Proffessionelle trillebørdæk
Fra : Leif Neland

Dato : 26-06-06 15:58

Efter tjørnehækken er blevet klippet, står begge trillebøre med punkterede
dæk, og sækkevognen har også en utæthed.

Bruger anlægsgartnere og murere mere solide dæk end de, der sidder på
tilbudsvarerne?

Hvor mon man finder dem?

Eller skal man blot fylde dækkene med skum?

Leif

Fra : Henning Lund

Dato : 26-06-06 17:13

Leif Neland wrote:

> Hvor mon man finder dem?

Dækfirmaer, sanistål og andre jernvareforretninger,
maskinhandlere mfl.

--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/ med bla. lidt til salg.

Fra : Søren Haahr

Dato : 26-06-06 19:16

"Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev i en meddelelse
> Efter tjørnehækken er blevet klippet, står begge trillebøre med punkterede
> dæk, og sækkevognen har også en utæthed.

Jeg har et gammelt trailerdæk på min trillebør. det har aldrig punkteret!
vh
Søren

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 26-06-06 19:29

On Mon, 26 Jun 2006 16:57:50 +0200, "Leif Neland" <leif@neland.dk>
wrote:

> [...]
>dæk, og sækkevognen har også en utæthed.
>
>Bruger anlægsgartnere og murere mere solide dæk end de, der sidder på

Det tror jeg ikke de gør.

>Hvor mon man finder dem?
>
>Eller skal man blot fylde dækkene med skum?

Man kan få et middel specielt til den slags. Jeg så det første gang for
nogle år siden. Det blev solgt bl.a til brug i trillebører,
havetraktorer, cykler og lign. Men ikke om jeg kan huske hvad det hedder

Men den slags kan google hjælpe med:
<http://www.lytek.dk/shop/default.asp?ProductID=179>

Jeg har ikke selv erfaring med sådanne produkter, men jeg har flere
gange overvejet at få det prøvet. Men jeg har ikke de store problemer
med punkteringer af mine havemaskiner. Og cyklerne kører med dækindlæg.

Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Krukker og tilbehør til haven: http://pottehaven.dk/

Fra : Anders Majland

Dato : 26-06-06 20:02

> Man kan få et middel specielt til den slags. Jeg så det første gang for
> nogle år siden. Det blev solgt bl.a til brug i trillebører,
> havetraktorer, cykler og lign.

Der er 2 typer af den produkter
- Den ene er hvor man pumper noget flydende stads i dækket og der er så de 2
undergrupper om det er beregnet til at hælde i inden man punkterer eller
først når man er punkteret.
- Den anden er nærmest en massiv slange. De er smådyre (1000kr stykke) men
selv amatører bruger dem på mc'er i større enduro løb, og noget bøvl at
montere.

Fra : LarsJ

Dato : 26-06-06 21:51

Mads Lie Jensen skrev:

> Jeg har ikke selv erfaring med sådanne produkter, men jeg har flere
> gange overvejet at få det prøvet. Men jeg har ikke de store problemer
> med punkteringer af mine havemaskiner. Og cyklerne kører med dækindlæg.

Jeg har prøvet at lappe et trillebørhjul med sådan noget skum - og det
virkede altså bare ikke. Skal ikke afvise, at andre kan få det til at
virke, men problemet var muligvis, at man helst skal dreje hjulet
hurtigt rundt i længere tid for at fordele skummet. Det er lidt lettere
på en cykel/motorcykel end på en trillebør..

Lars

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 26-06-06 22:21

"LarsJ" <jubija@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> men problemet var muligvis, at man helst skal dreje hjulet hurtigt rundt i
> længere tid for at fordele skummet. Det er lidt lettere på en
> cykel/motorcykel end på en trillebør..

En rundstok i en boremaskine kan vel bruges til at dreje sådan et hjul
rundt?

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.makr.dk/ - outdated og trist

Fra : Calle.

Dato : 27-06-06 09:09

LarsJ wrote:

> [...]
> hurtigt rundt i længere tid for at fordele skummet. Det er lidt
> lettere på en cykel/motorcykel end på en trillebør..

en mand i bagagerummet, der holder børen. Kan du ikke se det for dig

--
*** Calle ***

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 27-06-06 16:39

On Mon, 26 Jun 2006 22:50:52 +0200, LarsJ <jubija@yahoo.dk> wrote:

>Jeg har prøvet at lappe et trillebørhjul med sådan noget skum - og det
>virkede altså bare ikke. Skal ikke afvise, at andre kan få det til at

Det her skum jeg har set, skal bruges _inden_ man punkterer, altså
forebyggende. Ikke når man først er punkteret.

Fra : Leonard

Dato : 27-06-06 11:56

Mads Lie Jensen <mads@gartneriet.dk> wrote:

>Men den slags kan google hjælpe med:
><http://www.lytek.dk/shop/default.asp?ProductID=179>

Og det virker.
Jeg brugte det i både kørestolens og havetraktorens hjul da jeg havde
tjørnehæk efter at have lappet slanger 3 gange på en halv time.

Ved dækskifte på kørestolen skulle slangen også skiftes, da der
tydeligt var flere huller i, så var blevet tætnet af det grønne slim.
--
Leonard, Kerteminde, Fyn
http://leonard.dk/micrograver/ - lille, men effektiv

Fra : Armand

Dato : 22-07-06 18:42

Mads Lie Jensen skrev:

> Det tror jeg ikke de gør.

Mon ikke der er et enkelt eller to lag lærred (ekstra?) i de
proffessionelle trillebørers dæk :-/
Det originale dæk der sidder på min 100kr's-bør er ihvertfald ikke andet
end gummi og skal lappes i tide og utide. Af samme grund spejder jeg
efter et erstatnings-fastgummihjul ved enhver lejlighed!

> [...]
> nogle år siden. Det blev solgt bl.a til brug i trillebører,
> havetraktorer, cykler og lign. Men ikke om jeg kan huske hvad det hedder

"til slangeløse dæk"

--
Armand.
(der har akkurat samme problem og af samme grund hader den tjørn uden

Fra : Calle.

Dato : 27-06-06 09:07

Leif Neland wrote:
> [...]
> tilbudsvarerne?
>
> Hvor mon man finder dem?
>
> Eller skal man blot fylde dækkene med skum?

Næh, min har fået et dæk fra en grønthøster, de passer lige på, og er lavet
til at køre i lidt af hvert. Aldrig punkteret siden.

--
*** Calle ***

Fra : tinus nielsen

Dato : 27-06-06 09:14

> [...]
> dæk, og sækkevognen har også en utæthed.
>
> Bruger anlægsgartnere og murere mere solide dæk end de, der sidder på

I kalundborg kan man få punkterfri trillebør hjul hos Ravns motor center. De
minder om sådan noget man kan få til cykler.

> Eller skal man blot fylde dækkene med skum?
>
> Leif

de bedste hilsner