"krukkede" snegle
Fra : Fischer & Døssing

Dato : 25-06-06 20:42

Jeg har kvarterets snegle mistænkt for at spise af de krydderurter og
jordbær, som jeg har stående i krukker.
Kan jeg vande med et eller andet rundt om krukkerne, så de går udenom
eller...?

Gode råd modtages med tak.

Henriette Døssing

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 25-06-06 21:21

> Jeg har kvarterets snegle mistænkt for at spise af de krydderurter og
> jordbær, som jeg har stående i krukker.

Vi har masser af snegle men ingen i krukkerne - har egentlig ikke tænkt på
det før, men det er da lidt underligt.

> Kan jeg vande med et eller andet rundt om krukkerne, så de går udenom
> eller...?

Stil krukkerne på en meget lille flise, så der bliver udhæng. Det kan
sneglene ikke klare.

Mvh Maria

Fra : Pilen

Dato : 25-06-06 21:27

Der er store chancer for at sneglene "Bor" i dine krukker , enten under
krukkerne eller i jorden , de elsker fugt .
Du kan købe en sneglegift (Mesurol) som kan drysses i mellem planterne , der
skal ikke bruges ret meget .
Så skulle sneglene gerne være væk i løbet at nogle dage .
Venlig hilsen
pilen .

Fra : Anette

Dato : 25-06-06 23:11

Fischer & Døssing wrote:
> Jeg har kvarterets snegle mistænkt for at spise af de krydderurter og
> jordbær, som jeg har stående i krukker.
> Kan jeg vande med et eller andet rundt om krukkerne, så de går udenom
> eller...?

Hvis de ikke ligefrem bor i krukkerne, kan du redde dine planter ved at strø
et lag salt eller kunstgødning rundt om krukken. Snegle kan ikke kravle hen
over den slags mineraler, det tørrer dem ud. Mn tjek også det øverste lag af
jord i krukkerne om sneglene bor der.

/ Anette

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 26-06-06 12:04

Fischer & Døssing wrote:
> [...]
> jordbær, som jeg har stående i krukker.
> Kan jeg vande med et eller andet rundt om krukkerne, så de går udenom

kaffegrums er meget giftigt, men mennesker har stor modstandskraft imod
denne gift.

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 26-06-06 22:07

Tak for rådene.

Jeg tror jeg vil benytte mig af en kombination af placering på mindre
fliser, så der kommer et "udhæng" samt kaffegrums i krukkerne eller salt
omkring dem.

Henriette Døssing