Isolere en udestue
Fra : Michael

Dato : 29-06-06 07:50

Nu har jeg bestemt mig for at rykke vores (ualmindeligt grimme) udestue i
kolonihaven ned, og bygge en ny. Jeg har kigget lidt bag panelerne og kan se
at væggene er isoloerede med rockwool. Er der noget som helst fornuftigt
argument for at isoloere en udestue i en kolonihave hvor man udelukkende
opholder sig om sommeren? Jeg vil bygge den op omkring nogle store
glaspartier, og bygge nogle ret store højbede, så stuen kan fungere som en
slags drivhus. Jeg er mest tilbøjelig til at droppe al isolering. Er det
dumt?

Fra : Kim2000

Dato : 29-06-06 14:05

"Michael" <mbrud@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> som en slags drivhus. Jeg er mest tilbøjelig til at droppe al isolering.

Isolering holder jo også varmen ude....

mvh
Kim

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 29-06-06 14:53

> [...]
> slags drivhus. Jeg er mest tilbøjelig til at droppe al isolering. Er det

Om det er dumt at droppe al isolering kommer vel an på hvad du har tænkt dig
med det. Vil du have store glasarealer, må du regne med der bliver meget
varmt når solen står på, og er der ikke andet end glas, vil varmen forsvinde
ret hurtigt ud igen, når solen forsvinder, med mindre du anvender
termoruder, der holder lidt længere på varmen. Isolering hjælper jo også med
at holde varmen ude, som Kim2000 ganske rigtigt skriver. Den varme som så er
inde, holdes så selvfølgelig også lægere inde, og du vil få en mere jævn
tempereratur, end hvis du kun har glas i det hele. Samtidig med at du bruger
isolering, får du jo også nogen kroge til planter der ikke så godt tåler
direte sollys.

Mit bud vil være at du bruger isoleringen, hvis du har planer om t opholde
dig i rummet i sommerhalvåret. Har du ikke det, ville jeg ikke bruge det.
Det er lidt en smagssag, så det er kun dig, der kan give det endelige svar.

Mvh.

Jesper