Homelite gl.vandpumpe ?
Fra : J

Dato : 15-06-06 22:45

Hej i gruppen.

Jeg har fået tag i en gammel benzinvandpumpe, det er en amerikansk
2-taktsmodel og blandings forholdet er ½ pint til 1 gallon, jeg har forstået
at amerikanerne opererer med 2 slags gallons, en til flydende og en til fast
materiale, og sp-målet er nu hvor meget er en 'Pint' ?

Jeg kunne godt tænke mig at vide mere om denne motor, men Google ved ikke
meget mon nogen her i gruppe ?

Lidt opl.

Homelite XLS 1½-5
og så står der enten 42567120 eller 4256/120

Fra : Rene Joergensen

Dato : 16-06-06 06:28

J <jornhansen2@gmail.com> wrote:

> 2-taktsmodel og blandings forholdet er ½ pint til 1 gallon, jeg har forstået
> at amerikanerne opererer med 2 slags gallons, en til flydende og en til fast
> materiale, og sp-målet er nu hvor meget er en 'Pint' ?

Google er som altid din ven:

http://www.google.dk/search?q=0%2C5+pint+in+liter
http://www.google.dk/search?q=1+us+gallon+in+liter

Dvs. at det må være en ca. 6% blanding du skal gå efter.

--
-René

Fra : Leif Neland

Dato : 16-06-06 07:23

Rene Joergensen wrote:

> Google er som altid din ven:
>
> http://www.google.dk/search?q=0%2C5+pint+in+liter
> http://www.google.dk/search?q=1+us+gallon+in+liter
>
> Dvs. at det må være en ca. 6% blanding du skal gå efter.

Eller endnu bedre:
0,5 pint / 1 us gallon in percent
http://www.google.dk/search?hl=da&q=0%2C5+pint%2F+1+us+gallon+in+percent

6.25%

Det er da godtnok en fed blanding...

Leif

Fra : J

Dato : 17-06-06 06:34

Leif skrev bla.
> 6.25%
>
> Det er da godtnok en fed blanding...

Jeg forsøgte mig med et par sprøjt af motorsavsblandingen (4%) direkte ned i
tændrørshullet for at se om der var 'liv', godt jeg så ikke prøvede mere da.

Motoren satte ud straks efter disse par sprøjt var forbrugte, der blev altså
ikke suget noget af blandingen i tanken og videre ind i motoren, hvilket
iøvrigt undrede mig lidt, efterfølgende har jeg dog erfaret, at der skulle
sidde et par membraner som skal være våde af benzinen, hvor kan disse
membraner være monteret?

Maskinen er hittet på et genbrugscenter så det er sikkert laaang tid siden
den har været i brug.
Jørn