import direkte fra producenten
Fra : fbm

Dato : 23-06-06 09:30

Vi leder efter interessante importvarer, og har svært ved at finde tilbage
direkte til producenten, som ofte gemmer sig i østen!!
normalt kan vi ikke komme længere end en forhandler, ofte i USA

er der søgemuligheder på nettet som går direkte efter producenten, eller er
der andre muligheder?

vh Flemming

Fra : Jonas Kofod

Dato : 23-06-06 13:26

fbm wrote:
> [...]
> normalt kan vi ikke komme længere end en forhandler, ofte i USA
>
> er der søgemuligheder på nettet som går direkte efter producenten, eller er

Der er ofte sådan nogle slags erhvervskontakt hjemmesider hvor
leverandører byder sig til. Jeg har ikke lige nogen for den del af
verden, så det er bare at google frem. Rent privat lykkedes det mig dog
at finde frem til en Humidor (fra Kina) set i USA som jeg gerne ville
spare på. Man skal osse have for øje at kinesiske fabrikker ofte hedder
noget lidt sjovt, der ikke umiddelbart knytter dem til deres produkter.
Ala "4. tændsats fabrik", "Østregionens central traktorfabrik" - som så
laver alt fra havenisser til motorcykler.

Fra : Allan Soerensen

Dato : 23-06-06 14:15

"Jonas Kofod" <Kofod@FJERNkampsax.dtu.dk> skrev i en meddelelse

> Der er ofte sådan nogle slags erhvervskontakt hjemmesider hvor
> leverandører byder sig til. Jeg har ikke lige nogen for den del af verden,
> så det er bare at google frem.

Det kunne f.eks. være http://alibaba.com/ hvor man finder alverdens ting fra
bl.a. producenter i Kina.

Fra : Thomas Andersen

Dato : 23-06-06 14:22

www.alibaba.com
www.ebigchina.com
www.globalsources.com
http://www.manufacture.com.tw/

Dog er det sjældent producenter, men ofte kun agenter / distrubotører /
resellers osv.

Mvh Thomas

Fra : Jonas Kofod

Dato : 23-06-06 14:47

Allan Soerensen wrote:
> "Jonas Kofod" <Kofod@FJERNkampsax.dtu.dk> skrev i en meddelelse

> Det kunne f.eks. være http://alibaba.com/ hvor man finder alverdens ting fra
> bl.a. producenter i Kina.

Hehe - den havde jeg allerede, men troede/ har ikke set at der var noget
fra Kina o.lign. Grundet navnet plus at det er den del af verden jeg
interesserer mig for troede jeg at det var mellemøsten, den arabiske
verden alene.

Fra : Doctor Tennant

Dato : 24-06-06 13:22

"fbm" <spam@nej.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> normalt kan vi ikke komme længere end en forhandler, ofte i USA
>
> er der søgemuligheder på nettet som går direkte efter producenten, eller

Kan du ikke lige sende mig en mail? Jeg har noget du måske ville være
interesseret i..

hc vang @ vang creative . dk --- fjern mellemrummene

HC