Lønnet arbejde
Fra : Søren Arnvig

Dato : 10-07-06 18:06

Hej NG

Hvordan ser I på arbejdet ude i klubberne ?

Er det 100% frivilligt eller er der nogen
form for løn / belønninger involveret til f.eks.
bestyrelse, instruktører, livreddere eller udvalgsformænd.?

Er der specielle events hvor der indgår lønnet arbejde
f.eks. fundraising arrangemeneter som ikke er direkte
klubrelaterede, byfester ol. ?

Søren Arnvig

Fra : Henrik Manley

Dato : 11-07-06 06:31

> Hvordan ser I på arbejdet ude i klubberne ?

Det forhindre en del gode dyk.......

> Er det 100% frivilligt eller er der nogen
> form for løn / belønninger involveret til f.eks.
> bestyrelse, instruktører, livreddere eller udvalgsformænd.?

100% ulønnet, ikke altid helt frivilligt.

--
Henrik Manley
http://bends.dk email: m@nley.dk

Fra : Palle Baggesgaard

Dato : 11-07-06 19:21

100% ulønnet, for det meste frivilligt.

Får dog dækket de fleste udgifter forbundet med arbejdet, (undervisnings
materialer + div.)

Palle Baggesgaard / Vandhundene
www.vandhund.dk

Fra : Ukendt

Dato : 11-07-06 22:47

Søren Arnvig wrote:
> Er det 100% frivilligt eller er der nogen
> form for løn / belønninger involveret til f.eks.
> bestyrelse, instruktører, livreddere eller udvalgsformænd.?

100% ulønnet, for det meste frivilligt.
Får heller
får heller ikke dækket de udgifter forbundet med arbejdet, (undervisnings
materialer + div.)
folk som Instruktør betaler faktisk penge for at under vise, men vi gør det
jo glædeligt for at hjælpe klubben frem .-)

mvh Morten Darmer (Frømands klubben Baltic)

Fra : Mark Denninger

Dato : 12-07-06 08:51

100 % ulønnet og stort set frivilligt Måske med en
bestikkelsespizza i ny og næ. Vi har dog et princip om at
instruktører ikke skal have nogen udgifter forbundet med undervisning
dvs kørsel bliver betalt af uddannelse mm.

Det er jo et emne der spøger i mange klubber og foreninger helt
generelt. Hvornår bør/kan/skal man begynde at have lønnet personale?
Meget store foreninger (alias boldklubber o.l) kan nok godt bærer
lønnet personale men generelt for dykkerklubber tror jeg det er de
færreste der kan opbærer det i længere tid. Desuden er dykning en
relativ materialetung aktivitet der ikke efterlader megen plads til
lønninger. Personligt vil jeg hellere have at min klub bruger penge
på dykkermateriel end på at betale mig et par håndører for min
instruktørvirke.

Mvh Mark
Aquarius