Barbiegirl på hustaget
Fra : Inger Pedersen

Dato : 18-06-06 14:10

En solsortehan i stiveste blanksorte puds har siddet på naboernes tag og
fløjtet første linje af "I'm a Barbie-girl" det meste af dagen.
Jeg har hørt hele linjen (5 toner) 8 gange mellem kl. 11 og 12, stigende i
hyppighed til ca. en gang hver 2.-3. minut mellem kl. 14 og 15, så det er
ikke nogen enkeltstående tilfældighed.
Ind imellem kommer 3 - 4 toner til "I'm a Barbie..." eller "...Barbie-girl".

Er det en usædvanligt popinteresseret solsort, eller er det noget, solsorte
i andre haver også er begyndt med?

Hilsen Inger

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 18-06-06 14:34

On Sun, 18 Jun 2006 15:10:17 +0200, Inger Pedersen wrote:

> [...]
> ikke nogen enkeltstående tilfældighed.
> Ind imellem kommer 3 - 4 toner til "I'm a Barbie..." eller "...Barbie-girl".

Det lyder da en anelse mere lyttevenligt end det fjerkræ her i nabolaget,
der imiterer en bilalarm. Selv lydniveauet rammer den ret præcist.

Fra : Inger Pedersen

Dato : 18-06-06 15:32

"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> skrev i en meddelelse

> Det lyder da en anelse mere lyttevenligt end det fjerkræ her i nabolaget,
> der imiterer en bilalarm. Selv lydniveauet rammer den ret præcist.

Tja - smag og behag...
Og jo for en måneds tid siden var der en kort tid én, der lød som en
gammeldags udrykning: BAAA-buu.
Skægt.

Hilsen Inger

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 18-06-06 19:18

On Sun, 18 Jun 2006 16:32:13 +0200, Inger Pedersen wrote:

> Tja - smag og behag...

Barbiegirl er bestemt heller ikke min smag, men der er da noget der minder
om en rytme i.

> Og jo for en måneds tid siden var der en kort tid én, der lød som en
> gammeldags udrykning: BAAA-buu.
> Skægt.

Ja, når man ikke skal sove.

Fra : Inger Pedersen

Dato : 18-06-06 19:27

"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> skrev i en meddelelse

> Barbiegirl er bestemt heller ikke min smag, men der er da noget der minder
> om en rytme i.

DET er der - helt som i sangen.
Og gentagelsen af de fem toner om og om igen minder lidt om en fire-fem-års
dreng i børnehaven, der liige har lært at fløjte og - næsten - kan gøre det
samtidig med, at han dybt koncentreret bygger ridderborg i sandkassen

> Ja, når man ikke skal sove.

- og det skal/kan man ikke, når solsortene har gang i territoriemarkeringen
fra kl. 03,30
Men da hellere det end krager og råger, der hamrer ind i ruden for at
bekæmpe eget spejlbillede. Det er der hverken rytme eller melodi i. Kun
lydterror.

Hilsen Inger

Fra : Max

Dato : 18-06-06 19:44

Hej Inger

> Men da hellere det end krager og råger, der hamrer ind i ruden for at
> bekæmpe eget spejlbillede. Det er der hverken rytme eller melodi i.

Jeg har stor fornøjelse af råger der finder valnødder på den anden side
af vejen og de har så fundet ud af at rillerne i naboens eternittag (med
lille hældning) er et glimrende sted at holde nødden medens man
men næbet forsøger at banke den op. Men selv om det foregår
mindre end 10 meter fra mit åbne soveværelsesvindue, ja så kan
det dog ikke forstyrre min nattesøvn, og det kan solsortene i
vindueskarmene nu heller ikke.

Mvh Max

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 18-06-06 18:23

On Sun, 18 Jun 2006 15:33:59 +0200, "Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is>
wrote:

>Det lyder da en anelse mere lyttevenligt end det fjerkræ her i nabolaget,
>der imiterer en bilalarm. Selv lydniveauet rammer den ret præcist.

Det må være hårdt ....

Men ikke så slemt som 'gøjen vi har oppe på arbejdet - den har lært at
fløjte ligesom chefen - så nu er det slut med at slappe af - man kommer
i hvert fald til at kigge sig nogle gange over skulderen.

Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Krukker og tilbehør til haven: http://pottehaven.dk/

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 18-06-06 19:08

> Men ikke så slemt som 'gøjen vi har oppe på arbejdet - den har lært at
> fløjte ligesom chefen

Han har trænet intenst med den i 3-4 måneder ;)

--
Michael

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 18-06-06 19:17

On Sun, 18 Jun 2006 19:23:15 +0200, Mads Lie Jensen wrote:

> Det må være hårdt ....

Det er sådan lidt småirreterende kl meget tidligt om morgenen. Det er
den slags der gør mig glad for at vi ikke har bilalarm.

> Men ikke så slemt som 'gøjen vi har oppe på arbejdet - den har lært at
> fløjte ligesom chefen - så nu er det slut med at slappe af - man kommer
> i hvert fald til at kigge sig nogle gange over skulderen.

Hæng pappet fra en lørdagskylling op hvor den kan se det.

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 18-06-06 20:31

On Sun, 18 Jun 2006 20:16:47 +0200, "Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is>
wrote:

>Hæng pappet fra en lørdagskylling op hvor den kan se det.

Jeg har - under dække af at skulle give bæstet (altså, gøjen) et bad,
spulet ham ned fra hans pind. Det hjalp ikke ....

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 18-06-06 22:32

On Sun, 18 Jun 2006 21:30:54 +0200, Mads Lie Jensen wrote:

> Jeg har - under dække af at skulle give bæstet (altså, gøjen) et bad,
> spulet ham ned fra hans pind. Det hjalp ikke ....

Den fløjtede vel ikke imens?

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 19-06-06 07:16

On Sun, 18 Jun 2006 23:31:44 +0200, "Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is>
wrote:

>Den fløjtede vel ikke imens?

Næ, det var mere en form for skrigen ....

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 21-06-06 00:58

Mads Lie Jensen wrote:

> Men ikke så slemt som 'gøjen vi har oppe på arbejdet - den har lært at
> fløjte ligesom chefen - så nu er det slut med at slappe af - man
> kommer i hvert fald til at kigge sig nogle gange over skulderen.

Vi havde for nogle år siden en i nabolaget, der havde lært sig at sige som
en mobiltelefon. Dybt forvirrende, når 'telefonen' ringede, men der var ikke
nogen 'i den anden ende'.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : LarsJ

Dato : 18-06-06 15:06

Inger Pedersen skrev:
> [...]
>
> Er det en usædvanligt popinteresseret solsort, eller er det noget, solsorte

Solsortehannen er kendt for at være en god imitator - den har i de
senere år overrasket mange med dens evne til at imitere ringetoner fra
mobiltelefoner. Det er sikkert også derfra, den har lært Barbiegirl.

Fra : Max

Dato : 18-06-06 19:26

Hej Inger

> Er det en usædvanligt popinteresseret solsort, eller er det noget,
> solsorte i andre haver også er begyndt med?

Nej, det er som sagt normal opførsel af solsorte. I mine yngre dage
kørte jeg som bagerbud med morgenbrød og kom af den grund
meget tidlig rundt i byen, der var jo kun fuglesang der om morgenen
og jeg havde stor morskab af at lære solsorte på forskellige villa-
veje forskellige melodier, på den ene vej fløjtede vi så "dengang
jeg drog afsted" og på en anden vej fløjtede vi så "blackbird"
og så vidre. det tog nogle morgener at lære dem, men de
lærte det fint :)

Mvh Max

Fra : Kyllingen

Dato : 19-06-06 08:51

<inger_mpFJERNDETTE@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
>Er det en usædvanligt popinteresseret solsort, eller er det noget, solsorte

Nej, hvor skægt. Hvor er vi henne i landet? Sidste år studsede jeg
også over en fugl - jeg så den aldrig - der konstant sang de fire
første toner i "I'm a barbe...". Dér spekulerede jeg over hvem der
egentlig var rettighedshaver til nummeret: Fuglen eller Aqua.

Der var i Brøndby.

Hilsen Lars

Fra : Inger Pedersen

Dato : 19-06-06 12:08

"Kyllingen" <kyllingen_2000@_nospam__hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> første toner i "I'm a barbe...". Dér spekulerede jeg over hvem der
> egentlig var rettighedshaver til nummeret: Fuglen eller Aqua.

Midtjylland.
Jeg har osse haft tanken om, hvem der kom først

Hilsen Inger

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 19-06-06 14:40

> [...]

>Er det en usædvanligt popinteresseret solsort, eller er det noget, solsorte

I Aalborg har vi balladen hvert år efter karneval. Så får den
ikke for lidt med sambarytmer.
mvh Ebbe

Fra : Inger Pedersen

Dato : 20-06-06 00:18

"Ebbe Hansen" <ebbeh@mail1.stofanet.invalid> skrev i en meddelelse

> I Aalborg har vi balladen hvert år efter karneval. Så får den
> ikke for lidt med sambarytmer.
> mvh Ebbe

*fnis*
Næste tanke: Stakkels Roskilde-borgere.

Hilsen Inger

Fra : Gainsbourg

Dato : 20-06-06 02:01

Hvor pudsigt. Vi har een i gårdhaven der fløjter et stykke fra Nattens
Dronnings arie fra Mozart's opera "Tryllefløjten" igen og igen. Nu hvor jeg
har læst alle anekdoterne i tråden, tror jeg, at jeg vil prøve at lære den
Isoldes Liebestod fra Wagners opera "Tristan & Isolde" i stedet for, så vi
kan få lidt forandring...

Med venlig hilsen
Gainsbourg