Firefox og Macromedia Flash Player
Fra : Henrik Hartig

Dato : 24-06-06 09:44

Hej NG
På min fedora 5 har jeg installeret Firefox. Firefox mangler plugins til
Macromedia Flash Player, og fremkommer med knap som installerer Flash
automatisk.
Alt foregår fint og automatisk, men når jeg afslutter er flash IKKE
installeret, (virker fint på min suse) men ikke på fedora 5.

Hvad gør jeg?
/henrik

Fra : Christian Joergensen

Dato : 24-06-06 15:51

Henrik Hartig <post@henrikhartig.dk> writes:

> [...]
> Alt foregår fint og automatisk, men når jeg afslutter er flash IKKE
> installeret, (virker fint på min suse) men ikke på fedora 5.

Har du proevet rpm'en fra:
http://macromedia.rediris.es/site_ri.html

--
Christian Joergensen | Linux, programming or web consultancy
http://www.razor.dk | Visit us at: http://www.gmta.info

Fra : N/A

Dato : 24-06-06 19:10

Fra : andy

Dato : 24-06-06 19:10

Henrik Hartig wrote:

> Hej
> Jeg prøvede dit udemærkede forslag, og flashplayer blev installeret uden
> problemer, men stadig... virker det ikke når jeg starter min browser op
>
> Har ligeledes manuelt prøvet at installere via dette link - no luck..
>
> http://www.adobe.com/shockwave/download/download.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash

instaleret du det det som root, jeg kan huske at det førdst virkede for
mig efter jeg lavede det som root.

Fra : Henrik Hartig

Dato : 24-06-06 23:53

andy skrev:

> instaleret du det det som root, jeg kan huske at det førdst virkede for
> mig efter jeg lavede det som root.

Nej det havde jeg ikke, men den har jeg prøvet nu uden held, men det
lader til du har fat i noget rigtigt

Jeg har nemlig prøvet at køre firefox fra konsollen og får flg. fejlmedd.

[root@localhost firefox-1.5.0.4]# ./firefox
LoadPlugin: failed to initialize shared library
/root/.mozilla/plugins/libflashplayer.so
[/root/.mozilla/plugins/libflashplayer.so: kan ikke genskabe
segmentbeskyttelse efter omflytning: Adgang nægtet]
LoadPlugin: failed to initialize shared library
/usr/lib/firefox-1.5.0.4/plugins/libflashplayer.so
[/usr/lib/firefox-1.5.0.4/plugins/libflashplayer.so: kan ikke genskabe
[...]

Det giver måske et clue så jeg kan få noget hjælp?

/henrik

Fra : Henning

Dato : 26-06-06 19:47

Henrik Hartig skrev:

> [...]
> segmentbeskyttelse efter omflytning: Adgang nægtet]
>

> Det giver måske et clue så jeg kan få noget hjælp?

Ja, det gi'r skam et clue :)
Som der står har du/Firefox ikke adgang til diverse mapper. Da en del af
filerne ligger i /root -mappen.
Har selv installeret flashplayer på ubuntu, med min egen bruger, ikke
noget med root eller sudo, for den sags skyld.

Prøv at køre scriptet som "dig selv". Så installere den (gjorde den i
Ubuntu) i /home/"brugernavn"/.mozilla osv. :)

--
Henning Horn / www.henninghorn.dk

Fra : Henrik Hartig

Dato : 26-06-06 20:10

Henning skrev:

> [...]
>
> Prøv at køre scriptet som "dig selv". Så installere den (gjorde den i
> Ubuntu) i /home/"brugernavn"/.mozilla osv. :)

Det har jeg prøvet, men af flere andre grunde er jeg nu ved at
installere suse 9.2

Men mange tak

/henrik