Onresize bliver kaldt 8 gange
Fra : Hansen

Dato : 03-07-06 10:42

Hejsa

Jeg har en iframe hvor jeg lytter på Onresize eventet. Det er meningen at
jeg vil tilpasse det der er i iframen, hvis den ændrer størrelse. Problemet
er at når jeg ændrer størrelsen på mit vindue, så bliver onresize kaldt 8
gange, hvilket nedsætter performance kraftigt. Er der nogen måde hvorpå jeg
kan få kun 1 event, eller sortere i rækken af events således at jeg kun
reagere på det 1 gang?

/Hansen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 03-07-06 11:09

Den 03-07-06 11.41 skrev Hansen følgende:

> Er der nogen måde hvorpå jeg
> kan få kun 1 event, eller sortere i rækken af events således at jeg kun
> reagere på det 1 gang?

Jeg har ikke særlig meget styr på JavaScript, men jeg ved, at du vil øge
dine chancer for at få hjælp betydeligt, hvis du kommer med et link til
siden eller en prøveside med koden.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Med Nvu kan du lave hjemmesider lige så nemt, som når du laver

Fra : Hansen

Dato : 03-07-06 11:30

> Jeg har ikke særlig meget styr på JavaScript, men jeg ved, at du vil øge
> dine chancer for at få hjælp betydeligt, hvis du kommer med et link til
> siden eller en prøveside med koden.

<iframe onresize="windowResized();"
id=editorFrame style="WIDTH: 100%; HEIGHT: 100%"
src='editor.aspx>
</iframe>

min windowResized() funktion, bliver så kaldt 8 gange når vinduet ændrer
størrelse (f.eks. maximise)

/Hansen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 03-07-06 12:44

Den 03-07-06 12.30 skrev Hansen følgende:

> <iframe onresize="windowResized();"

Det er ikke helt det samme som et link til en side. Det er jo umuligt at
se, om fejlen skyldes noget andet i din kode. Din kodestump virker i
hvert fald tilsyneladende fint her, hvis jeg ellers indsætter den
manglende ' efter filnavnet.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs om verdens første webcam og en ekstrem dyr kaffemaskine.

Fra : Ukendt

Dato : 04-07-06 21:36

On Mon, 3 Jul 2006 12:30:14 +0200, "Hansen"
<bluesboys@-remove-this-hotmail.com> wrote:

> [...]
> src='editor.aspx>
> </iframe>
>
> min windowResized() funktion, bliver så kaldt 8 gange når vinduet ændrer

Gæt: til inspiration

function res()
setTimeout ...... 2000; windowResized();

og lad onresize kalde res()

function windowResized();