Erfaring i Mexico
Fra : Kent

Dato : 03-07-06 11:22

Hej

Vi tager til Mexico om et par uger på ferie og der skal selvfølgelig også
dykkes en del, når vi nu har muligheden for det ...

Er der nogle der har nogle gode råd/erfaringer med at dykke i Mexico ?
Forventer egentlig "kun" at dykke i området omkring Playa Del Carmen både i
havet og huler ...

Alle tips/tricks og råd modtages meget gerne *S*

På forhånd tak,
Kent Fonager, Hvidovre

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 05-07-06 20:27

"Kent" <kent@fonager.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> På forhånd tak,
> Kent Fonager, Hvidovre
>I Playa del Carmen ligger der et dansk-drevet dykkercenter-
Mike/michael har boet der en årerække, og da jeg i sin tid tog mit Padi-OWD
tog jeg teori og bassin i DK, og derefter praktiske hav-prøver hos ham.Det
er ikke så stort, hans center, men der er det hele, og han arrangerer også
cenote-ture, videooptagelse af dykkene m.m.
Kan kun anbefale ham, men kender selvfølgelig heller ikke andre.
Mvh Niels Hejnfelt

Fra : Jan Andersen

Dato : 04-08-06 10:44

"Kent" <kent@fonager.dk> wrote in message
> [...]
> havet og huler ...
>
> Alle tips/tricks og råd modtages meget gerne *S*

Jeg vil klart anbefale at koncentrere jeres dykning omkring hulerne og
cenoterne. Har I været de gode steder i Rødehavet, vil I ikke synes
dykningen i havet er noget særligt. Amerikanerne synes jo det er "Fantastic"
men de ved jo heller ikke hvad de snakker om . Okay - der er da en del
pilskader, og et par ørnerokker har jeg også set.

Cenoterne derimod er en helt fantastisk og unik oplevelse. Det er
drypstenhuler og "katedraler" fyldt med gin-klart vand (>100 m. sigt) og
visse steder er der halocline, hvor ferskvandet og saltvandet er skarpt
adskildt. Her kan man af og til se et spejlbillede af hulevæggen i det
lavere liggende saltvand - weird. Men overvej om I synes sikkerheden er i
orden, da det jo ikke er muligt at gå direkte til overfladen. Husk gode
lygter.

Jan
http://www.undervandet.com