OT: Kroket
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 20-06-06 12:39

Det er OT her i gruppen - men det er faneme svært at finde en gruppe til
det.

Jeg har købt et spil kroket (sådan tror jeg det staves :)), sådan en med
buer og køller. Hovederne skal monteres på køllerne - skal man sættes dem
sammen og sætte dem i en spand vand?

Sådan synes jeg jeg har været med til at gøre engang...

--
Per, Esbjerg

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 20-06-06 12:56

Per Henneberg Kristensen skrev:

> Hovederne skal monteres på køllerne - skal man
> sættes dem sammen og sætte dem i en spand vand?

Så udvider skafterne sig et par timer hvorefter de trækker sig sammen
igen...

> Sådan synes jeg jeg har været med til at gøre engang...

Ja, sådan gjorde min mors moster - RIP - osse med div. økser - så kunne de
holde et par timer uden at hovedet fløj af!

Hvorfor ikke bruge (hvid) lim?
Hans

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 20-06-06 14:46

Per Henneberg Kristensen wrote:

> Jeg har købt et spil kroket (sådan tror jeg det staves :)), sådan en
> med buer og køller. Hovederne skal monteres på køllerne - skal man
> sættes dem sammen og sætte dem i en spand vand?

Skafterne er formodentlig koniske og det samme er hullerne i hovederne.
Monter hovederne så de vender rigtigt og bank den modsatte ende af skaftet
en gang ned i fliserne.

Er ovenstående ikke tilfældet, skærer du en 10mm revne i enden af skaftet
med en nedstryger. Snit en lille kile der passer. Monter hovedet og bank
kilen ned i revnen.

--
Carsten (3600)
gunstig lejlighed... www.st-roerbaek.dk www.kokkeriet.info

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 20-06-06 18:52

Per Henneberg Kristensen skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Det er OT her i gruppen

Nu er det ikke nogen undskyldning for et et OT indlæg, at skrive,
at man godt ved det.

Tværtimod gør det det jo kun værre, at man godt ved at det er
forkert, men så gør det alligevel

Men i dette tilfælde er det faktisk ikke helt OT, da kroket jo
ofte spilles i haven.

En anden gruppe, som kunne være aktuel er news:dk.fritid

--
Jan
<Signatur ude af drift>

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 20-06-06 21:11

On Tue, 20 Jun 2006 19:52:11 +0200, "Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid>
wrote:

>Nu er det ikke nogen undskyldning for et et OT indlæg, at skrive,
>at man godt ved det.
>
>Tværtimod gør det det jo kun værre, at man godt ved at det er
>forkert, men så gør det alligevel

Jeg kan ikke være mere enig.

>Men i dette tilfælde er det faktisk ikke helt OT, da kroket jo
>ofte spilles i haven.

Og det er jo egentlig slet ikke selve spillet det drejer sig om, men
nærmere noget håndværksmæssigt - som jo egentlig hører ganske godt ind
under denne gruppes emne.

>En anden gruppe, som kunne være aktuel er news:dk.fritid

Eller dk.sport (den ligger da lige til højrebenet - så at sige )

Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Krukker og tilbehør til haven: http://pottehaven.dk/