Bier i muren...
Fra : Uni Bull

Dato : 30-06-06 23:20

Hej.

På huset nordside har der i sin tid siddet to
vandhaner (formoder jeg)... Der er i hvert fald
to menneskeskabte huller i murværket på ca.
6-7cm i diameter. Ja - det skal naturligvis lappes
ved lejlighed, men jeg har bemærket at der flyver
bier derind - altså ind i muren... Jeg antager at de
har fundet sig et godt og fredfyldt sted at bosætte
sig.

Hvordan slipper jeg af med dem før jeg lukker
hullerne?

--
Uni Bull
Vallensbæk

Fra : Hauge

Dato : 01-07-06 06:54

Uni Bull wrote:
> Hvordan slipper jeg af med dem før jeg lukker
> hullerne?

Venter til efteråret, så forsvinder de af sig selv.

Mvh Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20060701055150@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.

Fra : Max

Dato : 01-07-06 07:07

Hej Hauge

> Venter til efteråret, så forsvinder de af sig selv.

Hvis det er bier, ja så overvintre de vel ?

Mvh Max

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 03-07-06 16:13

Uni Bull wrote:

> Hvordan slipper jeg af med dem før jeg lukker
> hullerne?

Hvis det er hvepse, forsvinder de selv til efteråret.

Hvis det er bier vil de overvintre. Jeg tror ikke du kan få en biavler til
at hente sværmen når han ikke kan komme til dronningen :(
Løsningen er op til dig. Du kan enten give dem gift og lukke hullerne, eller
du kan bare lukke hullerne og boet vil dø af sult.

Der er også firmaer der udfører 'det grove arbejde'.

--
Carsten (3600)
gunstig lejlighed... www.st-roerbaek.dk www.kokkeriet.info