div elementer med ens højde
Fra : Henrik Stidsen

Dato : 13-06-06 15:50

Jeg har en række div elementer placeret ved siden af hinanden. Et af
dem er dynamisk i højden og jeg vil så gerne have de andre til at
følge med så alle elementerne får samme højde.

Hvordan klarer jeg lige den ? Jeg kan se der er noget CSS der kan få
block elementer til at opføre sig som en tabel men det virker ikke i
IE (og er dermed no-go)...

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 13-06-06 18:34

Henrik Stidsen wrote:
> [...]
>
> Hvordan klarer jeg lige den ? Jeg kan se der er noget CSS der kan få
> block elementer til at opføre sig som en tabel men det virker ikke i

Du kan læse om det her:

http://www.webdesign101.dk/csslayout/favorit2005-3.php

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk
..

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 14-06-06 10:26

Jørgen Farum Jensen skrev:

> Du kan læse om det her:
> http://www.webdesign101.dk/csslayout/favorit2005-3.php

Udemærket løsning - men på et andet problem :)

Din løsning skaber en illusion af at elementerne er lige høje, jeg
skal bruge at de rent faktisk bliver lige høje. F.eks. vil en
baggrundsfarve på kolonnerne i dit forslag vise at kolonnerne ikke er
lige høje - javascript vil afsløre samme fakta.

Ender med at en tabel er eneste løsning - og det vil jeg helst undgå
:(

Fra : Tine Müller

Dato : 14-06-06 16:42

Måske kan du bruge denne side samt deres script
http://www.projectseven.com/tutorials/css/pvii_columns/index.htm

/Tine

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 14-06-06 20:55

Tine Müller was thinking very hard :
> Måske kan du bruge denne side samt deres script
> http://www.projectseven.com/tutorials/css/pvii_columns/index.htm

Jeg har overvejet javascript løsningen - problemet er at vi snakker om
mellem 1.000 og 10.000 dynamisk genererede <div> der skal dimensioneres
i grupper af forskellige størrelser :/ (og så mange div's er i sig selv
en kæmpe belastning af browseren så at tilføje javascript er jeg ikke
sikker på er en god ide)

"Age is something that doesn't matter, unless you are a cheese."
- Luis Bunuel