Summa: Eksisterende varelager ved opstart
Fra : Ronnie

Dato : 20-06-06 07:13

Hvis en nystartet virksomhed har et varelager allerede inden opstart,
hvordan bogføres det så i Summa?

Min første tanke er, at debitere 55100 Varebeholdning og kreditere fx
60900 Overført fra tidligere år (eller lave en ny 60910 Indskud). Altså
bogføre varelagerets værdi på samme måde som en likvid beholdning ved
opstart.

Er det den korrekte/bedste måde at føre det på i regnskabet? For så
bliver varelagerets værdi en del af egenkapitalen.

Ronnie

Fra : Elmand

Dato : 20-06-06 19:07

"Ronnie" <noreply@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er det den korrekte/bedste måde at føre det på i regnskabet? For så bliver
> varelagerets værdi en del af egenkapitalen.

Rent regnskabsmæssigt skal der posteres på varerlageret og jeg ville
modposterer
i egenkapital.

Det samme med evnt bankbøger- kassebeholdning.

Med venlig hilsen
ESPERSEN EL & Antenne