/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Køb af dæk på nettet
Fra : Flemming Hansen


Dato : 17-05-06 21:36

Jeg er kommet i en lidt dum situation, hvor jeg ikke lige hvad jeg skal
gøre.

Sagen er den, at jeg bestiller 4 dæk på daekonline.dk - under bestillingen
fryser bestillingen på den sidste side inden jeg får en bekræftelse på
købet. Da jeg klikker på opdater, ryger jeg tilbage til start. Derfor
indtaster jeg igen oplysningerne og kortoplysninger, desuden skriver jeg
følgende i kommentarfeltet på bestillingen:

Dette er anden gang jeg laver bestillingen, idet noget gik galt på den
sidste side. Derfor vil jeg blot sikre mig, at jeg kun skal have
bestillingen een gang, hvis den første altså er blevet registreret, hvilket
jeg ikke tror.

Herefter modtager jeg hurtigt en mail med en bekræftelse på bestillingen,
men ca. 20 min senere modtager jeg endnu en mail med bekræftelse på den
første bestilling, som så åbentbart er blevet registreret alligevel. Jeg
besvarer derfor mailen med følgende:

Jeg har modtaget mails fra jer om at jeg har lavet bestilling RDxxxxxx1 og
RDxxxxxx2. Jeg skal kun bestille een af dem. Jeg skal altså have annulleret
den ene af ordrene, så jeg kun modtager 4 dæk og at I kun hæver beløbet een
gang på mit visa-kort.
Grunden til at den er kommet dobbelt er fordi der skete en fejl på den
sidste bestillingsside, hvorefter jeg var nød til at lave bestillinge igen,
men nu er den åbentbart gået igennem alligevel. Jeg vil meget gerne have et
svar fra Jer, så jeg er sikker på, at i har modtaget min besked.

Tre dage efter modtager jeg en bekræftelse og faktura på 4 dæk med besked om
at ordren er afsendt, så alt er sikkert i den skønneste orden, men dagen
efter modtager jeg endnu en faktura med samme besked. Ergo er der nu sendt
2x4 dæk til mig. Jeg har derfor igen skrevet til dem - denne gang ikke ved
at besvare en mail, men med en adresse fra deres hjemmeside.

Men det korte af det lange hvad gør jeg lige, jeg mener jo jeg har gjort
hvad jeg kunne for at gøre opmærksom på, at der kunne være sket en fejl. Der
hvor jeg måske har fejlet er ved at besvare deres bekræftelse, som sikkert
er til en adresse de ikke læser, men jeg gjorde jo også opmærksom på det i
bestillingens bemærkningsfelt.

Jeg afventer selvfølgelig firmaets svar, men hvordan står jeg i sådan en
sag?
Kan jeg afvise betalingen i banken og samtidig nægte modtagelsen af nr. 2
bestilling?

Håber I kan kaste lidt lys over sagen.

Mvh.
Flemming



 
 
HKJ (17-05-2006)
Kommentar
Fra : HKJ


Dato : 17-05-06 21:47

Flemming Hansen wrote:
> Kan jeg afvise betalingen i banken og samtidig nægte modtagelsen af nr. 2
> bestilling?

Hvis du kan nægte modtagelsen og på den måde få dem returneret, er det
langt det letteste.
Hvis du modtager dem, risikerer du at skal betale for returneringen.

Husk at du har 14 dages returret fra du modtager dem.

Der er ingen grund til at involvere banken endnu.

Flemming Hansen (17-05-2006)
Kommentar
Fra : Flemming Hansen


Dato : 17-05-06 22:09


"HKJ" <henrik.k.jensen@miscel.dk> skrev i en meddelelse
news:446b8bc1$0$60781$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
> Der er ingen grund til at involvere banken endnu.

Pengene er allerede trukket een gang i dag via mit visakort og jeg er
stensikker på, at samme beløb bliver trukket igen i morgen. Derfor er jeg
vel nød til at bede banken om at annullere den ene transaktion. Eller mener
du det er mere rigtigt/fair at lade firmaet tilbagebetale beløbet senere?

Flemming



Holst (17-05-2006)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 17-05-06 22:53


Flemming Hansen wrote:

> Pengene er allerede trukket een gang i dag via mit visakort og jeg er
> stensikker på, at samme beløb bliver trukket igen i morgen. Derfor er jeg
> vel nød til at bede banken om at annullere den ene transaktion. Eller mener
> du det er mere rigtigt/fair at lade firmaet tilbagebetale beløbet senere?

Det er korrekt at lade firmaet tilbagebetale pengene.

Christian Madsen (17-05-2006)
Kommentar
Fra : Christian Madsen


Dato : 17-05-06 22:11

Flemming Hansen skrev:
> Jeg er kommet i en lidt dum situation, hvor jeg ikke lige hvad jeg skal gøre.
>
> Sagen er den, at jeg bestiller 4 dæk på daekonline.dk - under bestillingen
> fryser bestillingen på den sidste side inden jeg får en bekræftelse på købet.
> Da jeg klikker på opdater, ryger jeg tilbage til start. Derfor indtaster jeg
> igen oplysningerne og kortoplysninger, desuden skriver jeg følgende i
> kommentarfeltet på bestillingen:
>
> Dette er anden gang jeg laver bestillingen, idet noget gik galt på den sidste
> side. Derfor vil jeg blot sikre mig, at jeg kun skal have bestillingen een
> gang, hvis den første altså er blevet registreret, hvilket jeg ikke tror.
>
> Herefter modtager jeg hurtigt en mail med en bekræftelse på bestillingen, men
> ca. 20 min senere modtager jeg endnu en mail med bekræftelse på den første
> bestilling, som så åbentbart er blevet registreret alligevel. Jeg besvarer
> derfor mailen med følgende:
>
> Jeg har modtaget mails fra jer om at jeg har lavet bestilling RDxxxxxx1 og
> RDxxxxxx2. Jeg skal kun bestille een af dem. Jeg skal altså have annulleret
> den ene af ordrene, så jeg kun modtager 4 dæk og at I kun hæver beløbet een
> gang på mit visa-kort.
> Grunden til at den er kommet dobbelt er fordi der skete en fejl på den sidste
> bestillingsside, hvorefter jeg var nød til at lave bestillinge igen,
> men nu er den åbentbart gået igennem alligevel. Jeg vil meget gerne have et
> svar fra Jer, så jeg er sikker på, at i har modtaget min besked.
>
> Tre dage efter modtager jeg en bekræftelse og faktura på 4 dæk med besked om
> at ordren er afsendt, så alt er sikkert i den skønneste orden, men dagen
> efter modtager jeg endnu en faktura med samme besked. Ergo er der nu sendt
> 2x4 dæk til mig. Jeg har derfor igen skrevet til dem - denne gang ikke ved at
> besvare en mail, men med en adresse fra deres hjemmeside.
>
> Men det korte af det lange hvad gør jeg lige, jeg mener jo jeg har gjort hvad
> jeg kunne for at gøre opmærksom på, at der kunne være sket en fejl. Der hvor
> jeg måske har fejlet er ved at besvare deres bekræftelse, som sikkert er til
> en adresse de ikke læser, men jeg gjorde jo også opmærksom på det i
> bestillingens bemærkningsfelt.
>
> Jeg afventer selvfølgelig firmaets svar, men hvordan står jeg i sådan en sag?
> Kan jeg afvise betalingen i banken og samtidig nægte modtagelsen af nr. 2
> bestilling?
>
> Håber I kan kaste lidt lys over sagen.
>
> Mvh.
> Flemming

Det må antages at der er tale om et bindende tilbud på hjemmesiden
(dette har været diskuteret meget, men den overvejende del af teorien
er vist af den opfattelse, specielt eftersom der er tale om en genstand
man normalt ikke vil bese før køb).
Du sender derefter en "accept" på deres tilbud, som er bindende i det
øjeblik de modtager den. Den anden "accept" er betinget af at den
første ikke gik igennem, hvorfor jeg ikke vil mene at den anden accept
er gyldig, eftersom den første jo rent faktisk gik igennem!

Men som HJK skriver, er det langt det letteste når varen kommer at tage
imod den ene, og afvise den anden!

--
Mvh. Stud.Jur Christian Madsen
PS: Da jeg kun er Stud.Jur kan jeg ikke ganratere rigtigheden at dette
indlæg, hvorfor advokatbistand altid bør søges!



Holst (17-05-2006)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 17-05-06 22:18


Flemming Hansen wrote:

> Jeg afventer selvfølgelig firmaets svar, men hvordan står jeg i sådan en
> sag?

Du står ualmindeligt godt, eftersom du ved fjernsalg har 14-dages returret.

Bertel Lund Hansen (18-05-2006)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 18-05-06 01:27

Holst skrev:

> Du står ualmindeligt godt, eftersom du ved fjernsalg har 14-dages returret.

Problemet er bare at man ved returnering hæfter for returportoen
(og måske også for fremsendelsesportoen).

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/      http://fiduso.dk/

Bertel Lund Hansen (18-05-2006)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 18-05-06 01:31

Flemming Hansen skrev:

> købet. Da jeg klikker på opdater, ryger jeg tilbage til start. Derfor
> indtaster jeg igen oplysningerne og kortoplysninger, desuden skriver jeg
> følgende i kommentarfeltet på bestillingen:

> Dette er anden gang jeg laver bestillingen, idet noget gik galt på den
> sidste side. Derfor vil jeg blot sikre mig, at jeg kun skal have
> bestillingen een gang, hvis den første altså er blevet registreret, hvilket
> jeg ikke tror.

Jeg vil mene at du med den besked på bestillingen har sikret dig.
De får forklaringen samtidig med at de modtager bestillingen, og
hvis de havde læst den, ville de have vidst at kun den ene ordre
skulle ekspederes.

Som Holst også skriver, er der returret, så du behøver ikke være
nervøs for at skulle betale varen to gange, men portoen kan blive
et problem. Ved en normal returnering skulle du betale
returportoen, men når det er firmaets fejl (da de ikke gider læse
din besked), må det stå for deres egen regning, og det kan du
forklare dem.

Det er ikke sikkert at det betyder noget at du har besvaret en
automatmail. De fortæller som regel selv at det er spildt
ulejlighed. Men det betyder ikke noget i denne her sag.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/      http://fiduso.dk/

BJ (18-05-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 18-05-06 01:37


"Flemming Hansen" <flemming.r.hansen@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
news:%OLag.23743$Cj.3789@news.get2net.dk...

KLIP

> Jeg er kommet i en lidt dum situation, hvor jeg ikke lige hvad jeg skal
> gøre.

Du kunne jo omgående orientere dig om mulighederne.

Jeg har før gjort en fejlbestilling og annullerede den på den "autoriserede"
måde.

No problemo.

http://daekonline.dk/FAQreifendirekt.html

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Morten Fruergaard (18-05-2006)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 18-05-06 16:46

Flemming Hansen wrote:
> Jeg afventer selvfølgelig firmaets svar, men hvordan står jeg i sådan
> en sag?
> Kan jeg afvise betalingen i banken og samtidig nægte modtagelsen af
> nr. 2 bestilling?


Nægt modtagelse af nr. 2 bestilling og giv dem nogle til at betale pengene
tilbage.
Jeg tror ikke, at der er de store problemer med firmaet, da de fx giver 30
dages returret.
Deres service er dog tit meget langsom.

--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - ikke kun til 4x4...
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort
Rustfrit udstyr til 4x4, vans og enkelte personbiler



BJ (18-05-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 18-05-06 16:50


"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
meddelelse news:446c96b9$0$15795$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

> Deres service er dog tit meget langsom.

Det har jeg nu kun oplevet, når varen ikke var på lager.

Jeg ved ikke om andre har lignende serviceproblemer, når varen ikke er på
lager og evt. først skal produceres.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Morten Fruergaard (18-05-2006)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 18-05-06 20:33

BJ wrote:
> "Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
> meddelelse news:446c96b9$0$15795$14726298@news.sunsite.dk...
>
> KLIP
>
>> Deres service er dog tit meget langsom.
>
> Det har jeg nu kun oplevet, når varen ikke var på lager.
>
> Jeg ved ikke om andre har lignende serviceproblemer, når varen ikke
> er på lager og evt. først skal produceres.

Det, jeg mener, er at de ikke har reageret på Flemmings mails...


--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - ikke kun til 4x4...
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort
Rustfrit udstyr til 4x4, vans og enkelte personbiler



BJ (18-05-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 18-05-06 20:38


"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
meddelelse news:446ccbe7$0$15786$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

> Det, jeg mener, er at de ikke har reageret på Flemmings mails...

O.k., jeg forstår så ikke, Flemming ikke benytter sig af de åbenlyse
muligheder for at følge sine ordre og således også at annullere dem.

Jeg kan i dag se flere år tilbage i min samhandel med Reifen Direct og
samtidig også se de gamle annulleringer (når jeg kom til at bestille dæk til
4x4 i stedet for alm. personbil.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Flemming Hansen (19-05-2006)
Kommentar
Fra : Flemming Hansen


Dato : 19-05-06 09:53


> O.k., jeg forstår så ikke, Flemming ikke benytter sig af de åbenlyse
> muligheder for at følge sine ordre og således også at annullere dem.
>
Jeg havde en tro på, at de læste hvad man skriver i bestillingsfeltet eller
at de læste den mail jeg efterfølgende sendte til dem.

Det skulle de da lige have et par dage til, men eftersom deres afsendelse af
varer er lynhurtig, så fik jeg efter et par dage, beskeden om at de 4 dæk
var afsendt, hvilket jo for mig indikerede, at de havde forstået, at de kun
skulle sende den ene bestilling. Dagen efter modtager jeg igen en mail, at
de endnu engang har afsendt 4 dæk - jeg kan altså ikke nå at reagere inden
de har afsendt dækkene.

Efterfølgende har jeg sendt en mail til dem, idet jeg gerne vil have deres
bud på hvordan jeg skal forholde mig - har dog ikke fået svar fra dem endnu
efter 2 dage.

I går har jeg haft besøg fra to forskellige transportfirmaer, mens jeg ikke
var hjemme, så begge forsendelser er klar til levering. Jeg regner med (som
flere af jer har foreslået) at lade den ene forsendelse gå tilbage til
afsender, hvilket sker efter 5 dage hvis transportfirmaet ikke hører fra
mig.
Herefter regner jeg med, at de returnerer mine penge.

Tak for hjælpen til jer alle

Mvh.
Flemming



BJ (19-05-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 19-05-06 10:02


"Flemming Hansen" <FJERNDETTEflemming.r.hansen@holstebro.dk> skrev i en
meddelelse news:446d875d$0$15792$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

> Jeg havde en tro på, at de læste hvad man skriver i bestillingsfeltet
> eller
> at de læste den mail jeg efterfølgende sendte til dem.

De bør naturligvis læse, hvad der står i bestillingsfeltet, specielt hvis du
har henvist til et ordrenummer .. RDxxxxxxxxx...

Mht. til læsning af e-mails, kan sagen stille sig annerledes, da
e-mail-adressen måske ikke bliver læst.

Derfor har virksomheden, i mine øjne, lavet muligheden for omgående at kunne
følge sine ordre og således også omgående at kunne anullere dem.

Det er jo ikke en lille virksomhed med salg af 4 x 4 sæt dæk daglig..;)

> Det skulle de da lige have et par dage til, men eftersom deres afsendelse
> af
> varer er lynhurtig, så fik jeg efter et par dage, beskeden om at de 4 dæk
> var afsendt, hvilket jo for mig indikerede, at de havde forstået, at de
> kun
> skulle sende den ene bestilling. Dagen efter modtager jeg igen en mail, at
> de endnu engang har afsendt 4 dæk - jeg kan altså ikke nå at reagere inden
> de har afsendt dækkene.

Du kunne nu have anulleret den ene af dine ordre indenfor 30 sekunder
eftter, du havde afgivet dem.

> Efterfølgende har jeg sendt en mail til dem, idet jeg gerne vil have deres
> bud på hvordan jeg skal forholde mig - har dog ikke fået svar fra dem
> endnu
> efter 2 dage.

Kan man evt. kontakte dem telefonisk også?

> I går har jeg haft besøg fra to forskellige transportfirmaer, mens jeg
> ikke
> var hjemme, så begge forsendelser er klar til levering. Jeg regner med
> (som
> flere af jer har foreslået) at lade den ene forsendelse gå tilbage til
> afsender, hvilket sker efter 5 dage hvis transportfirmaet ikke hører fra
> mig.
> Herefter regner jeg med, at de returnerer mine penge.

Jeg er i hvert fald sikker på, du vil få dine penge tilbage. Du kommer nok
til at betale for returfragten.

> Tak for hjælpen til jer alle

God fornøjelse med det ene sæt af dine nye dæk..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Morten Fruergaard (19-05-2006)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 19-05-06 13:42

BJ wrote:
> Kan man evt. kontakte dem telefonisk også?

Jo, hvis ud kan svensk...

> Jeg er i hvert fald sikker på, du vil få dine penge tilbage. Du
> kommer nok til at betale for returfragten.

Niks.
Og slet ikke hvis han ikke modtager..

--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - ikke kun til 4x4...
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort
Rustfrit udstyr til 4x4, vans og enkelte personbiler



BJ (19-05-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 19-05-06 15:27


"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
meddelelse news:446dbd20$0$15786$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

>> Kan man evt. kontakte dem telefonisk også?
>
> Jo, hvis ud kan svensk...

Det er vel ikke noget problem.

>> Jeg er i hvert fald sikker på, du vil få dine penge tilbage. Du
>> kommer nok til at betale for returfragten.
>
> Niks.
> Og slet ikke hvis han ikke modtager..

Hvor er jeg glad for ikke at handle med private.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Morten Fruergaard (19-05-2006)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 19-05-06 16:35

BJ wrote:
>> Jo, hvis ud kan svensk...
>
> Det er vel ikke noget problem.


Ikke for mig...

> Hvor er jeg glad for ikke at handle med private.

Tja. Sådan er det...


--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - ikke kun til 4x4...
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort
Rustfrit udstyr til 4x4, vans og enkelte personbiler



BJ (19-05-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 19-05-06 16:44


"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
meddelelse news:446de5b6$0$15782$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

>> Hvor er jeg glad for ikke at handle med private.
>
> Tja. Sådan er det...

Principielt kan de jo jo "ruinere" på fragt-/forsendelsesomkostninger ved
blot af "fejlbestille".

I "vores" situation, tror jeg nu på, køber er en hæderlig person.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Morten Fruergaard (19-05-2006)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 19-05-06 17:37

BJ wrote:
> Principielt kan de jo jo "ruinere" på fragt-/forsendelsesomkostninger
> ved blot af "fejlbestille".

Enig.
Jeg synes at det er i orden, at man har fortrydelsesfrist ved fx nethandel,
men jeg kan ikke se det rimelige i, at man også kan fortryde fragten. Denne
burde kunden ALTID hænge på, når han har bestilt en varer...


--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - ikke kun til 4x4...
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort
Rustfrit udstyr til 4x4, vans og enkelte personbiler



Flemming Hansen (19-05-2006)
Kommentar
Fra : Flemming Hansen


Dato : 19-05-06 20:26


"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:446de7b0$0$2110$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

>
> I "vores" situation, tror jeg nu på, køber er en hæderlig person.
>
Tak - det er jeg da glad for

Nu kan man jo diskutere skyldsspørgsmålet til hudløshed, men jeg mener, at
hvis det er firmaet, som har skylden (I dette tilfælde ikke læser deres
beskeder) så må portoen da hænge på firmaet.
Hvis man derimod som køber blot havde forholdt sig passivt, så mener jeg
helt sikkert at kunden må betale.

De har i øvrigt i dag sendt en annullering af den ene ordre, pengene
tilbagebetales efter afhentning af dækkene. Dækkene ligger pt. hos
transportfirmaet, så lige nu arbejder jeg på at de ikke skal aflevere dem
til mig, for blot at afhente dem igen. Alt andet lige må det da være
billigere (for hvem der nu skal betale fragten) at de blot returnere varen
som ligger på deres lager. Har også prøvet at kontakte dem pr. telefon, men
kan ikke komme igennem, det bliver kun til en svensk telefonsvarer.
Det tyder på at servicen er helt ok hos dem, hvilket da også har været mit
indtryk de 5 gange jeg tidligere har handlet med firmaet.

Mvh.
Flemming



BJ (19-05-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 19-05-06 21:10


"Flemming Hansen" <flemming.r.hansen@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
news:0Zobg.85$q91.76@news.get2net.dk...

KLIP

> Det tyder på at servicen er helt ok hos dem, hvilket da også har været mit
> indtryk de 5 gange jeg tidligere har handlet med firmaet.

Jeg er helt enig (som tilfreds kunde også).

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Morten Fruergaard (19-05-2006)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 19-05-06 13:43

Flemming Hansen wrote:
> I går har jeg haft besøg fra to forskellige transportfirmaer, mens
> jeg ikke var hjemme, så begge forsendelser er klar til levering. Jeg
> regner med (som flere af jer har foreslået) at lade den ene
> forsendelse gå tilbage til afsender, hvilket sker efter 5 dage hvis
> transportfirmaet ikke hører fra mig.


Ellers ring til dem og nægt modtagelse, så ryger de retur med det samme...

--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - ikke kun til 4x4...
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort
Rustfrit udstyr til 4x4, vans og enkelte personbiler



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408946
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste