SPF: cannot get Envelope-From, cannot use ~
Fra : Rudi Hansen

Dato : 10-06-06 16:20

Jeg kører en qmail server med Spamassasin, og Mail-SPF-Query plugin.
Men jeg får ikke SPF checket mine mails, her er et udtræk af min log når
jeg debugger spamassasin.

debug: SPF: checking HELO (helo=appleton18.uni2.net, ip=129.142.244.44)
debug: SPF: trimmed HELO down to 'uni2.net'
debug: SPF: lookup timed out after 5 secs.
debug: forged-HELO: from=uni2.net helo=uni2.net by=birkelan.dk
debug: forged-HELO: from=uni2.net helo=uni2.net by=uni2.net
debug: forged-HELO: from=adsl.tpnet.pl helo=dhs.com by=uni2.net
debug: forged-HELO: mismatch on HELO: 'dhs.com' != 'adsl.tpnet.pl'
debug: registering glue method for check_hashcash_value
(Mail::SpamAssassin::Plugin::Hashcash=HASH(0x8e7ee14))
debug: all '*To' addrs: rsh@birkelan.dk
debug: registering glue method for check_for_spf_softfail
(Mail::SpamAssassin::Plugin::SPF=HASH(0x8e5b4fc))
debug: SPF: cannot get Envelope-From, cannot use SPF

Hvad betyder det der står i den sidste linie?
Og hvad er det for noget med at den timer ud i linie 3?

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 10-06-06 16:44

Rudi Hansen skrev fortvivlet:

> debug: SPF: cannot get Envelope-From, cannot use SPF
>
> Hvad betyder det der står i den sidste linie?

At spamassassin ikke kan finde nogen afsender på konvolutten. Hvis du
bruger postfix, så prøv at indsætte følgende i spamassassins local.cf:

#v+

envelope_sender_header   Return-Path

#v-

Se Mail::SpamAssassin::Conf under MISC OPTIONS hvis du ønsker at forstå
hvad der sker.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
Copenhagen, Denmark

Fra : Rudi Hansen

Dato : 10-06-06 18:06

Jeg bruger qmail, så det du skrev virkede ikke, men hvis jeg skriver
envelope_sender_header From
Så sker der noget, men er det det rigtigt at skrive?

Forresten får jeg stadig en fejl med
#debug: SPF: lookup timed out after 5 secs.

Her er mail headeren fra en af mine mails der er spam, kan du måske
fortælle mig hvad jeg så skal have stående i envelope_sender_header?

Date: Sat, 10 Jun 2006 15:19:54 -0120
From: "Homer Beatty" <tkrauth@usctruss.com>
To: rsb@worldonline.dk
Subject: Volume and Price Surge Coming?