Klippe bøgehæk langt ned nu?
Fra : leif

Dato : 01-07-06 20:35

Kan en bøgehæk nå at blive tæt i denne sommer hvis den bliver klippet langt
ind nu? det er en ca 3 mtr høj hæk der skal klippen ca 1 mtr ned, og godt
ind i siderne..

mvh leif

Fra : Steen Suder

Dato : 02-07-06 00:08

fjern@ wrote:

> Kan en bøgehæk nå at blive tæt i denne sommer hvis den bliver klippet
> langt ind nu? det er en ca 3 mtr høj hæk der skal klippen ca 1 mtr ned, og
> godt ind i siderne..

Det løb er vist kørt.

Jeg ville vente til hækken har smidt bladene eller måske endda til frosten
har godt fat, med at skære den meget ned - aht. hækkens restitueringsevne.

--
Steen Suder

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 01-07-06 08:49

On Sun, 02 Jul 2006 01:07:35 +0200, Steen Suder <sfs_news_spam@suder.dk>
wrote:

>Det løb er vist kørt.
>
>Jeg ville vente til hækken har smidt bladene eller måske endda til frosten
>har godt fat, med at skære den meget ned - aht. hækkens restitueringsevne.

Jeg er enig, men tror nu godt den kan nå at blive tæt i sommerens løb
hvis det alligevel gøres nu.

Vi er stadig lidt bagud i forhold til et almindeligt år, og hvis vi får
bare en nogenlunde lang sommer, så kan hækken nå at gro en del endnu.

Hvis hækken klippes nu og når at gro igen, så har man jo trods alt
"vundet" et godt halvt år, i forhold til at klippe den til
efteråret/foråret og den først gror tæt næste år.

Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Krukker og tilbehør til haven: http://pottehaven.dk/

Fra : sæbelaursen

Dato : 02-07-06 09:09

Hvis vi får en lang varm og tør sommer - er hækken bare i gang til næste
år - men åben hele sommeren i år.
Får vi en fugtig - varm sommer - har du den flotteste hæk til september.

Vi klippede ned sidste år til sankt hans - den er OK nu i år. Lige som vi
ønskede det !!
carsten

Fra : Mr. X

Dato : 03-07-06 11:43

"Steen Suder" <sfs_news_spam@suder.dk> skrev i en meddelelse

> Det løb er vist kørt.
>
> Jeg ville vente til hækken har smidt bladene eller måske endda til frosten
> har godt fat, med at skære den meget ned - aht. hækkens restitueringsevne.
>

> --
> Steen Suder
> Prøv at forestille dig, at du er en anden, og læs så din artikel igennem
> inden du sender den. Alle har interesse i, at du staver og formulerer
> dig, så godt du kan. På den måde forstås det lettere, hvad du skriver.

Hvem siger at han ikke gør sit bedste ?