kan man reparere IE 6.0
Fra : Henning Aagaard Niel~

Dato : 05-07-06 09:23

Min IE 6.0 vil ikke åbne sider, når jeg fx vælger et område eller en by i
grundkortfyn.dk er IE dræbende langsom med at åbne alle elmenterne, og
billederne bliver vist som små røde X på hvid baggrund. Efter et langt
forsøg meddeler IE : siden kan ikke åbnes. Min Mozilla Firefox kan nok åbne
samme side.
Jeg kører XP Home på 1,9 Ghx AMD Athlon 64 processor, og 1 GB Ram. På min
gamle maskine med Win98SE kører IE 6.0 perfekt.
--
Venlig hilsen
Henning

Fra : John

Dato : 05-07-06 13:28

"Henning Aagaard Nielsen" <h.a.nielsen@mail.dk> skrev i en
meddelelse

> Min IE 6.0 vil ikke åbne sider, når jeg fx vælger et område
> eller en by i grundkortfyn.dk er IE dræbende langsom med at
> åbne alle elmenterne, og billederne bliver vist som små røde X
> på hvid baggrund.

Ludvigs tips:

Det sker, at Internet Explorer ikke opfører sig som forventet,
for eksempel at billederne på hjemmesiderne er udskiftet med et
rødt kryds, eller at du kun kan gemme billeder fra hjemmesider i
bmp-format. Det er en fejl, som det aldrig er lykkes Microsoft at
få has på, og den opstår normalt, fordi der er for mange
midlertidige internetfiler på harddisken. Link:
http://kimludvigsen.dk/tips-internet-ie.html

Microsoft: Sådan geninstalleres eller repareres Internet
Explorer. Link:
http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=318378

Mvh John

Fra : Henning Aagaard Niel~

Dato : 05-07-06 17:39

> [...]
> Link: http://kimludvigsen.dk/tips-internet-ie.html
>
> Microsoft: Sådan geninstalleres eller repareres Internet Explorer. Link:

Jeg siger John tak for linket til Ludvigs tips. Jeg bruget tit Ludvigs tips,
Men denne gang hjalp det ikke.
Jeg forstår ikke helt oplysningerne på Microsofts side i det anbefalede
link:
- kan man kun reparere IE ved at geninstallere hele SP2 med alle
opdateringer????
mvh Henning

Fra : ThomasD \(dk\)

Dato : 05-07-06 18:13

Henning Aagaard Nielsen skrev:
> [...]
> anbefalede link:
> - kan man kun reparere IE ved at geninstallere hele SP2 med alle

Bruce Hagen MVP skriver citat:

How to Reinstall or Repair IE6 and OE6:
http://support.microsoft.com/?kbid=318378

Although written for WinXP, it works for all Windows operating systems
98 or
newer.

If you are using WinXP/SP2, and it was not already on your computer
from the
factory, you will have to remove SP2 first.

How to remove SP2:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;875350

citat slut

urlen til den danske udgave er
http://support.microsoft.com/kb/875350/da

thomas

Fra : Henning Aagaard Niel~

Dato : 05-07-06 19:46

"ThomasD (dk)" <thomasdue@12move.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> the
> factory, you will have to remove SP2 first.

Ja, Thomas så langt så godt.
Are you going to skriv lidt dansk to me? Jeg forstår ikke ret godt
engelsk...
XP Home SP2 var installeret fra leverandøren - og hvad er det så lige jeg
skal gøre?
Skal jeg afinstallere SP2 og geninstallere den - det betyder ret meget, idet
SP 2 jo fylder meget...
Mvh Henning, som mangler kundskaber ud i engelsk....

Fra : ThomasD \(dk\)

Dato : 05-07-06 19:53

> [...]
> meget, idet SP 2 jo fylder meget...
> Mvh Henning, som mangler kundskaber ud i engelsk....

iflg. Bruce Hagen skal du IKKE afinstallere SP2, når XP/SP2 var

Fra : Henning Aagaard Niel~

Dato : 05-07-06 20:16

> iflg. Bruce Hagen skal du IKKE afinstallere SP2, når XP/SP2 var
> installeret fra leverandøren...
> thomas

Undskyld Thomas, men nu ved jeg så, hvad jeg IKKE skal gøre...
Men, hvad er det lige jeg så skal gøre for at løse problemet?
Nej, jeg driller ikke, og jeg gør ikke nar, men jeg forstår bare ikke, hvad
det er jeg skal gøre...
Mvh Henning

Fra : ThomasD \(dk\)

Dato : 06-07-06 09:09

> [...]
> Men, hvad er det lige jeg så skal gøre for at løse problemet?
> Nej, jeg driller ikke, og jeg gør ikke nar, men jeg forstår bare

Nej, det virker heller ikke umiddelbart forståeligt. Iflg. artiklen
skal du genindstallere SP2, men det vil forudsætte, at du først skal
afinstallere den, og det skal du ikke iflg. den samme artikel, når den
er installeret fra leverandøren!

Jeg beklager ikke at kunne hjælpe dig yderligere. Du må håbe på hjælp
fra anden side.

thomas