/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Forkerte regninger gang på gang
Fra : niels-usenet@myplace~


Dato : 01-06-06 17:37

Da jeg for snart et år siden opsage min ADSL hos Tele2 (Tiscali
faktisk, men det blev til Tele2 før linjen blev lukket) gik der noget
galt. Jeg fik nemlig en regning for en periode som lå efter linjen var
opsagt.
Jeg kontaktede Tele2 som kiggede på det, og konkluderede at de faktisk
skyldte mig 30-40 kr., som de ville sende snarest.

Siden da har jeg fået rykker efter rykker. Sagen har enda været til
incasso. En gang imellem bruger en 1-2 timer i telefonen på at få
sagen ordnet, og det slutter altid med det samme: "Hov, det er jo os
der skylder dig penge, dem sender vi lige, jeg ordner det. Farvel.".
Det næste jeg hører fra dem er en rykker.

I øvrigt truer de ofte med at lukke min telefon, hvilket er direkte
latterligt, når jeg ikke har haft telefoni hos dem i over 5 år, og
den gang var det med forvalg.

Nu gider jeg ikke mere. Jeg overvejer at sige til dem, at jeg slet ikke
ville åbne deres breve længere, og at de kunne ringe til mig hvis de
rent faktisk havde noget at sige. Men den besked får dem nok ikke til
at stoppe, og når jeg får breve fra dem ved jeg jo hvad det er inden
jeg åbner dem, så jeg bliver sur alligevel.

Kan jeg (true med at) melde dem til politiet for chikane, falske
regninger eller noget?

Jeg har allerede bedt dem pænt med at stoppe, bedt dem pænt om at
"lukke røven og lade mig være", og direkte skældt dem ud. Det
hjælper ikke, jeg er nødt til at gøre mere end at snakke til dem.
Men kan jeg gøre andet end at ignorere dem, vente på en retssag, og
grine af dem sammen med dommeren, og håbe at der et sted i den process
bliver en Tele2-medarbejder med hjerne indblandet?

--
Mvh.

Niels Andersen


 
 
Michael Zedeler (01-06-2006)
Kommentar
Fra : Michael Zedeler


Dato : 01-06-06 21:39

niels-usenet@myplace.dk wrote:
> Da jeg for snart et år siden opsage min ADSL hos Tele2 (Tiscali
> faktisk, men det blev til Tele2 før linjen blev lukket) gik der noget
> galt. Jeg fik nemlig en regning for en periode som lå efter linjen var
> opsagt.
> Jeg kontaktede Tele2 som kiggede på det, og konkluderede at de faktisk
> skyldte mig 30-40 kr., som de ville sende snarest.
>
> Siden da har jeg fået rykker efter rykker. Sagen har enda været til
> incasso. En gang imellem bruger en 1-2 timer i telefonen på at få
> sagen ordnet, og det slutter altid med det samme: "Hov, det er jo os
> der skylder dig penge, dem sender vi lige, jeg ordner det. Farvel.".
> Det næste jeg hører fra dem er en rykker.
>
> I øvrigt truer de ofte med at lukke min telefon, hvilket er direkte
> latterligt, når jeg ikke har haft telefoni hos dem i over 5 år, og
> den gang var det med forvalg.
>
> Nu gider jeg ikke mere. Jeg overvejer at sige til dem, at jeg slet ikke
> ville åbne deres breve længere, og at de kunne ringe til mig hvis de
> rent faktisk havde noget at sige. Men den besked får dem nok ikke til
> at stoppe, og når jeg får breve fra dem ved jeg jo hvad det er inden
> jeg åbner dem, så jeg bliver sur alligevel.
>
> Kan jeg (true med at) melde dem til politiet for chikane, falske
> regninger eller noget?

Jeg ved ikke om du kan true med at melde dem til politiet, men du skal i
hvert fald vide at det er umuligt for dem at gøre noget overfor dig, som
kan få ubehagelige konsekvenser. Uanset hvor meget de truer med
retssager, inkasso og registrering i RKI, er det tomme trusler, så længe
der er tale om så lille et beløb og du samtidig har gjort opmærksom på
at du er uenig i deres udlægning.

Jeg er ikke jurist, men har haft en virksomhed hvor vi havde nogle få
dårlige betalere. Der lærte jeg et og andet om mulighederne for at få
pengene kradset ind.

Mvh. Michael.
--
Which is more dangerous? TV guided missiles or TV guided families?
I am less likely to answer usenet postings by anonymous authors.
Visit my home page at http://michael.zedeler.dk/

niels-usenet@myplace~ (02-06-2006)
Kommentar
Fra : niels-usenet@myplace~


Dato : 02-06-06 05:59

Michael Zedeler wrote:
> Jeg ved ikke om du kan true med at melde dem til politiet, men du skal i
> hvert fald vide at det er umuligt for dem at gøre noget overfor dig, som
> kan få ubehagelige konsekvenser. Uanset hvor meget de truer med
> retssager, inkasso og registrering i RKI, er det tomme trusler, så længe
> der er tale om så lille et beløb og du samtidig har gjort opmærksom på
> at du er uenig i deres udlægning.

At få rykkere, incasso-breve og måske en indkaldelse til byretten er
nok det eneste der sker, men det er også rigeligt for mig, når det
sker gang på gang. Det er ikke behageligt konstant at få at vide, at
man ikke har styr på sine pengesager, uanset om man har det.

Beløbet er i øvrigt godt 600 kr., så om det overhovedet kan blive
til en retssag ved jeg ikke. Hvis ikke, så ved jeg ikke lige hvad
incasso kan true med. Jeg har desværre ikke deres breve længere, jeg
smed det hele ud af incasso-firmaet og Tele2 sagde, at sagen var
afsluttet, og det hele var overstået.

--
Mvh.

Niels Andersen


Steffen Sørensen (02-06-2006)
Kommentar
Fra : Steffen Sørensen


Dato : 02-06-06 10:17

<niels-usenet@myplace.dk> skrev i en meddelelse
news:1149179820.294317.275390@f6g2000cwb.googlegroups.com...
>Da jeg for snart et år siden opsage min ADSL hos Tele2 (Tiscali
>faktisk, men det blev til Tele2 før linjen blev lukket) gik der noget
>galt. Jeg fik nemlig en regning for en periode som lå efter linjen var
>opsagt.
>Jeg kontaktede Tele2 som kiggede på det, og konkluderede at de faktisk
>skyldte mig 30-40 kr., som de ville sende snarest.

Hvad med at prøve magasinet Penge på dr?
http://www.dr.dk/DR1/penge/Kontakt/index.htm

Desværre hjælper det jo tit hvis medierne kommer ind i billedet. Du er (med
garenti) ikke den enste der har problemer med Tele2/Tiscali...
Kender en der sad i deres support, og selv han har ikke mange gode ord
tilovers for dem :)

hilsen
Sørensen

--
Togo Lounge (c) by All Meens Inc.




Martin Bak (02-06-2006)
Kommentar
Fra : Martin Bak


Dato : 02-06-06 14:31


<niels-usenet@myplace.dk> skrev i en meddelelse
news:1149179820.294317.275390@f6g2000cwb.googlegroups.com...
>Da jeg for snart et år siden opsage min ADSL hos Tele2 (Tiscali
>faktisk, men det blev til Tele2 før linjen blev lukket) gik der noget
>galt. Jeg fik nemlig en regning for en periode som lå efter linjen var
>opsagt.
>
>Siden da har jeg fået rykker efter rykker. Sagen har enda været til
>incasso. En gang imellem bruger en 1-2 timer i telefonen på at få
>sagen ordnet, og det slutter altid med det samme: "Hov, det er jo os
>der skylder dig penge, dem sender vi lige, jeg ordner det. Farvel.".
>Det næste jeg hører fra dem er en rykker.
>
>
Du har tilsyneladende ikke gjort det eneste rigtige, nemlig at ridse sagen
op i et brev som du sender pr. snailmail og samtidig beder dem om at få
sagerne bragt i orden.

Enhver fremtidig henvendelse fra dem kan du således afvise med henvisning
til dette brev.

Hold dig til fakta i sagen og undlad at blive spydig. Redegør på saglig vis
hvordan sagen står og bed dem bringe det i orden.

Martin




Thomas S. Iversen (02-06-2006)
Kommentar
Fra : Thomas S. Iversen


Dato : 02-06-06 15:18

> Du har tilsyneladende ikke gjort det eneste rigtige, nemlig at ridse sagen
> op i et brev som du sender pr. snailmail og samtidig beder dem om at få
> sagerne bragt i orden.

Det er altså bare ikke nok med Tele2. Jeg skulle gennem 2 alm. breve og 2
anbefalede breve før de fattede det.

> Enhver fremtidig henvendelse fra dem kan du således afvise med henvisning
> til dette brev.

Det kan godt være man får ret, men man får ikke fred (lige med det samme)
Et firma med så meget rod i administrationen skal man altså lede længe efter.

Thomas
--

Simpzon (02-06-2006)
Kommentar
Fra : Simpzon


Dato : 02-06-06 15:57


>> Du har tilsyneladende ikke gjort det eneste rigtige, nemlig at ridse
>> sagen
>> op i et brev som du sender pr. snailmail og samtidig beder dem om at få
>> sagerne bragt i orden.
>
> Det er altså bare ikke nok med Tele2. Jeg skulle gennem 2 alm. breve og 2
> anbefalede breve før de fattede det.

Det er jo netop lige præcis nok. Hvad Tele2 sender af andre ting og sager er
uvedkommende (men dog pisseirriterende at skulle bruge 5 sek på at kaste
ud).



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408936
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste