Lamelhegn til terrassen ?
Fra : Mogens

Dato : 27-06-06 14:05

Hej

Jeg har besluttet at der skal et lamelhegn rundt om
terrassen for at give lidt læ, men hvor finder man et
godt udvalg og til fornuftige priser ? ( i Aalborg )
Det skal nok være af den type der er helt tætte op
til ca 120 cm og så med espalier øverst.
Jeg har kigget i Silvan og Bauhaus og deres hegn
er da pæne nok, men måske lidt dyre. Er der nogen
billigere alternativer som er lige så gode ?

mvh Mogens

Fra : Holst

Dato : 27-06-06 14:22

Mogens wrote:

> [...]
> Jeg har kigget i Silvan og Bauhaus og deres hegn
> er da pæne nok, men måske lidt dyre. Er der nogen
> billigere alternativer som er lige så gode ?

Da jeg selv satte hegn op, var jeg forbi Jem & Fix, og de havde da også
nogle lamelhegn, der var noget billigere. Men hvem gider dog sætte noget
op af så ringe kvalitet?

Købte mine i en eller anden trælast, der vist var med i Råd & Dåd.
Dyrere, men bedre kvalitet.

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 27-06-06 15:42

"Mogens" <moveng@portalen.no> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har kigget i Silvan og Bauhaus og deres hegn
> er da pæne nok, men måske lidt dyre. Er der nogen
> billigere alternativer som er lige så gode ?

Der er næppe nogen der er billigere i samme kvalitet. Alt kvalitet koster
(noget mere end andet), og vil man have noget godt, må man så også være
villig til at betale for det.

Spørgsmålet om kvalitet er så for øvrigt et begreb der spænder vidt. Hvad er
kvalitet egentlig ?? Jeg var ansat et sted, hvor vi fik at vide, vi lavede
tingene i for god kvalitet, og det kostede firmaet penge. På den anden
side -- lavede vi det i for dårlig kvalitet, kostede det også firmaet penge.

Jeg fik en læresætning omkring kvalitet, der kan definere ordets betydning
helt klart.

Kvalitet er, at kunden får lige nøjagtig det han/hun forventer til den pris
der er givet for varen. Det vil sige -- køber man en billig vare, må man
være indstillet på den ikke er så god, som en tilsvarende dyrere vare.

Bare mit lille indslag.

Jesper.

Fra : Mogens

Dato : 27-06-06 16:52

On Tue, 27 Jun 2006 16:42:24 +0200, "Jesper Jacobsen"
<jesper.jacobsen@host.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>der er givet for varen. Det vil sige -- køber man en billig vare, må man
>være indstillet på den ikke er så god, som en tilsvarende dyrere vare.

Ha ha, ja det er jeg skam klar over. Jeg forventer skam heller
ikke at finde et sted som sælger den højeste kvalitet til de
laveste priser. Det ville da ellers have været dejligt.

Men er der nogen der kan foreslå et alternativ til de hegn de
sælger i Silvan og Bauhaus, eller i det mindste et sted hvor
udvalget og/eller lageret er lidt bedre ?

Jeg var nemlig tæt på at købe nogle hegnsmoduler i Bauhaus,
men for at få det til at passe til terrassen skulle jeg have både
nogle moduler på 180cm i bredden og nogle på 90cm og de
smalle havde de selvfølgelig ikke på lager. Ej heller kunne de
sige noget om hvornår de fik nogle hjem igen. Typisk.

mvh Mogens

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 27-06-06 20:34

> Men er der nogen der kan foreslå et alternativ til de hegn de
> sælger i Silvan og Bauhaus, eller i det mindste et sted hvor
> udvalget og/eller lageret er lidt bedre ?

Jeg ville plante. Hegn er kedeligt og bliver hurtig grimt, mens planter
giver mere læ og er flottere. Bambus, elefantgræs, syrener, nødder - der er
nok af muligheder.

Mvh Maria