Erfaringer med e-conomic
Fra : Martin Helbo

Dato : 10-07-06 12:07

Hej

Er der nogle der har erfaringer med e-conomic? http://www.e-conomic.dk
Det virker jo ret smart.

Mvh
Martin helbo

Fra : Claus Agerskov

Dato : 10-07-06 12:30

Martin Helbo wrote:

> Er der nogle der har erfaringer med e-conomic? http://www.e-conomic.dk
> Det virker jo ret smart.

Jeg har dog kun kendskab til e-conomic som konkurrent.

Saldi giver dig nogenlunde de samme funktionaliteter.

http://www.saldi.dk/

Hvis du selv vil stå for sikkerhedskopiering og finde ud af at bruge
systemet via brugervejledning, så kan du benytte den gratis tjeneste:

http://www.saldi.dk/hent/tjeneste/

Der er også mulighed for at hente systemet ned og installere det selv,
hvilket er lettest på en pc eller server med Linux - men i hvert fald en
webserver med PHP-understøttelse samt databaseserveren PostgreSQL.

De herligste hilsner
--
Claus Agerskov, koordinator, ca@saldi.dk, tlf 27 59 69 96
Saldi, c/o AgerCon, Ledøjetoften 20 B, 2765 Smørum

Saldi - det frie økonomisystem på dansk .oO( www.saldi.dk )

Fra : Tychsen

Dato : 11-07-06 11:05

Jeg kan anbefale SummaSummarum... http://www.summasummarum.dk/

Fra : Claus Agerskov

Dato : 11-07-06 12:58

Tychsen wrote:

> Jeg kan anbefale SummaSummarum... http://www.summasummarum.dk/

Jeg har på fornemmelsen, at det som Martin Helbo synes er smart ved
e-conomic.dk er, at din revisor eller eksterne bogholder kan sidde hjemme i
sin virksomhed samtidigt med, at de rådfører dig om dit bogholderi, mens i
begge kigger i regnskabsprogrammet - uden at det kræver andet end en
browser.

Det samme gør sig gældende for Revilution (http://www.revilution.dk/) og
vores Saldi (http//www.saldi.dk).

Desuden er Summasummarum ikke et flerbruger regnskabssystem - men så er der
heller ikke ret mange andre kritikpunkter jeg kan komme med, hvad angår
Summasummarum.

De herligste hilsner

Fra : Allan Soerensen

Dato : 11-07-06 13:18

"Claus Agerskov" <ca@saldi.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har på fornemmelsen, at det som Martin Helbo synes er smart ved
> e-conomic.dk er, ....

Jeg læser mest Tychsen´s indlæg som en provokation til dig.
Martin efterlyser erfaringer med e-conomic, men du undlader at svarer og
bruger en masse linier på at reklamere for dit eget produkt i stedet

Fra : Martin Helbo

Dato : 12-07-06 08:22

Claus Agerskov wrote:

> [...]
> sin virksomhed samtidigt med, at de rådfører dig om dit bogholderi, mens i
> begge kigger i regnskabsprogrammet - uden at det kræver andet end en

Det er helt klart en af de ting der er smart.
Det andet jeg kan lide ved det, er at der er projektstyring indbygget,
så er jeg fri for at have to systemer, men kan få det hele samlet et sted.

Da jeg er ret grøn, ville jeg bare gerne høre, hvad folk synes om
systemet inden jeg kastede mig ud i en investering.

Mvh
Martin

Fra : Claus Agerskov

Dato : 14-07-06 07:14

Martin Helbo wrote:

> Det er helt klart en af de ting der er smart.
> Det andet jeg kan lide ved det, er at der er projektstyring indbygget,
> så er jeg fri for at have to systemer, men kan få det hele samlet et sted.

Ja, det er jo smart, og det kan Saldi ikke - endnu.

Hvilke ting er det du præcis har behov for til projektstyring?

Jeg spørger, fordi vi er ved at implementere tidsregistrering i Saldi, og så
godt kunne tænke os at høre, hvad andre har behov af funktionalitet i den
retning.

> Da jeg er ret grøn, ville jeg bare gerne høre, hvad folk synes om
> systemet inden jeg kastede mig ud i en investering.

Jeg har ikke erfaring nok i brug af e-conomic til at give det hverken en
anbefaling eller det modsatte. Men det, jeg har prøvet, har virket.

De herligste hilsner

Fra : Martin Helbo

Dato : 14-07-06 11:54

Claus Agerskov wrote:

> Hvilke ting er det du præcis har behov for til projektstyring?

Hej Claus

Jeg har kigget lidt på structure, som er et decideret crm program, og
det har de funktioner jeg skal bruge ... og mere til.

Men det jeg har brug for, er at kunne oprette projekter, med alle de
info man skal bruge til sådanne, projektbeskrivelse, kontaktpersoner,
historik og tidsforbrug.

I e-conomic kan tidsforbruget automatisk overføres til en faktura, det
er ret smart.

Deres projektstyring der desværre ikke så avanceret som structures, her
kan man bla. nedskrive telefonkontakt, som kan være nyttig for andre der
er tilknyttet et projekt, samt at selve tidsindtastningen er betydeligt
nemmere.

Nu er jeg grafisk designer, og er går derfor også op i hvordan skidtet
ser ud og på det punkt vinder e-conomic, for de har et ret fedt
layout, ligeledes deres design af fakutra- og brevpapir fungerer ret
godt, især deres pdf previews er jeg ret vild med.

Hvis du vil have det, kan jeg prøve at udforme en kravspecifikation når
jeg kommer hjem fra ferie.
Men det hele er ret nyt for mig, så jeg er ikke helt afklaret med hvor
meget jeg skal bruge.

Mvh
Martin