder

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 10-07-06 19:18

> MÅ man slet ikke have trægulv i køkkener?
> Vi tænker her på ex lakeret ask med limet not-fer samlinger

Vi har et olieret trægulv i køkkenet, og det fungerer fint.

Mvh Maria

Fra : Tove Krieger

Dato : 10-07-06 21:50

Maria Frederiksen wrote:

> Vi har et olieret trægulv i køkkenet, og det fungerer fint.
>
> Mvh Maria

Og vi har et rigtig pænt bøge-laminat gulv. Det er bare så dejlig nemt
at holde, en let fugtet klud eller moppe, og det er skinnende igen.

Mvh Tove :)

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 10-07-06 19:45

tb wrote:
> Vi gider ikke klinker og vinyl er ikke kønt.

Hvad med at bruge kork.?

> MÅ man slet ikke have trægulv i køkkener?

Spørger du om der er regler for trægulv i køkkener.?
Det tvivl er jeg på.

Mvh. Jørgen
--
http://www.aktiveforbrugere.dk/

Fra : Kari Eiffert

Dato : 11-07-06 12:04

"tb" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Vi gider ikke klinker og vinyl er ikke kønt.
>
> MÅ man slet ikke have trægulv i køkkener?
> Vi tænker her på ex lakeret ask med limet not-fer samlinger

Har du overvejet af få et vinylgulv der ligner et parkettgulv? Tarkett har
rigtigt mange slags, og her hos os skal gæsterne ned og mærke på gulvet før
de tror på det er vinyl

Her er et par eksempler:

http://www.tarkett-floors.com/floors/site/da-dk/topic/vinyl/article/10835/article.asp

http://www.tarkett-floors.com/floors/site/da-dk/topic/vinyl/article/14317/article.asp

http://www.tarkett-floors.com/floors/site/da-dk/topic/vinyl/article/14193/article.asp

Kan dog ikke svare om man må have rigtigt trægulv i køkkenet.

Mvh Kari

Fra : Max

Dato : 11-07-06 12:44

Hej tb

> MÅ man slet ikke have trægulv i køkkener?

Naturligvis må man det, hvem skulle mene andet ?

> Vi tænker her på ex lakeret ask med limet not-fer samlinger

Måske en god løsning, men husk at vinyl ikke kan tåle varme,
træls når panden eller det ildfaste fad glider på gulvet. Laminat
kan godt tåle varme, men tåler ikke slag, en tabt kniv og det
springer. Et rigtig trægulv er måske den bedste løsning da
evt, skader kan udbedres i det.

Mvh Max

Fra : Tove Krieger

Dato : 11-07-06 14:41

Max wrote:
> [...]
> kan godt tåle varme, men tåler ikke slag, en tabt kniv og det
> springer. Et rigtig trægulv er måske den bedste løsning da

Det er ikke korrekt at et laminatgulv er så sart som du siger. Jeg har
haft mit laminatgulv i køkkenet i 5 år nu. Der er da også gledet et par
ting eller tre på gulvet, og der er ikke så meget som en ridse. Det var
godt nok temmelig dyrt (hvad alting jo er, når man vil have kvalitet).

Jeg vil da vove at påstå, at planke- og parketgulve er mere udsatte for
stød eller slag, og da er man mere ilde stedt, end hvis man som på vort
gulv, kun skal fjerne en enkelt sektion fordi det er "klikket" sammen.

Med venlig hilsen Tove :)

Fra : TT

Dato : 11-07-06 14:48

> [...]
> stød eller slag, og da er man mere ilde stedt, end hvis man som på vort
> gulv, kun skal fjerne en enkelt sektion fordi det er "klikket" sammen.

Klikket sammen siger du, er det så ikke klikket sammen i hele længder ?? Det
er normen og det er stor set umuligt at skifte noget af det ud... Men jeg er
enig det er meget stærkt - jeg er selv ved at lægge det ...

-TT

Fra : Tove Krieger

Dato : 11-07-06 16:02

> [...]
> ?? Det er normen og det er stor set umuligt at skifte noget af det
> ud... Men jeg er enig det er meget stærkt - jeg er selv ved at lægge

Ja, jeg vil tro at en længde er 1,80 m. Man skal selvfølgelig så bare
tage dem op ude fra siden og ind til den længde der skal skiftes. Det er
altså ikke så svært. Jeg kan svagt huske, at min mand og min svigersøn
måtte ind på midten af gulvet igen efter at have lagt det, grunden kan
jeg ikke huske. Det tog ikke ret lang tid, og det er selvfølgelig også
kun på et "klik-gulv" det kan lade sig gøre.

Med venlig hilsen
Tove :)

Fra : Kari Eiffert

Dato : 11-07-06 16:22

> [...]
> kan godt tåle varme, men tåler ikke slag, en tabt kniv og det
> springer. Et rigtig trægulv er måske den bedste løsning da

Vi har både tabt varme gryder og riste på vores vinyl gulv, og man kan
overhovedet ikke se det Men vi har måske bare været heldige? Var så også
et dyrt tarkettgulv, men ved ikke om det betyder noget. Man vil vel gerne
tro, at man får noget for pengene

Mvh Kari

Fra : Kim Schulz

Dato : 13-07-06 12:24

On Mon, 10 Jul 2006 22:49:40 +0200
"Tove Krieger" <minimiv@privat.dk> wrote:

> Og vi har et rigtig pænt bøge-laminat gulv. Det er bare så dejlig
> nemt at holde, en let fugtet klud eller moppe, og det er skinnende
> igen.

Vi havde olieret parket i vores gamle lejlighed og der kunne man altså
tydelig se hvor komfuret havde stået selv om vi tørrede af der efter
stegning osv. det blev også olie behandlere årligt.