Pæne børnemøbler
Fra : Nick

Dato : 18-06-06 12:10

Jeg har brug for at finde subj. til ungernes værelse.

Når man googler på f.eks. "børnemøbler" kommer en masse links, hvoraf
størstedelen fører til internetbikse med lamper, kludetæpper og alt muligt
andet skrammel, der ikke har en brik at gøre med deciderede børnemøbler.

Og de få links der så fører til steder, der HAR børnemøbler, fører som regel
til serier med vugge, seng, reol og kommode, men ikke et klædeskab.
Det, jeg søger, er børnemøbler, inkl. klædeskab, i et ordentligt design og i
gode materialer. Hermed indforstået, at IKEAs vakkelvorne skrammel ikke kan
bruges.
Det gør ikke noget, at det koster lidt mere end det billigste melaminl**t,
men heller ikke 12.000,- for et klædeskab, f.eks.

Nogle gode idéer?

/Nick

Fra : Holst

Dato : 18-06-06 12:31

Nick wrote:

> Nogle gode idéer?

Prøv http://www.lifetime.dk - når jeg engang får egne børn, kunne jeg
godt finde på at købe der. Kender intet til deres priser.

Fra : LarsJ

Dato : 18-06-06 12:46

Holst skrev:

> Prøv http://www.lifetime.dk - når jeg engang får egne børn, kunne jeg
> godt finde på at købe der. Kender intet til deres priser.

Hvis deres andre forretningsmetoder er på linje med dem, de bruger, når
man gerne vil vide hvor nærmeste forhandler bor, så ville jeg ikke
handle der.

For at få kendskab til en forhandler skal man opgive navn, postnr. og
email - hvorefter de så automatisk tilmelder en til deres
spam-nyhedsbrev, som man så ikke har nogen umiddelbar mulighed for at
framelde sig igen....

Fra : Marianne

Dato : 18-06-06 12:58

> Prøv http://www.lifetime.dk - når jeg engang får egne børn, kunne jeg godt
> finde på at købe der. Kender intet til deres priser.

Vi har deres senge og kommoder. Det sælges bl.a. gennem Ilva, men også andre
steder.

Sengene er fine - vi havde dem først som halvhøje med rutschebaner og siden
som køje-.

Vi har også flere af deres puder & madrasser. De er også super - men ikke
ganske billige.

Deres reoler er til gengæld noget skrammel, som må kunne fås bedre alle
mulige andre steder. Kan ikke anbefales.

Skulle jeg igennem 'det' igen, ville jeg måske overveje www.thorengaard.dk -
det er fleksibelt, hvilket betyder en del.

mvh
marianne

Fra : Nick

Dato : 18-06-06 17:23

"Marianne" skrev i en meddelelse ...
> Skulle jeg igennem 'det' igen, ville jeg måske overveje
> www.thorengaard.dk - det er fleksibelt, hvilket betyder en del.

Det er flinkt af dig at foreslå et sted, men læste du ikke mit indlæg?
Når jeg kigger på dit link, fører det til et sted hvor deres "børnemøbler"
består af nogle spejle, nogle borde og en stol.

That's it.

Og det var jo ikke liiige hvad jeg søgte

/Nick

Fra : Nick

Dato : 18-06-06 17:27

"Holst" skrev i en meddelelse ...
> Prøv http://www.lifetime.dk - når jeg engang får egne børn, kunne jeg godt
> finde på at købe der. Kender intet til deres priser.

Ja, jeg kunne sikkert også finde nogle møbler der - til teenagere. Men ikke
til små børn.

Humlen er, at jeg ikke synes jeg vil sætte 2 meter høje klædeskabe ind på et
10 m2 værelse til små børn.
Ungerne har hver deres værelse på den størrelse, den ene er 6½ og den anden
er ½ år.

Jeg søger en serie møbler der matcher sammen og hvor klædeskabene er f.eks.
170 eller deromkring.
God kvalitet og pænt design.

Det er super med jeres forslag, men jeg har bare endnu ikke set noget der
opfylder de kriterier.

Hvis jeg bare er blind, så korreks mig endelig!

/Nick

Fra : Marianne Feddersen

Dato : 18-06-06 16:25

Nick wrote:
> [...]
> Det gør ikke noget, at det koster lidt mere end det billigste melaminl**t,
> men heller ikke 12.000,- for et klædeskab, f.eks.

Hvad med dennne: www.marlip.dk

De har da lidt af hvert og hvis man er til temaer er det da det rigtige
sted. Nu ved jeg ikke hvor gamle dine børn er, hvis det er et par drenge
på 10-12 år er det helt sikkert ikke noget.

Marianne Feddersen

Fra : Nick

Dato : 18-06-06 17:33

"Marianne Feddersen" skrev i en meddelelse...
> Hvad med dennne: www.marlip.dk

Halløjsa, det ser kanon ud!

Tak for linket

/Nick

Fra : Max

Dato : 18-06-06 17:37

Hej Nick

> Nogle gode idéer?

Prøv en af de mere assorterede møbelhandlere, f.eks. Ide-møbler
og find ud af hvad de kan tilbyde, de har ofte er stort sortiment
i baghånden og henvise til.

Mvh Max

Fra : Nick

Dato : 18-06-06 17:44

"Max" skrev i en meddelelse ...
> Prøv en af de mere assorterede møbelhandlere, f.eks. Ide-møbler
> og find ud af hvad de kan tilbyde, de har ofte er stort sortiment
> i baghånden og henvise til.

Tak for idéen, men dem har jeg selvf. prøvet

Og det er dels skrammel (melamin/spånpladel**t), dels ufærdige serier. Det
er mærkeligt, men de fleste af den type møbelserier bruger
"voksenklædeskabe" og det holder altså ikke til mindre børns værelser - i
hvert fald i min verden.

/Nick

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 19-06-06 18:59

> [...]
> er mærkeligt, men de fleste af den type møbelserier bruger
> "voksenklædeskabe" og det holder altså ikke til mindre børns værelser - i

Det er såmænd fordi en bøjle er en bøjle, og skabet er altså nødt til at
være så dybt at bøjlen kan hænge der. Og de fleste af os køber jo møbler til
mere end sådan 3-5 år ad gangen, så selv om skabet er lige stort nok til en
på 1½ år, så passer det fint til en 7-årig, og så længe skulle det jo gerne
holde (mindst).

At man så stadig laver børneværelser på 10 kvm kan kun undre.

Mvh Maria

Fra : Nick

Dato : 19-06-06 22:23

"Maria Frederiksen" skrev i en meddelelse ...
> Det er såmænd fordi en bøjle er en bøjle,

Vrøvl! Der findes adskillige størrelse af bøjler og langt det meste børnetøj
leveres på børnebøjler.

> [...]
> om skabet er lige stort nok til en på 1½ år, så passer det fint til en
> 7-årig, og så længe skulle det jo gerne holde (mindst).

Øhh, hvilken relevans har det til mit ønske om at børneværelset ikke skal
domineres af et kæmpe skab på 2 meter i højden?

> At man så stadig laver børneværelser på 10 kvm kan kun undre.

Hæ, på den anden side, kan man undres over, at nogen tror alle har råd til
400 m2 hus...

/Nick

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 20-06-06 08:54

> Vrøvl! Der findes adskillige størrelse af bøjler og langt det meste
> børnetøj leveres på børnebøjler.

Nu er børnetøj jo ikke en fast størrelse på samme måde som voksentøj.

> Øhh, hvilken relevans har det til mit ønske om at børneværelset ikke skal
> domineres af et kæmpe skab på 2 meter i højden?

Ingen, det var blot et synspunkt om at tænke mere end et par år frem.

> Hæ, på den anden side, kan man undres over, at nogen tror alle har råd til
> 400 m2 hus...

Man kan da sagtens have 12-14 kvm værelser - soveværelser er tit så store på
trods af at man kun bruger dem til at sove i. Det kræver ikke store huse,
blot en anden måde at tænke på.

Mvh Maria

Fra : JJ

Dato : 19-06-06 19:52

"Nick" <nicklas_kellerFLYTMIGVÆK@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> er mærkeligt, men de fleste af den type møbelserier bruger
> "voksenklædeskabe" og det holder altså ikke til mindre børns værelser - i

Med dine krav, er der kun en løsning, få en sneker til at lave det i de
ukorendte mål som dul skal bruge.

JJ

Fra : Max

Dato : 20-06-06 09:03

Hej Nick

> serier. Det er mærkeligt, men de fleste af den type møbelserier bruger
> "voksenklædeskabe" og det holder altså ikke til mindre børns værelser

Min teenager søn har smidt klædeskabet ud og bruger istedet en
skænk lignende ting med 8 firkantede låger og skuffer til sit tøj.

Mvh Max

Fra : Max

Dato : 20-06-06 09:09

Hej Nick

> Min teenager søn har smidt klædeskabet ud og bruger istedet en
> skænk lignende ting med 8 firkantede låger og skuffer til sit tøj.

Glemte linken, sådan en der hænger på vægen her, dog med ben
og hjul under.

http://www.preform.dk/index.php?option=com_preproducts&task=showProduct&pid=134

Mvh Max