Det er derfor Malathion lugter så slemt
Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 05-07-06 22:36

Aktivstoffet Fyfanon® (malathion) er en cholinesterasehæmmer af lav
toksicitet for pattedyr.

Fy-fan

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Max

Dato : 05-07-06 22:47

Hej Preben

> Aktivstoffet Fyfanon® (malathion) er en cholinesterasehæmmer af lav
> toksicitet for pattedyr.

Kan man få den på dansk ? :)

Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 06-07-06 10:57

http://www.cheminova.dk/dk/produkter_02/fyfanon/
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 05-07-06 22:48

> Aktivstoffet Fyfanon® (malathion) er en cholinesterasehæmmer af lav
> toksicitet for pattedyr.
>
> Fy-fan

De skriver iøvrigt også, at hvis ens pupiller antager
knappenålshovedstørrelse, har man drukket for meget. Det ved vi da godt, men
hvad har det med Malathion at gøre?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Henrik

Dato : 05-07-06 23:02

> [...]
>
> De skriver iøvrigt også, at hvis ens pupiller antager
> knappenålshovedstørrelse, har man drukket for meget. Det ved vi da godt,

Øhhhh.

Er jeg den eneste der ikke aner hvad Preben skriver om ???

VH Henrik

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 05-07-06 23:53

Henrik wrote:

> Øhhhh.
>
> Er jeg den eneste der ikke aner hvad Preben skriver om ???

Muligvis.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 06-07-06 00:06

"Henrik" <ikke.nogen@slet.ikke> skrev i en meddelelse

> Øhhhh.
>
> Er jeg den eneste der ikke aner hvad Preben skriver om ???

For den rene er alting rent.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Max

Dato : 06-07-06 07:34

Hej Preben

> For den rene er alting rent.

Hvad størrelse har dine pupiller ? :)

Mvh Max

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 06-07-06 13:10

Henrik wrote:

> Er jeg den eneste der ikke aner hvad Preben skriver om ???

Fyfanon <-> Fy-fan

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Per A. Hansen

Dato : 08-07-06 08:30

> [...]
>
> De skriver iøvrigt også, at hvis ens pupiller antager
> knappenålshovedstørrelse, har man drukket for meget. Det ved vi da godt,

Det hænger sammen med den fysiologiske virkning - en forgiftning med
malathion/parathion kan let ses på en person, idet pupillerne bliver
meget små - hvilket lægerne hurtigt blev fortrolige med, da der engang gik
mode
i at servere Prathion for en ægtefælle, man var sur på.

Modgiften mod parathion er stoffet Atropin, der udvindes af den meget
giftige
plante Belladonna (natskyggefamilien). Atropin er tidligere anvendt som
skønhedsmiddel
- når en smule blev dryppet i øjnene blev pupillerne enormt store - i
forbindelse med at
kvinden måtte misse kraftigt med øjnene var det datidens store scorehit.
For meget skønhed medførte døden - men hvad gjorde man ikke for at behage
mændene dengang.

Men et eksempel på at en stærk gift kan anvendes som modgift!

Per A. Hansen

Fra : Per A. Hansen

Dato : 08-07-06 08:20

> Aktivstoffet Fyfanon® (malathion) er en cholinesterasehæmmer af lav
> toksicitet for pattedyr.
>
> Fy-fan

Fyfanon er ikke et aktivstof, men et firmanavn som det lille R i cirklen
viser det er mærkevarebeskyttet.
Malathion er et såkaldt deklarationsnavn som anvendes i stedet for de
umulige kemiske navn:
Det aktive stof i malathion er en organisk fosforforbindelse med den kemiske
betegnelse:
0,0-dimetyl-S-(1,2-dicarbethoxyetyl)-dithiophosphat
(Tallene viser placeringen af metylgrupperne i ringen - S er svovl, der nok
står for den ildelugtende
del.
Malathion er ligesom det langt giftigere middel - Parathion - en
cholinesterase-hæmmer.

Per A. Hansen

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 08-07-06 09:44

"Per A. Hansen" <xper.hansen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> "Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> Fyfanon er ikke et aktivstof,

Aktivstof i et middel er den forbindelse der udgør virkningen, og angives i
procent. Hvad det så hedder kan vi andre dødelige være ligeglade med.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : P. A. Hansen

Dato : 09-07-06 09:54

> "Per A. Hansen" <xper.hansen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Aktivstof i et middel er den forbindelse der udgør virkningen, og angives
> procent. Hvad det så hedder kan vi andre dødelige være ligeglade med.

Nu var det vist dig, der begyndte med at angive navne.

Jeg har blot gjort opmærksom på, at du anvendte forkerte betegnelser -
Fyfanon er et bestemt firmas handelsnavn for et middel - hvor aktivstoffet
er malation.
På samme måde som mange kaldte aktivstoffet parathion for
"Bladan" , der er et bestemt firmas handelsnavn.
Jeg har svaret på diverse spørgsmål og gjort opmærksom på, hvad midlet ikke
er godkendt til. Om man så følger det er ikke min sag.

Mvh
Per A. Hansen

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 09-07-06 11:04

"P. A. Hansen" <@per.hansen@get2net.dk> skrev>
> Nu var det vist dig, der begyndte med at angive navne.

Nej, det var et klip fra en Tanaco sikkerhedsvejledning.

> Jeg har blot gjort opmærksom på, at du anvendte forkerte betegnelser -
> Fyfanon er et bestemt firmas handelsnavn for et middel - hvor
aktivstoffet
> er malation.

Det er så Tanacos navn for aktivstoffet Malathion, som hedder noget helt
fjerde.

Vi er, bare så du ikke skal være fornærmet, glade for dine kompetente
indlæg. Jeg svarer blot for at fastholde tråden, der startede med at vi
skulle grine af navnet Fyfanon til et ildelugtende middel.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : LarsJ

Dato : 09-07-06 12:47

Preben Riis Sørensen skrev:

Jeg svarer blot for at fastholde tråden, der startede med at vi
> skulle grine af navnet Fyfanon til et ildelugtende middel.
> --
Nå, det var det dit kryptiske indlæg handlede om .....øh-ha-ha?

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 09-07-06 20:02

"LarsJ" <jubija@yahoo.dk> skrev
> Nå, det var det dit kryptiske indlæg handlede om

Det var ikke spor kryptisk.

......øh-ha-ha?

Så lad gå da, men ikke for længe.
--