Dykning på Kap Verde øerne
Fra : per_dyk@yahoo.dk

Dato : 28-06-06 21:38

Jeg har hørt at Kap Verde øerne er på vej til at blive et populært
rejsemål. Er der nogen der ved om der er mulighed for dykning. Altså
om der er nogen dykkercentre ?
Jeg ved god at Google er min ven. Men når søgeresultateren er på
tysk bliver det ikke noget tæt venskab

Jeg gætter på at der må minde lidt om de Kanariske øer - eller hvad
?

Andre forslag til steder der kan konkurrere med rødehavet mht. pris og
kvalitet ?
Vi synes at middelhavet er lidt for koldt i vintermånederne hvor vi
gerne vil afsted (man vil jo gerne have det dejligt lunt når man er
på ferie )

mvh.
Per

Fra : Michael Kristensen

Dato : 28-06-06 22:11

>Jeg ved god at Google er min ven. Men når søgeresultateren er på
>tysk bliver det ikke noget tæt venskab

Så prøv at køre den gennem en anden god ven:

http://babelfish.altavista.com/

Fra : Sune Jorgensen

Dato : 30-06-06 10:26

Hvis du i Google skriver " "Cape Verde" diving " får du denne:
http://www.dive-centers.net/dive_centers-cape_verde_islands-93.html
Her har du 10 dykkercentre på engelsk (det ene er dog lukket)

Lidt info:
http://en.wikipedia.org/wiki/Cape_Verde
http://www.cia.gov/cia/publications/factbook/geos/cv.html

Jeg har selv dykket på både Tenerife og Gran Canaria og vil også gerne vide
om det er det samme eller bedre ?

/Sune

Fra : per_dyk@yahoo.dk

Dato : 02-07-06 00:20

Tak for linket Sune, det var sådan noget jeg ledte efter.

På det ene dykkercenters hjemmeside er der en oversigt over
dykkersteder. Der er et sted der hedder Bera de coral:

http://www.sal-aventuras.com/spots_eng_sav.htm

Betyder det at der er koraler eller hvad ? Eller hvor langt sydpå skal
man langs Atlanterhavskysten før de kommer
Og er der overhovedet nogen på Atlanterhavskysten eller er der for
koldt ?

Jeg kan dog overleve uden koraler, hvis bare der er masser af fisk og
måske et enkelt godt vrag

Per