Brænding af Redhat 7.1??
Fra : Kenneth Olsen

Dato : 18-06-01 16:04

Tænkte at er måtte være en herinde der kan forklare mig hvordan jeg
brænder ISO filerne til Redhat 7.1 ned, har lige hentet dem, men Nero
5.5.2.3 og de andre programmer jeg har, kan jeg ikke få til at lave
andet en ubruglig skiver

--
Kenneth Olsen kenneth@olsen.dk http://www.kenneth.olsen.dk
"Det er en sund interesse der får folk til at undre sig over dagligdags

Fra : Martin Andersen

Dato : 18-06-01 19:36

Kenneth Olsen wrote:

> [...]
> brænder ISO filerne til Redhat 7.1 ned, har lige hentet dem, men Nero
> 5.5.2.3 og de andre programmer jeg har, kan jeg ikke få til at lave

Der er ikke noget specielt med de ISO filer, de skal kunne
brændes ligesom alle andre. Kan være de er blevet korrupt ved
download. Prøv at lave en checksum.

Martin

Fra : Tommy

Dato : 18-06-01 19:53

Kenneth Olsen wrote:

> [...]
> brænder ISO filerne til Redhat 7.1 ned, har lige hentet dem, men Nero
> 5.5.2.3 og de andre programmer jeg har, kan jeg ikke få til at lave

Den skal brændes som RAW fil.

Hilsen http://coolscreen.dk

Fra : Niels Teglsbo

Dato : 18-06-01 21:00

Tommy <tommy@coolscreen.dk> wrote:

[ISO-fil med Nero]
> Den skal brændes som RAW fil.

Hvad med Type of image? Data mode 1 eller 2.

Fra : Christian Joergensen

Dato : 18-06-01 21:06

Niels Teglsbo <Niels@fabel.dk> wrote:

> [ISO-fil med Nero]
>
> Hvad med Type of image? Data mode 1 eller 2.

Mode 1
2048 bytes per sector
0 bytes header/trailer
ingen swapping/scrambling

--
Christian Jørgensen | "Ford, you're turning into a penguin"
http://www.razor.dk | "Stop it"

Fra : Steffen Poulsen

Dato : 18-06-01 22:46

"Kenneth Olsen" <kenneth@olsen.dk> wrote in message
> [...]
> brænder ISO filerne til Redhat 7.1 ned, har lige hentet dem, men Nero
> 5.5.2.3 og de andre programmer jeg har, kan jeg ikke få til at lave

Med NERO kan du være fræk og simpelthen omdøbe dem til .nrg - så er de klar
til et dobbeltklik og "OK" (standard-indstillinger i boxen der dukker op) -
så brænder den.

// Steffen

Fra : Kenneth Olsen

Dato : 19-06-01 01:43

Steffen Poulsen skrev:
> [...]
> til et dobbeltklik og "OK" (standard-indstillinger i boxen der dukker op) -

Det bliver stadig en cd som computeren ikke kan læse
Nero skriver når man har vælgt at "Brænde billedfil" "Den infføjede
blokstørrelse svare ikke til imagelængden. Blokstørrelsen kan være
forkert. Ønsker du at rette værdien eller ignoere problemet?", så kan
man så vælge ret eller ignorere, men lige meget hvad jeg vælger, så kan
maskinen ikke læse den.

Nero er nyeste 5.5.2.3 og brænderen er en Plextor 16 speed.

Fra : Steffen Poulsen

Dato : 19-06-01 07:09

> [...]
> forkert. Ønsker du at rette værdien eller ignoere problemet?", så kan
> man så vælge ret eller ignorere, men lige meget hvad jeg vælger, så kan

Det lyder bare som om at du fx ikke har downloadet den i "binary" mode ..

Har du chekket at filen har samme længde som redhats originale ISO?

// Steffen

Fra : Kenneth Olsen

Dato : 19-06-01 12:55

Steffen Poulsen skrev:
> Det lyder bare som om at du fx ikke har downloadet den i "binary" mode ..
>
> Har du chekket at filen har samme længde som redhats originale ISO?
>
> // Steffen

Kunne se at ftp programmet hentede i ASCII mode, så da jeg skiftede til
Binary mode, så fyldte den ikke lige så meget, men jeg henter da bare
den igen - kum små 3 timer