Hjælp til kbh-området
Fra : Ukendt

Dato : 22-06-06 00:03

Hej

Er lige flyttet til kbh., og har for nyligt været et par gange på Nordhavnen
uden held.

Nogle der kan være behjælpelige med nogle tips til gode steder:
- Søer, vandløb og hav under Statens Lystfiskerkort.
- P&T søer.

På forhånd tak.

- Thomas

Fra : GOnZo

Dato : 25-06-06 19:32

poppelsø ved ballerup (p&t)
kysten nord for skovshoved ( ved Knud Rasmusen)
nord for Taarbæk
samt http://www.vejpark.kk.dk/groen/parker/fiskeri/index.htm

Hilsen Jan

Fra : Ukendt

Dato : 30-06-06 00:05

Tak for det, Jan.

Kan man evt. fiske fra molerne ved Skovshoved og Taarbæk?
Jeg ejer nemlig ikke waders.

mvh.
Thomsen

Fra : GOnZo

Dato : 30-06-06 09:58

Ja det kan du godt, så vil jeg nok anbefale nord for Taarbæk, der er 2
høfter/ bølgebrydere hvor der er rimeligt dybt udfor

Fra : konrad

Dato : 01-08-06 09:58

"Thomsen" <thomasthomsen(A)hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Er lige flyttet til kbh., og har for nyligt været et par gange på
> Nordhavnen uden held.

Man må kæmpe hårdt for det i Københavnsområdet, imho - men der er muligheder
for gode fiskeoplevelser. Følgende steder fisker jeg rimelig regelmæssigt :

Lynetten, ude ved vindmøllerme. Det bedste kystfiskeri i "homr" jeg kender
til, hvis man ikke er i bil og ikke kan tage så langt ud af byen. Her har
jeg fået torsk, hornfisk, havørred, aborre, hvilling og makrel.

Avedøre værket. En lang, lang fin strækning med god og varieret bund. Her
har jeg fået aborre og ørred. Folk fisker også målrettet efter ål og multer
derude, men har selv ikke prøvet. Her fra slutningen af august skulle der
komme god gang i pighvar, torsk, rødspætter og ørred. Vandet er dog alt, alt
for varmt i år. Mistede en pæn fisk for 3-4 dage siden. Har efterhånden fået
mange gode tips, som jeg skal teste af her i efteråret.

Sjællandsbroen. Et forfærdeligt sted, rent miljømæssigt, men prøv på
amagersiden mod fuglereservatet. Der er ørred og hornfisk også.

Ishøj havn. Aborrer, honfisk, ål og ørred. Ørreden har været lidt væk det
seneste år - men af en eller anden grund cykler honfiskene rundt langs
molerne, også på dette tidspunkt af året. Længere mod syd har jeg fået tip
om et sted hvor man kan fange kystgedder (udforsk selv).

Fra : Ukendt

Dato : 13-08-06 00:21

Hej Konrad.

Tusind tak for det (sene) svar. Super forslag, som jeg vil prøve...

mvh.
thomas