Myggeskræmmer?
Fra : Helle [4550]

Dato : 05-07-06 23:29

Hver aften kommer der en fæl lyd fra vores nabos altan. Det lyder som en
græshoppe eller lignende, men meget højere i mine øre!
Vi har en mistanke om, at det er en form for myggeskræmmer, de har monteret.
Vi ynder ellers at sidde i haven en sommeraften, som vi har nu, og bare nyde
stilheden, men lyden er så enerverende, at vi må gå ind og lukke både døre
og vinduer.
Er der nogen der kender til sådan en tingest, og er den lovligt at bruge,
når det i den grad generer os andre.

Mvh Helle

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 05-07-06 23:37

In article <44ac3d20$0$2094$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
"Helle [4550]" <helles@rudekuvert.dk> wrote:

> Vi ynder ellers at sidde i haven en sommeraften, som vi har nu, og bare nyde
> stilheden, men lyden er så enerverende, at vi må gå ind og lukke både døre
> og vinduer.

Stilhed får du ude på landet..

Lige for tiden går jeg og bøvler med naboens hund og genboens skrigende
børn.. omvendt roder jeg med knallert og bil og larmer den vej istedet
for....

> Er der nogen der kender til sådan en tingest, og er den lovligt at bruge,
> når det i den grad generer os andre.

Snak med dine andre naboer om de også generes.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Jens U. K.

Dato : 06-07-06 12:54

"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> wrote in message

> [...]
> for....

> Snak med dine andre naboer om de også generes.

Og hvis ingen af delene hjælper findes der vist avancerede lyddimser som
kan "fjerne" lyde ved at sende modsatrettede lydbølger... de er sikkert
dyre hvis de skal virke ordentligt...

/Jens Ulrik

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 06-07-06 20:16

On Thu, 06 Jul 2006 00:36:53 +0200, "Martin Johansen [6000]"
<martinlj@tiscali.dk> wrote:

>Stilhed får du ude på landet..

Sludder - herude på landet antager støjen bare en anden karakter. Fugle
der kvidrer/fløjter, naboen som graver med en minigraver, en anden nabo
i sin traktor på vej ud efter sine kvier, et enkelt sus fra en bil langt
ude på vejen. (Og krager som larmer kl. 6 om morgenen ......)

Om man så er til den ene eller den anden slags støj er vel en smagssag.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Krukker og tilbehør til haven: http://pottehaven.dk/

Fra : TT

Dato : 06-07-06 13:27

"Helle [4550]" <helles@rudekuvert.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> døre og vinduer.
> Er der nogen der kender til sådan en tingest, og er den lovligt at bruge,

Er der nogen der kender disse myggeskræmmere - virker de ?

-TT

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 06-07-06 15:02

Helle [4550] wrote:
> [...]
> Er der nogen der kender til sådan en tingest, og er den lovligt at
> bruge, når det i den grad generer os andre.>

Tillykke med din gode hørelse :)
De lyde de udsender kan normalt ikke opfattes af mennesker (frekvensen er
for høj).
Snak med naboen og forklar problemet. Jeg tror at det er en ressonans du kan
høre. Det kan måske løses ved at sætte apparatet på en karkklud eller lign.,
eller måske stramme en skrue i kabinettet. Om ikke andet finder i ud af, om
det er den i kan høre.

--
Carsten (3600)
gunstig lejlighed... www.st-roerbaek.dk www.kokkeriet.info