Problem med billedstørrelse og css
Fra : cim17

Dato : 06-07-06 16:28

Hej.
På siden www.rotatingninja.dk/fyrdenaf/index.asp ses min side.
Det billede der er sat ind kunne jeg godt tænke mig skulle være
lidt højere, således at det udfyldte hele den stiplede box det er
i.
Men når jeg bare laver det 1px højere sker dette:
www.rotatingninja.dk/fyrdenaf/index2.asp

Nogen der kan hjælpe mig?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-07-06 16:56

cim17 skrev:

> [...]
> i.
> Men når jeg bare laver det 1px højere sker dette:

De to sider ser ens ud i Opera og Firefox (nul billede), og
validatoren melder om en hel del fejl. Du kan ikke regne med
resultatet før fejlene er væk.

   http://validator.w3.org/

--
Bertel

Fra : cim17

Dato : 06-07-06 18:01

Okay... Så skulle alle fejlene være rettet! Så vil du/I ikke lige se
på det igen?
www.rotatingninja.dk/fyrdenaf/index.asp
og

Fra : Leonard

Dato : 06-07-06 18:08

cim17 <soeren@paag.dk> wrote:

>Okay... Så skulle alle fejlene være rettet! Så vil du/I ikke lige se
>på det igen?

I Firefox er der kun en minimal forskel på billedet, det svarer meget
godt til at det ene er 1px større end det andet.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : cim17

Dato : 06-07-06 18:26

Okay, glemte måske lige at sige at det er i IE jeg mener.
Der ser det hele meget mystisk ud når man laver det 1px højere.

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 06-07-06 19:10

cim17 wrote:

> Okay, glemte måske lige at sige at det er i IE jeg mener.
> Der ser det hele meget mystisk ud når man laver det 1px højere.

Det er IE, der kokser i det med floats. I stedet for at sætte din menu
helt til venstre, som den burde gøre, når der ikke er plads til den til
højre for top, placerer den den umiddelbart under top og så langt til
venstre, den kan komme, før den støder på noget.

Se http://agachi.name/tests/clearing-floats-into-rows.htm for en
illustration af problematikken.

Du løser problemet ved at sørge for at din top et minimum samme højde
som din billedboks.
--
Toke Eskildsen - http://ekot.dk/

Fra : cim17

Dato : 06-07-06 19:27

Men.... Billedboksen og toppen er sat til at være 100px høje begge to...
Men når jeg så gør billedet højere bliver billedboksen også højere
åbenbart... Det må vel være det der er problemet? Virker som om der lige
er en slags margen på billedboksen på 4px?

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 06-07-06 20:11

cim17 wrote:

> Men.... Billedboksen og toppen er sat til at være 100px høje begge
> to... Men når jeg så gør billedet højere bliver billedboksen også
> højere åbenbart... Det må vel være det der er problemet?

Ja, i kombination med IEs float-fejl. For IE er en højde blot
minimumshøjde. Det samme gælder for bredde.
--
Toke Eskildsen - http://ekot.dk/

Fra : cim17

Dato : 06-07-06 20:18

Men kan man ikke gøre noget således at billedet bliver højere uden at
det gør boxen større?

Fra : Allan Vebel

Dato : 07-07-06 21:58

cim17 skrev:

> Men kan man ikke gøre noget således at billedet bliver
> højere uden at det gør boxen større?

Læg billedet ind som baggrundsbillede:

background:url(http://www.rotatingninja.dk/fyrdenaf/total.jpg) center center no-repeat;

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : cim17

Dato : 07-07-06 06:44

SUPER, tak!

Fra : Allan Vebel

Dato : 08-07-06 22:10

cim17 skrev:

> SUPER, tak!

Så mangler du bare at se siden i Firefox

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Dino

Dato : 07-07-06 10:16

Den 6-7 2006 skrev cim17 i dk.edb.internet.webdesign.html:

> På siden www.rotatingninja.dk/fyrdenaf/index.asp ses min side.

Du skal fjerne skråstreg fra dine div
ellers afslutter du dem før de starter...

--
Dino

<http://starcruiser.dk/conny>