Fliser og mursten sammen. Erfaringer søges
Fra : enrico

Dato : 08-07-06 11:29

Jeg er i færd med at lave en terasse med 40x40 fliser omkranset af
mursten på højkant. Dvs. mursten mellem alle fliser, så de opefra
syner som 40x40 fliser hvorimellem ligger 6x22 cm mursten.

Problemet er, at murstenen vil stikke dybere end fliserne.

I byggemarkedet har vi købt nogle hårdbrændte musten (Gørding
klinker), som i farve passer til huset nogenlunde.

Jeg har startet med at grave en dyb kasse ud - ca 30 cm i dybden.

Dernæst vil jeg fylde med sand og vibrere.

Så vil jeg nivellere ud med fald væk fra huset.

Så havde jeg tænkt mig at lægge fliserne ud med passende mellemrum til
murstenene.

Dernæst skal jeg vel lave en skabelon så jeg kan trække sand ud hvor
murstenne skal ligge (dybere).

Så vil jeg lægge murstenen i - lidt under niveau, og da de ikke passer
helt i længderne skal jeg tilpasse stenene ved at save dem til med en
vinkelsliber.

Tilsidst vil jeg vibrere på hele molevitten.

Jeg havde tænkt mig mustenen lidt under niveau for at de ikke skal
knække, når jeg virbrerer henover det hele.

Er det måden at gøre det på???

Hilsen enrico

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 07-07-06 12:25

On Sat, 08 Jul 2006 12:29:02 +0200, enrico <enricoool@hotmail.com>
wrote:

>Jeg er i færd med at lave en terasse med 40x40 fliser omkranset af
>mursten på højkant. Dvs. mursten mellem alle fliser, så de opefra
>syner som 40x40 fliser hvorimellem ligger 6x22 cm mursten.
<klip god plan>

>Er det måden at gøre det på???

Det lyder som måden at gøre det på.

Sørg for at murstenene er beregnet til belægning - almindelige mursten
kan suge fugt, som gør at der kommer et tykt lag is på dem om vinteren -
det er ikke spor sjovt at gå på.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Krukker og tilbehør til haven: http://pottehaven.dk/