Snydt igen igen - som sædvanlig!
Fra : Ulrich Valera

Dato : 06-07-06 20:45

I lang tid har regeringen fortalt, hvorledes det hele skulle være blevet
lettere for de folk, der driver virksomhed og derved tjener penge - også
til Danmarks husholdning.

Selvstændige er en slags selvpinere, der efter en lang dag i butikken
skal bruge fritiden til at lave et omfattende regnskab.

Deres løn ligger næsten altid under de ansattes.

Desværre er de for gamle (over 30) til at få et job, - og hvis de skulle
søge job, så er de overkvalificerede - (det er, når det opdages, at de
har været selvstændige, så regner man med, at det vil de nok helst være,
og vil sikkert fise hurtigt af.)

Nå, men regeringen fik da afskaffet det forhadte og tåbelige
Virksomhedsskema, som alle erhvervsdrivende i mange år har skullet bruge
en hel bagende, varm juni-søndag ved regnemaskinen for at udfylde.

- Troede man! - Men næææhh nej- !

Embedsmændene i Skatteministeriet har taget hævn og har tilføjet en HEL
side i Selvangivelsen med de samme og oven i købet udvidede krav -,

fx. skal nu alle med årligt salg, - altså SALG - nede fra 300.000,
udfylde disse tåbelige skemaer med masser af felter, der lige som de
gamle Virksomhedsskemaer IKKE bruges til noget som helst.
Ren chikane!

Det er en ren straf, fordi selvstændige ikke er lønmodtagere.

Til orientering for lønmodtagere, der jo lever i lykkelig uvidenhed om
erhvervslivet, skal det lige oplyses, at alle erhvervsdrivende skal lave
et udførligt kasseregnskab, bogholderi, lønregnskab, momsregnskab og
årsregnskab samt en udvidet selvangivelse - og så OGSÅ det her nye
Virksomhedsskema.

Selvstændige i Danmark har en helt speciel, utrolig egenskab:
De finder sig bare i ALT!

Når man slår med pisk ned i en flok hunde, så hyler de, der bliver
ramt -
men ikke selvstændige, - næ nej.
De siger ligesom Keld i Olsen Banden: Ska´nok - ska´nok!

Det kan kun tilrådes alle, - ikke mindst de unge:

Lad være med at blive selvstændig! -

Nyd livet som lønmodtager med liggestolen og gavechecken hver den 1.!!!

Ulrich Valera
Liggestolsfabrikant

Fra : LarsJ

Dato : 06-07-06 22:45

Ulrich Valera skrev:
> [...]
>
> Lad være med at blive selvstændig! -
>
> Nyd livet som lønmodtager med liggestolen og gavechecken hver den 1.!!!

Skulle du ikke få en snak med en læge inden den paranoira gør livet alt
for surt for dine omgivelser

Fra : Ulrich Valera

Dato : 06-07-06 22:55

"LarsJ" <jubija@yahoo.dk> wrote in message

> Skulle du ikke få en snak med en læge inden den paranoira gør livet
> alt for surt for dine omgivelser

Tak for det kvalificerede svar -

Desværre har lægen ikke tid -

Han er selvstændig erhvervsdrivende -

Mvh
Ulrich

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 06-07-06 23:17

Den 06-07-06 21.45 skrev Ulrich Valera følgende:

> [...]
>
> fx. skal nu alle med årligt salg, - altså SALG - nede fra 300.000,
> udfylde disse tåbelige skemaer med masser af felter

Ja, det er for ringe. Det kan sagtens tage helt op til fem minutter at
finde oplysningerne i årsregnskabet.

> Når man slår med pisk ned i en flok hunde, så hyler de, der bliver
> ramt -
> men ikke selvstændige, - næ nej.

Nå, du er alligevel ikke selvstændig, eller er du bare undtagelsen, der
bekræfter reglen?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Net Snippets kan gemme hele hjemmesider eller udklip fra dem i et

Fra : KT

Dato : 07-07-06 05:54

Hvor har vi ondt af dig - du er åbenbart ikke en del af samfundet. Det er
formuleringer som vi og de, som får mig til at tro du føler dig udenfor. Tag
dog aktivt del i det politiske spil og få et flertal for dine synspunkter -
det er ægte samfundssind. Din beskrivelse er rent brok.

Knud

Fra : Ulrich Valera

Dato : 10-07-06 17:51

"KT" <kt.slett@ttttprivat.dk> wrote in message
> [...]
> udenfor. Tag dog aktivt del i det politiske spil og få et flertal for
> dine synspunkter - det er ægte samfundssind. Din beskrivelse er rent

Formålet med mit indlæg, var at få lidt debat i gang om nogle af de
urimeligheder, der bydes erhvervslivet.

Som det ses, findes der ikke en eneste erhvervsmand, der ytrer sig.
Kun enkelte personer som dig, der ikke kan få administrativt bøvl og
høje skatter nok.

Derfor vil det også være spildt at bruge sin tid i det politiske system.
Der er et solidt flertal i DK for mere kontrol, masser af nye skemaer,
95% beskatning og klip i alle slags kort.

Gudskelov bor jeg ikke mere i DK, men har stadig der noget familie, som
jeg prøver at få hjulpet ud.

Ulrich Valera
Buenos Aires

Fra : BJ

Dato : 10-07-06 18:02

"Ulrich Valera" <ulrich@valera.cc> skrev i en meddelelse

KLIP

> Som det ses, findes der ikke en eneste erhvervsmand, der ytrer sig.

Vi ganske simpel ikke tid.

Vi skal tjene penge, så de mere end 63% af den danske lønmodtagerbefolkning
kan få udbetalt deres løn via staten.

De har kun tid til at kræve ind, men ikke tid til at betale tilbage.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : alexbo

Dato : 10-07-06 18:05

"Ulrich Valera" <ulrich@valera.cc> skrev

> Formålet med mit indlæg, var at få lidt debat i gang om nogle af de
> urimeligheder, der bydes erhvervslivet.

Så skulle du have skrevet noget der var værd at debattere.
Der vås du har skrevet er ikke værd at svare på.
Men nu gjorde jeg det alligevel.

mvh
Alex Christensen

Fra : Allan Soerensen

Dato : 10-07-06 20:55

"Ulrich Valera" <ulrich@valera.cc> skrev i en meddelelse

> Formålet med mit indlæg, var at få lidt debat i gang om nogle af de
> urimeligheder, der bydes erhvervslivet.

I så fald har du valgt den forkerte gruppe.
Debatter om rimeligheden af den gældende lovgivning hører hjemme i
dk.politik

Fra : BJ

Dato : 10-07-06 21:25

"Allan Soerensen" <microtec1@yahoo.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> I så fald har du valgt den forkerte gruppe.
> Debatter om rimeligheden af den gældende lovgivning hører hjemme i
> dk.politik

De har (også) sommerferie...

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Allan Soerensen

Dato : 07-07-06 09:32

Må jeg anbefale http://www.kinagrill.dk/

Fra : BJ

Dato : 07-07-06 10:16

"Allan Soerensen" <microtec1@yahoo.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Må jeg anbefale http://www.kinagrill.dk/

Den er altid rar at have i erindringen, når det igen går tilbage i samfundet
og lønmodtagerne står i kø ved skranken.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Pistolprinsen

Dato : 16-08-06 20:19

> Selvstændige er en slags selvpinere, der efter en lang dag i butikken
> skal bruge fritiden til at lave et omfattende regnskab.
>
> Deres løn ligger næsten altid under de ansattes.

Ikke, hvis de har forstand på at drive forretning!

> Nå, men regeringen fik da afskaffet det forhadte og tåbelige
> Virksomhedsskema, som alle erhvervsdrivende i mange år har skullet bruge
> en hel bagende, varm juni-søndag ved regnemaskinen for at udfylde.

Jeg har endnu aldrig brugt mere end ½ time på dem - og, har nok udfyldt de
første 1.000!
Regnemaskine?!? Man lader da bare Excel lade alt det grove!

> Embedsmændene i Skatteministeriet har taget hævn og har tilføjet en HEL
> side i Selvangivelsen med de samme og oven i købet udvidede krav -,

Smart - så er det hele samlet på et sted!

> Det er en ren straf, fordi selvstændige ikke er lønmodtagere.

Paranoia? Siger det ord dig noget?

Pistolprinsen