Analog/isdn telefoni på de 4 fire ubrugte ~
Fra : Bille

Dato : 18-06-01 15:58

Jeg har et netværk i en villa med 8 maskiner på et ethernetværk (kat5 kabel
10/100 Mbps),
Nu vil jeg gerne slippe for at trække telefonkabler de samme steder.

Er der nogle der har erfaring med at bruge de 4 ubrugte ledere
i et kat5 8-lederkabel til analog telefoni eller isdn telefoni?

Kommer der støj på ethernettet?, kommer der støj på telefonnettet?

Med venlig hilsen Bille.

Fra : Jesper Skriver

Dato : 18-06-01 18:55

On Mon, 18 Jun 2001 16:58:07 +0200, Bille wrote:
> [...]
>
>Er der nogle der har erfaring med at bruge de 4 ubrugte ledere
>i et kat5 8-lederkabel til analog telefoni eller isdn telefoni?

I min bror's gamle lejlighed gjorde vi netop det, ikke noget problem,

ISDN U-snittet den ene vej på det ene ledige par, og PSTN retur på det
andet ledige par.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 19-06-01 09:31

jesper@wheel.dk (Jesper Skriver) skrev i
<slrn9isfsk.lfo.jesper@freesbee.wheel.dk>:

>I min bror's gamle lejlighed gjorde vi netop det, ikke noget problem,
>
>ISDN U-snittet den ene vej på det ene ledige par, og PSTN retur på det
>andet ledige par.

For dem der ikke ved det:

"PSTN" = analog telefoni

"ISDN U-snittet" er før NT-boxen dvs. en forlængelse af ledningen der fører til
centralen.

Der kræves 2 par fra NT-boxen til ISDN-telefon / "modem" osv. det kaldes S-
snittet.

Mvh. NKJensen

Fra : Bille

Dato : 19-06-01 12:11

Tak for svarene, jeg vil forsøge om et par uger og melder tilbage hvis det
har interesse.

Med venlig hilsen Bille.