Browser
stl_s 3840
arlet 2470
IE7 beta2
Fra : GB

Dato : 04-07-06 09:17

Jeg hentede og installerede denne opdatering, og det kan godt være, at
teknologien er stabil, men man kan ikke undgå at få en god del af skærmen
fyldt op med alt muligt tingel-tangel som værtøjsbjælker - som MS ikke vil
lade én fjerne. Så den holdt under en time på mit system. Jeg foretrækker
at browse med så meget frit skærmareal som muligt, dog ikke i full-screen,
så alene af denne grund foretrækker jeg 6'eren indtil jeg bliver tvunget
til at skifte.

Hvad er det med det firma? Jeg ved godt at de henvender sig til et
mainstream kundesegment med meget avancerede produkter, men det kan
sguf*nme da ikke være rigtigt at tvinge alt muligt ned over kunderne på den
umyndiggørende måde?

Andre her, som har prøvet IE7SP2, og har en mening?

GB

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-07-06 09:46

GB skrev:

> [...]
> så alene af denne grund foretrækker jeg 6'eren indtil jeg bliver tvunget

Har du overvejet Opera (eller Firefox). De er noget bedre end IE
6 - specielt da med hensyn til opsætning.

--
Bertel

Fra : GB

Dato : 04-07-06 09:57

Bertel Lund Hansen <nospamfilius@lundhansen.dk> wrote in

> Har du overvejet Opera (eller Firefox). De er noget bedre end IE
> 6 - specielt da med hensyn til opsætning.

Har prøvet dem - de får mange sider til at se rærlige ud.

GB

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 04-07-06 10:18

GB skrev:

>Har prøvet dem - de får mange sider til at se rærlige ud.

Næ, det er dem der laver siderne der får dem til at se rærlige ud.

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : GB

Dato : 04-07-06 11:24

"Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> wrote in

> Næ, det er dem der laver siderne der får dem til at se rærlige ud.

Jeg laver mit eget site i Dreamweaver, og udenforstående har undersøgt
sitet for HTML- og CSS-fejl uden at finde nogen. Min side ligner lort i
Firefox, og eftersom de fleste brugere anvender MSIE, laver jeg ikke om på
det.

Jeg gider ikke starte en "browser-krig" - mit spørgsmål gik ikke på Firefox
eller andre exotiske browsere - jeg vil bare høre om andre har erfaringer
med MSIE 7 beta2. Hold jer venligst til subject.

GB

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 04-07-06 11:48

Den 04-07-06 12.24 skrev GB følgende:

> Jeg laver mit eget site i Dreamweaver, og udenforstående har undersøgt
> sitet for HTML- og CSS-fejl uden at finde nogen.

Der er nu alligevel nogle stykker (hvis det er phyton.dk).

> Min side ligner lort i
> Firefox, og eftersom de fleste brugere anvender MSIE, laver jeg ikke om på
> det.

Jeg kan ikke umiddelbart finde nogle store forskelle. På urtesiden, som
mangler doctype og angivelse af tegnsæt, er venstre ramme dog for smal i
Firefox.

> Hold jer venligst til subject.

Du fik en løsning på dit problem.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Tema med alt hvad det er nødvendigt at vide om nyhedsgrupperne.

Fra : B.Lauritzen

Dato : 04-07-06 13:03

GB wrote:
> [...]
> umyndiggørende måde?
>
> Andre her, som har prøvet IE7SP2, og har en mening?

Jeg har kun adressebaren og Tabs baren hvilket fylde ca 100px. Hvis det
fylder for meget til dig så er det nok en større skærm du skal have gang
i ;0)

Derudover er jeg faktisk ret tilfreds med den nye IE. Deres RSS
integration er ret god og tabs overblikket er lækkert. Den's Zoom og
print funktion er helt i top..

Min primære browser er dog stadig Firefox og den nye IE får mig ikke til
at skifte..

Fra : Ewan

Dato : 05-07-06 15:11

"GB" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> den
> umyndiggørende måde?
>
> Andre her, som har prøvet IE7SP2, og har en mening?

På min Personal Computer (forkortet, pc) har jeg en opsætning på min IE 6.0,
som jeg finder optimal. Der vil muligvis være udvidelsesprogrammer som jeg
ikke kender til, der kunne gøre den endnu bedre. Men jeg oplevede at det var
en vanskelig opgave at implementere disse add-ons i IE 7.0, så den
eksisterer ikke længere på min maskine heller. I realiteten nok fordi jeg
ligesom dig opfattede konstruktionen af ver. 7.0 som formynderisk i sin
udformning, fordi der er nogle muligheder, der ikke længere er umiddelbart
tilgængelige.

Og ifølge statistikken for min side anvender 92.82% af mine besøgende IE, så
jeg har også fået nok af kampen med Netscape i sin tid, og er temmelig
ligeglad med dem der nu bruger Firefox o.a. og ikke ser det som deres opgave
at have to browsere, hvis de vil se, hvad der teknisk kan lade sig gøre
(uden af jeg nødvendigvis overdriver dét).
Man kan jo heller ikke have en stueantenne til sit tv og forvente at kunne
se 40 kanaler, vel..! Det er et helt urimligt ekstraarbejde at tilpasse et
website til disse periferiske browsere, og hele denne tilpasningsmani opstod
hos virksomheder, som godt ville have de sidste 15% potentielle kunder med.
I say.., (no I don't. That wouldn't be nice..!)

Men jeg er enig, godt at IE 7 stadig er i beta..!

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-07-06 15:30

Den 05-07-06 16.11 skrev Ewan følgende:

> [...]
> at have to browsere, hvis de vil se, hvad der teknisk kan lade sig gøre
> (uden af jeg nødvendigvis overdriver dét).

På mine to sites ligger brugen af IE nede på omkring 70%. Måske brugere
af andre browsere simpelthen holder sig væk fra din side, fordi den ikke
virker?

> Det er et helt urimligt ekstraarbejde at tilpasse et
> website til disse periferiske browsere

Der er noget, du helt har misforstået. Det er ikke nødvendigt at
tilpasse en side til de alternative browsere. Du skal lave siden, så den
overholder de gældende standarder, og så vil siden normalt blive vist
korrekt i de alternative browsere. Du skal så muligvis foretage enkelte
rettelser for at få vist siden korrekt i IE, da den stadig ikke
overholder alle standarder - det bliver dog betydeligt bedre, når IE7
udsendes.

Standarder er normalt en god ting. Det er fx rart, at dit tv kan modtage
de forskellige tv-signaler, uanset om du har et Grundig eller et B&O.
Det er også meget rart, at 500 gram fars i Brugsen vejer det samme som
500 gram fars i Føtex.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få styr på irriterende hjemmesider ved at bruge aktive bogmærker.

Fra : GB

Dato : 05-07-06 15:39

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> wrote in

> [...]
> enkelte rettelser for at få vist siden korrekt i IE, da den stadig
> ikke overholder alle standarder - det bliver dog betydeligt bedre, når

FUT alt.religion.OS+browser

GB

Fra : Ewan

Dato : 05-07-06 15:58

> På mine to sites ligger brugen af IE nede på omkring 70%. Måske brugere af
> andre browsere simpelthen holder sig væk fra din side, fordi den ikke
> virker?

Koden der genererer statistikken ligger på indexsiden og er formodentlig
ligeglad med om brugere får vist siden eller ej, ikke! Og min side ligger
henholdsvis nr. 1 og nr. 2 på Google, afhængigt af om man søger på dansk
eller internationalt og har gjort det nogle år efterhånden. Og vi ved jo
godt, hvad der tæller hos Google, ikk..! ;)

> Det er også meget rart, at 500 gram fars i Brugsen vejer det samme som 500
> gram fars i Føtex.

Erasmus Montanus, Akt, 3, Scene 27 (lige før udsagnet, der får lillemor til
at bryde i gråd, fordi hun mener sig forvandlet til en sten) *LOL*

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 05-07-06 16:17

Ewan skrev:

>Og vi ved jo godt, hvad der tæller hos Google,

At folk linker til en side, og ikke en pind om hvordan siden ser ud.

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 05-07-06 16:48

"Ewan" <matus99@yahoo.com> posting:

>Erasmus Montanus, Akt, 3, Scene 27 (lige før udsagnet, der får lillemor til
>at bryde i gråd, fordi hun mener sig forvandlet til en sten) *LOL*

Jeg undres. Hvad er det ved standardkonceptet, du finder morsomt?

--
What is life, except excuse for death,

- http://opera.softwolves.dk/da-transtest/disclaimer.html -

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-07-06 17:05

Den 05-07-06 16.57 skrev Ewan følgende:

> [...]
> eller internationalt og har gjort det nogle år efterhånden. Og vi ved jo
> godt, hvad der tæller hos Google, ikk..! ;)

Det stemmer fint overens med det, jeg skriver.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Beskyt de små mod porno med Access Proxy.

http://kimludvigsen.dk

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 05-07-06 15:38

"Ewan" <matus99@yahoo.com> posting:

>ligeglad med dem der nu bruger Firefox o.a. og ikke ser det som deres opgave
>at have to browsere, hvis de vil se, hvad der teknisk kan lade sig gøre

Hvad mener du med "teknisk kan lade sig gøre"?

>Man kan jo heller ikke have en stueantenne til sit tv og forvente at kunne
>se 40 kanaler, vel..!

Næ, og det er netop også derfor, det er ret mystisk, vi stadig har
folk, der seriøst anvender IE.

Din sammenligning holder ikke. Jeg går ud fra, du prøver at sige,
"de andre" er en stueantenne, mens IE er en 4 tons parabol. Det er
lige omvendt.

Fra : Ewan

Dato : 05-07-06 16:04

"Christian Bohr-Halling" <nospam@cbh.softwolves.dk> skrev i en meddelelse
> "Ewan" <matus99@yahoo.com> posting:

> Jeg går ud fra, du prøver at sige,

Det er i orden med mig!

> "de andre" er en stueantenne, mens IE er en 4 tons parabol.

Det sagde jeg ikke, men jeg erklærer mig enig for fredens skyld.

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 05-07-06 16:26

"Ewan" <matus99@yahoo.com> posting:

>"Christian Bohr-Halling" <nospam@cbh.softwolves.dk> skrev i en meddelelse

Undlad venligst at quotefucke mig. Mit svar til "ligeglad med dem
der nu bruger Firefox o.a..." var ikke "Jeg går ud fra, du
prøver...".

Jeg skrev i stedet et spørgsmål, som du tilsyneladende har valgt
ikke at forholde dig til, nemlig:
Hvad mener du med "teknisk kan lade sig gøre"?

Se evt. http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

>Det er i orden med mig!

>Det sagde jeg ikke, men jeg erklærer mig enig for fredens skyld.

Hvad sagde du mon så med den stueantenne?

Fra : Peter Brodersen

Dato : 06-07-06 11:02

On Wed, 5 Jul 2006 16:11:07 +0200, "Ewan" <matus99@yahoo.com> wrote:

> [...]
>hos virksomheder, som godt ville have de sidste 15% potentielle kunder med.
>I say.., (no I don't. That wouldn't be nice..!)

90erne ringede lige og sagde, at de gerne ville have deres
webudviklings-teknikker og Spice Girls-cder tilbage, som du vist
ligger inde med.

--
- Peter Brodersen
Ugens^WMånedens^WSommerens værktøj - Find vej: www.findvej.dk

Fra : GB

Dato : 06-07-06 18:24

Peter Brodersen <usenet2006@ter.dk> wrote in

> 90erne ringede lige og sagde, at de gerne ville have deres
> webudviklings-teknikker og Spice Girls-cder tilbage, som du vist
> ligger inde med.

http://redwing.hutman.net/%7Emreed/warriorshtm/archivist.htm ???

GB