Kastering af hund.
Fra : webpoint

Dato : 09-06-06 13:45

Hej

Jeg går og overvejer at få min hund kasteret ( Så den ikke længere
løber efter alle hundhundene ).

Men undre mig lidt over, at de dyrlæger jeg har forspurgt ved, her i
Odense, mere eller mindre alle vil have omkring 2000 kr. - Forskellen
er så lille, at man næsten ikke kan lade være med at tænke "kartel"

Hvad er jeres erfaringere med andre fynske dyrlæger og deres priser ?

Kim

Fra : pwh

Dato : 09-06-06 15:48

webpoint wrote:
> Hej
>
> Jeg går og overvejer at få min hund kasteret ( Så den ikke længere
> løber efter alle hundhundene ).

Tænk dig 2 gange om inden du gør det, jeg fik min Tyson kastreret
for 2 år siden da jeg skulle have en tæve, han var da 2 år gammel.
Jeg kan se at det har haft den negative effekt at andre hunde synes
han mangler en eller anden duft af hanhund.
Det har et par gange resulteret i at andre hanhunde opfatter ham som en
tæve og reagerer efter det, og er der noget Tyson ikke finder sig i er det
at en eller anden bøvet hanhund (som regel unghunde) der prøver
at krybe på ham.
Efter ca 1/2 år fik han også meget let ved at tage på, inden da vejede han
fast 40-41 kg uanset næsten hvor meget han åd.
Nu bliver jeg nød til at give ham mindre at spise end min 40 kg/s tæve
bare for at holde ham på 44-45 kg, og han motionerer precis det samme som altid.

/Jens

Fra : fam. Ager

Dato : 09-06-06 17:11

> [...]
> Nu bliver jeg nød til at give ham mindre at spise end min 40 kg/s tæve
> bare for at holde ham på 44-45 kg, og han motionerer precis det samme som

jeg har haft en del hanner, deriblandt 4 kastrater, og kan slet ikke kende
til ovenstående problemstilling.. her sidst min cairn, som var af samme
årsag som spørgerens hund, atlså at han stak af efter nabolagets tæver
ustandseligt, og tro mig, vi gjorde alt hvad der stod i vores magt for at
stoppe ham i det...
det var løsningen at få ham kastreret, og han ændrede ikke hverken væsen,
udseende eller noget andet, men stoppede med gaderenderiet. at de har
tendens til at tage på, er jo det samme som med tæver der bliver
steriliserede, men jeg ser det ikke som noget problem, det er vel ikke svært
at regulere deres foder derefter, at andre hanner ikke kan lugte at de er
hanner, kan der måske være noget om, jeg har bare ikke selv oplevet det, med
mine gennem tiden. og ham jeg har nu, er der vist ingen der er i tvivl om er
en han, han har stadig hvad der skal til, for at være nr. 1 i flokken.

så hvis man ikke på anden vis, kan ændre deres uheldige adfærd, som i
grunden er ret naturlig, så synes jeg ikke at man skal betænke sig over at
lade dem kastrere.

bare mine erfaringer..

mvh. marie

Fra : pwh

Dato : 09-06-06 17:41

> [...]
> ikke selv oplevet det, med mine gennem tiden. og ham jeg har nu, er
> der vist ingen der er i tvivl om er en han, han har stadig hvad der

Det er heller ikke for at gører et problem ud af det, Tyson har heller ikke
ændret udseende eller adfærd, og vægten kan man jo styrer som du skriver.
Men nu er det jo sådan at hvor jeg bor møder vi masser af hunde,
og et slag på tasken vil vel værer at det vel ca er 5% der ikke kan
kønsplacerer Tyson, men det bliver jo også til nogle stykker hen af vejen.
Det er så ikke noget størrer problem for Tyson da han har let ved at
sætte sig i respekt, men jeg har set mindre og psykisk svagere kastrathanner
der nærmest er blevet til bolledyr for de mere dominerende hunde, og det er synd.
Tyson er da også psykisk stadig hanhund, er der en tæve i løbetid ryger han
da på hende stadigvæk, han er bare ikke så ivrig mere som han var før
Men omgangen med fremmede tæver er blevet mere problematisk på en anden måde,
før fandt han sig i alt fra tæverne, nu bliver de behandlet på lige fod med hannerne.
Det vil sige at er der en pindekamp eller lignene, ville han have bøjet af tidligere,
nu kan det udvikle sig til slagsmål.

> så hvis man ikke på anden vis, kan ændre deres uheldige adfærd, som i
> grunden er ret naturlig, så synes jeg ikke at man skal betænke sig
> over at lade dem kastrere.

Jeg synes bare det er fair at oplyse om de negative sider der kan værer ved
at kastrerer sin hanhund, jeg var ikke klar over det, kun det med vægten vidste jeg.
Men jeg ville da sikkert have gjort det alligevel, det er som sagt ikke noget størrer
problem.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 09-06-06 17:54

fam. Ager skriblede bla:
> så hvis man ikke på anden vis, kan ændre deres uheldige adfærd, som i
> grunden er ret naturlig, så synes jeg ikke at man skal betænke sig
> over at lade dem kastrere.

Når man betænker at deres "uheldige" adfærd jo er naturlig burde folk
overveje det inden købet frem for at skamfere sin hund fordi man ikke kan
kapere dens naturlige adfærd.
Det er som at springe over hvor gærdet er lavest.

Hvad tror du der sker hvis din mand får bollerne høvlet af ?
Ja nemlig han får kvindestemmer og patter og andre hormonelle ubalanceting
som jeg ikke kender.
derfor er jeg personligt modstander af at lave om på dyrets psyke og fysik.
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : fam. Ager

Dato : 09-06-06 18:27

"jopa" <spam@nøøø.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> kapere dens naturlige adfærd.
> Det er som at springe over hvor gærdet er lavest.

----

der er i høj grad forskel fra hanhund til hanhund, nogle har bare et
ustyrligt højt testeteronniveu, som gør dem mere eller mindre uimodtagelige
for input når der er feks. tæver i løbetid.. har du prøve at have en han,
der ikke har spist i en uge, og ikke har foretaget sig ret meget andet end
at løbe frem og tilbage langs hegnet, pebet, hylet, stukket af, over hegnet,
under hegnet, sågar kravlet op ad hegnet og ud, for at komme hen til "sine"
damer?

det er ikke til at holde ud!

nu er ham jeg beskriver også en af de ektreme.. og hvad der ikke blev sat i
værk af problemløsninger for at få hans focus andre steder hen, det var ikke
så lidt!.
jeg har ikke et sekund haft det dårligt over at han kom af med bollerne..

min nuværende boxerhan, kunne jeg ikke drømme om at lade kastrere, han er
som hanner er flest, og ikke værre, end hvad der kan leves med/trænes med.

---
> Hvad tror du der sker hvis din mand får bollerne høvlet af ?
> Ja nemlig han får kvindestemmer og patter og andre hormonelle ubalanceting
> som jeg ikke kender.
----------
nu stikker min mand ikke af efter andre damer, hvad jeg ved af ihvertfald..
(-; og er da rimelig afrettet, så det kommer ikke på tale.. ((-;

mvh. marie

Fra : jopa

Dato : 09-06-06 18:37

fam. Ager skriblede bla:
> [...]
> hegnet, pebet, hylet, stukket af, over hegnet, under hegnet, sågar
> kravlet op ad hegnet og ud, for at komme hen til "sine" damer?

Ja da det har jeg, og det er jo naturen

> det er ikke til at holde ud!

Hvis det ikke er til at holde ud uden at gribe ind i naturen så bør man ikke
have tæver og hanhunde sammen.

> nu stikker min mand ikke af efter andre damer, hvad jeg ved af
> ihvertfald.. (-; og er da rimelig afrettet, så det kommer ikke på
> tale.. ((-;

Nej men du ville vel ikke bryde dig om at have en veninde i stedet vel, så
jeg siger det kun en gang mere: hold jer fra hundens og mandens boller, de
er noget af det ypperste vi har som vedhæng

--
Mvh.John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 09-06-06 18:47

> Nej men du ville vel ikke bryde dig om at have en veninde i stedet
> vel, så jeg siger det kun en gang mere: hold jer fra hundens og
> mandens boller, de er noget af det ypperste vi har som vedhæng

Nu skal du jo ikke menneskeliggører hunde, vel John
Hanhunde er jo stadig hanhunde selvom de bliver kastreret,
ved mindre man mener at det er det eneste saliggørende at ens
hund prøver at bolle samtlige tæver den møder, det gjorde Tyson
Nu kan han koncentrerer sig om det vigtige her i livet, at rende efter
pinde og gummibolde og tæske Angel

/Jens

Fra : jopa

Dato : 09-06-06 18:56

pwh skriblede bla:

> Nu skal du jo ikke menneskeliggører hunde, vel John

Jo da Milo er min kammerat og han har boller som kokusnødder og de skal
aldrig væk.

> Hanhunde er jo stadig hanhunde selvom de bliver kastreret,

Det er jo så spørgsmålet.
Bliver desværre nød til at henholde mig til sammenligningen med mænd

> ved mindre man mener at det er det eneste saliggørende at ens
> hund prøver at bolle samtlige tæver den møder, det gjorde Tyson

Herligt

> Nu kan han koncentrerer sig om det vigtige her i livet, at rende efter
> pinde og gummibolde og tæske Angel

Kedeligt
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 09-06-06 19:21

> Det er jo så spørgsmålet.
> Bliver desværre nød til at henholde mig til sammenligningen med mænd

Den sammenligning holder ikke af den simple grund at du ville vide hvis
du var kastreret, det aner hunden jo intet om.
Man skal ikke bilde sig ind at en kastreret hanhund render rundt og ægrer
sig over at den ikke tænder på tæver mere, det skænker den da ikke en tanke.

> Herligt

Hvis man som dig møder 20-30 tæver om året er det sikkert til at leve med,
jeg mødte ca 2-3 tæver hver dag som Tyson prøvede at ryge på.
Det havde jeg så vænnet mig til, en del tæver måtte jeg så bare opgive at
følges med, det kan vi idag. Jeg havde ikke kastreret ham hvis Angel ikke
skulle værer kommet, men jeg savner ikke for 5 øre det med at han skal
hoppe på samtlige tæver idag, han er blevet meget behagligere at følges med.

> Kedeligt

Det synes du og jeg, men ikke Tyson

/Jens

Fra : jopa

Dato : 09-06-06 19:31

pwh skriblede bla:

> [...]
> Man skal ikke bilde sig ind at en kastreret hanhund render rundt og
> ægrer sig over at den ikke tænder på tæver mere, det skænker den da

Øhm Jens jeg forventer du er i stand til at tænke abstrakt, og måske også
mine tanker.
jeg taler om de fysiologiske og psykologiske ændringer der sker når man
laver et så dybtgående indgreb.

> Det synes du og jeg, men ikke Tyson

Det er da fordi han ikke mere får noget på den dumme så må han nøjes med at
lege med pinde
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 09-06-06 21:02

> Øhm Jens jeg forventer du er i stand til at tænke abstrakt, og måske
> også mine tanker.

Jeg er da i stand til at tænke abstrakt, men det er hunde ikke, jeg tilægger
dem i det hele taget ikke den helt store tankevirksomhed.

> jeg taler om de fysiologiske og psykologiske ændringer der sker når
> man laver et så dybtgående indgreb.

Fysisk har Tyson kun ændret sig på den måde at han har lettere ved at tage på,
psykisk har han som jeg ser det kun ændret sig i hans omgang med tæver.
Han er ikke blevet spor roligere eller mindre legesyg, han er stadigvæk også
meget vagtsom og ellers lige så omgængelig som han har været hele tiden.
Det eneste "problem" som jeg ser det, er at nogle hanhunde tror han er en tæve,
at han ikke giver ved dørene overfor tæverne som han gjorde før er jo tævernes problem.

> Det er da fordi han ikke mere får noget på den dumme så må han nøjes
> med at lege med pinde

Han har aldrig fået noget på den dumme, og ville sikkert heller aldrig have fået det,
der er ikke særlig mange der vil have deres tæver parret med en blandingshund.
Så faktisk fik jeg da også tit ondt af ham når han skulle gå og lugte til alle de
dejlige damer, og aldrig få lov til at bolle dem, jeg vidste jo at det 99.99% sikkert
aldrig ville ske.

Vores hunde lever jo alligevel i en kunstig verden, så om vi tager skridtet fuldt ud
og neutralicerer vores dyr har jeg ingen skrupler ved.
Angel havde jeg da også besluttet inden jeg fik hende at hun skulle stereliceres,
hun skulle aldrig have hvalpe, så er der i mine øjne ingen grund til at hun og jeg skal
bøvle med de negative sider der for en tæve ved at værer fertil.
Min kat er da også kastreret, han er udekat og skal da ikke rende rundt og lave
killinger som måske kommer til at leve en kummerlig tilværelse.
Det med ikke at ville neutralicerer sine dyr er i mine øjne ren romantik hvis der
er en fornuftig grund til det, men de færreste gør det nok for sjov.

/Jens

Fra : fam. Ager

Dato : 09-06-06 21:12

> [...]
> hvis der
> er en fornuftig grund til det, men de færreste gør det nok for sjov.

wow for en samling kloge ord, Jens!!!...både hvad angår hunde og katten..
AMEN!

mvh. marie

Fra : pwh

Dato : 09-06-06 21:35

> wow for en samling kloge ord, Jens!!!...både hvad angår hunde og
> katten.. AMEN!
>
> mvh. marie

Tak skal du have, jeg tror ikke John er helt enig
Emnet kommer jo op og vende fra tid til anden, og det er som regel
os mænd der stejler over kastrering.
Jeg havde det da også lidt dårligt med det da jeg afleverede Tyson,
men beslutningen var truffet ud fra hvad jeg mente var fornuftigt,
så det blev altså sådan.
Jeg havde slet ingen skrupler over at afleverer Angel til sterelicering,
så jeg tror at det bunder i noget mandehørm fra vores side,
det har intet med fornuft at gører

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 10-06-06 01:18

On Fri, 9 Jun 2006 22:35:29 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Jeg havde slet ingen skrupler over at afleverer Angel til sterelicering,
>så jeg tror at det bunder i noget mandehørm fra vores side,
>det har intet med fornuft at gører

Nej, det kan det da ikke ha'. Indgrebet hos hunhunden (eller katten)
er da langt større og mere alvorligt end hos hannerne, for der skal jo
en hel operation til.

Men jeg må da erkende at jeg osse havde det skidt da jeg havde
drengene (kattene) hos dyrlægen til neutralisering. Jeg fandt dog ud
af, at skal jeg have sådan et indgreb foretaget en anden gang, så skal
det være mens killingen er så ung som muligt. Samson (min dengang
halvstore killing) kom sig væsentligt hurtigere end Buster, som på
daværende tidspunkt var fuldvoksen, og sikkert allerede havde smagt
hankattelivets glæder.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 10-06-06 08:57

> Nej, det kan det da ikke ha'. Indgrebet hos hunhunden (eller katten)
> er da langt større og mere alvorligt end hos hannerne, for der skal jo
> en hel operation til.

Det skal jo forståes på den måde at jeg self havde det dårligt med at
Angel skulle skæres i, men jeg havde det ikke spor dårligt med at
hun skulle miste sin livmoder.
Med Tyson havde jeg det både dårligt med selve ingrebet,
der som du skriver er intet i forhold til, 3 sting tror jeg han fik.
Og så havde jeg det også dårligt med tanken om at han mistede sine sten.

> [...]
> halvstore killing) kom sig væsentligt hurtigere end Buster, som på
> daværende tidspunkt var fuldvoksen, og sikkert allerede havde smagt

Jeg fik min kat da han var 6 mdr gammel, og jeg fik ham kastreret med
det samme, jeg mindes ikke at han havde nogen videre gener af det.
Det havde Tyson nu heller ikke, han gik lidt stivbenet 1 dags tid,
så mente han at han var go fin igen

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 10-06-06 09:24

On Sat, 10 Jun 2006 09:56:38 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Og så havde jeg det også dårligt med tanken om at han mistede sine sten.

Det er vist her vi skal finde nøglesætningen! *G*

> [...]
>det samme, jeg mindes ikke at han havde nogen videre gener af det.
>Det havde Tyson nu heller ikke, han gik lidt stivbenet 1 dags tid,

Min daværende dyrlæge mente osse at Samson skulle være mindst ½ år før
de ville kastrere ham, men vi fik dem nu til det da han var 5 mdr.
4 timer efter selve indgrebet, så var Samson oppe på dupperne og klar
til at lege igen, hvorimod Buster (3 år gammel) lå slatten på gulvet i
det meste af et døgn, og han kastede op og tissede ganske
ukontrolleret. Stakkels Buster!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 10-06-06 09:27

> Det er vist her vi skal finde nøglesætningen! *G*

Lige precis, men jeg prøver ikke at pakke det ind i alle mulige
dårlige forklaringer, nosserne er et ømt punkt hos os mænd

/Jens

Fra : fam. Ager

Dato : 09-06-06 18:46

> fam. Ager skriblede bla:
>
> Ja da det har jeg, og det er jo naturen

> Hvis det ikke er til at holde ud uden at gribe ind i naturen så bør man
> ikke have tæver og hanhunde sammen.

-----------

nu havde jeg ikke tæve på det tidspunkt, men en tidligere boxerhan sammen
med den lille virile.... det var nabolagets tæver der var "problemet"..
----

> [...]
> jeg siger det kun en gang mere: hold jer fra hundens og mandens boller, de
> er noget af det ypperste vi har som vedhæng

tror nu helt ærligt, at det er noget at i mænd er alene om, hundene er nok
ikke så obs på om der er boller eller ej.. og det er vel ikke kastrering af
mænd vi debaterer vel? (-;
men jo, jeg kender godt synspunkterne.. som da en af os skulle
steriliseres.. "GG"

mvh. marie

Fra : Leyna

Dato : 10-06-06 00:58

On Fri, 9 Jun 2006 18:53:56 +0200, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

>Hvad tror du der sker hvis din mand får bollerne høvlet af ?
>Ja nemlig han får kvindestemmer
Orv, får han ligefrem flere stemmer?

>og patter og andre hormonelle ubalanceting

Hmmm... i den str min mand har, så kan han vist godt passe min bh!

>derfor er jeg personligt modstander af at lave om på dyrets psyke og fysik.

Nu er Hans jo osse kastreret, og jeg må da indrømme at jeg ikke sådan
umiddelbart kan mærke nogen forskel fra ham til Vaks. Joeh... Hans er
måske lidt hurtigere til at tage på springtur (selvom det burde være
omvendt), men ellers kan jeg ikke se nogen forskel.

Hans var kastreret da vi overtog ham, så jeg aner faktisk ikke hvorfor
det er blevet gjort. Jeg ved ikke hvilken begrundelse jeg skulle ha'
for at kastrere Vaks, for jeg synes ikke han er slem til at stikke af
efter "damerne", såeh...
Men mine hankatte er til gengæld begge kastrater. Der er uønskede
killinger nok, og jeg ønsker ikke at bidrage til at der bliver flere.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 10-06-06 09:03

Leyna wrote:
> [...]
> det er blevet gjort. Jeg ved ikke hvilken begrundelse jeg skulle ha'
> for at kastrere Vaks, for jeg synes ikke han er slem til at stikke af

Man skal bestemt ikke kastrerer sin hanhund bare for at gører det,
for tæverne er der flere fysiske/psykiske fordele for dem ved at blive stereliceret.

> Men mine hankatte er til gengæld begge kastrater. Der er uønskede
> killinger nok, og jeg ønsker ikke at bidrage til at der bliver flere.

Det tror jeg de fleste katteejere er enige i, det er kun sund fornuft.
Den dyrelæge som kastrede min kat tog også kun en symbolsk betaling
for indgrebet da de mente at de havde et vist moralsk ansvar mht det.

/Jens

Fra : Kim Christensen

Dato : 09-06-06 16:28

pwh wrote:

> [...]
> bare for at holde ham på 44-45 kg, og han motionerer precis det samme som altid.

Og disse vise ord kan jeg desværre kun tilsutte mig.
Jeg måtte have min 10 år gamle hund kastreret på grund af
testikelkræft, så der var ingen vej undenom. Men symptomerne er
fuldstændigt de samme.

Hilsen Kim

Fra : jopa

Dato : 09-06-06 16:55

webpoint skriblede bla:
> Jeg går og overvejer at få min hund kasteret ( Så den ikke længere
> løber efter alle hundhundene ).

Hvad med i stedet at lære den at lade være.
Det er så let, bare af med klodserne men andre problemer dukker så op i
stedet.
Næste gang så køb en hundhund

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 09-06-06 17:05

jopa wrote:
> Næste gang så køb en hundhund

Det er det bedste råd du har givet længe, tæver rules

/Jens (som ikke skal have flere tumpede hanhunde)

Fra : jopa

Dato : 09-06-06 17:14

pwh skriblede bla:
> Det er det bedste råd du har givet længe, tæver rules

Det skulle være hunhund og ikke hundhund
Og rigtigt hanhunde skal man kun købe hvis man gider besværet
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 09-06-06 17:28

jopa wrote:
> pwh skriblede bla:
>>
> Det skulle være hunhund og ikke hundhund

Det havde jeg gættet

> Og rigtigt hanhunde skal man kun købe hvis man gider besværet

Hvad er gevinsten da ved en han frem for en tæve.

/Jens

Fra : fam. Ager

Dato : 09-06-06 17:37

> Hvad er gevinsten da ved en han frem for en tæve.
>
> /Jens
>--------

efter mine erfaringer er der mere personlighed og..ja hvad skal man kalde
det..de har et eller andet som tæverne ikke har.. nu her med mine 2 boxere,
en tæve og en han (ukastreret), og der er da stor forskel i deres sind og
fremtoning, udseende osv. tæverne plejer at være mere nemme at omgås, mere
blide. bortset fra angel..GG.. som vist er lidt af en skrubbe..(-; men det
er emma da også når hannerne er for meget, men i det daglige er hun meget
mere "usynlig" end hvad loui er.
jeg foretrækker også hanner.

mvh. marie

Fra : pwh

Dato : 09-06-06 17:51

> [...]
> vist er lidt af en skrubbe..(-; men det er emma da også når hannerne
> er for meget, men i det daglige er hun meget mere "usynlig" end hvad

Ja der er jeg blevet lige modsat, jeg er klart mest til tæver nu.
Jeg værdsætter så også et roligt sind hos en hund, og jeg synes
at der er for meget larm og ballade og føren sig frem hos hannerne.
Der kan jeg klart bedre lide feks. Angels sind, hun er den rolige under
normale omstændigheder, men er der optræk til ballade er hun helt fremme.
Det er sikkert også racebestemt, men da jeg undersøgte mht en Ridgeback
læste jeg at det også inden for den race var Tæverne der var mest vagtsomme
og de bedste til at jage.

/Jens (hvis Angel nu normalt er ret så blid)

Fra : jopa

Dato : 10-06-06 16:58

fam. Ager skriblede bla:
> [...]
> vist er lidt af en skrubbe..(-; men det er emma da også når hannerne
> er for meget, men i det daglige er hun meget mere "usynlig" end hvad

Hanhunde er flottere generelt end tæver og har et helt andet sind.
En kastereret hanhund bliver tit pølseagtig at se på
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 10-06-06 18:02

jopa wrote:
> En kastereret hanhund bliver tit pølseagtig at se på

Bare du ikke bliver pølseagtig at se på
Ville det ikke værer mere korrekt at skrive at forkert fodrede hunde
kan blive pølseagtige at se på.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 10-06-06 18:13

pwh skriblede bla:
> Ville det ikke værer mere korrekt at skrive at forkert fodrede hunde
> kan blive pølseagtige at se på.

Nej det er skægt at se hvor pølseagtige de kan blive når de bliver
kastreret.
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 10-06-06 18:20

> Nej det er skægt at se hvor pølseagtige de kan blive når de bliver
> kastreret.

Nu tror jeg du digter John fordi du ikke kan komme med nogle
saglige argumenter for ikke at kastrerer sin hund.
Hvilken forbindelse skulle der værer mellem at blive kastreret
og pølseagtig at se på ud over at hunden får for meget mad.
At det så tit går galt er sikkert rigtigt, men det er jo ikke
pgr. kastreringen men pgr. forkert fodermængde.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 10-06-06 19:05

pwh skriblede bla:

> Nu tror jeg du digter John fordi du ikke kan komme med nogle
> saglige argumenter for ikke at kastrerer sin hund.
Ja

Folk kan såmænd gøre hvad de vil med deres hunde, jeg er blot modstander af
kastration og ville aldrig gøre det.
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 10-06-06 20:05

jopa wrote:
> pwh skriblede bla:

> Ja
>
> Folk kan såmænd gøre hvad de vil med deres hunde, jeg er blot
> modstander af kastration og ville aldrig gøre det.

Det er også fair nok, men skal man fraråde andre mennesker at
gører det bør det nok bygge på saglige argumenter og ikke følelser.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 10-06-06 20:30

pwh skriblede bla:

> Det er også fair nok, men skal man fraråde andre mennesker at
> gører det bør det nok bygge på saglige argumenter og ikke følelser.

Hmmm så læs tilbage Jens jeg har faktisk kommet med andre argumenter end
følelser.
Man ved ikke hvad der sker med hunden psykisk når man ændrer deres
hormonbalance.
Gør man det samme med menesker kræver det medisins behandling.
Godt at hunden ikke kan fortælle hvad der sker med den
Hvis man gør det for at den ikke skal rende hjemmefra kan man lige så godt
skære benene af, eller endnu bedre træne med sin hund så den bliver lydig.
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 11-06-06 05:09

jopa wrote:
> pwh skriblede bla:

> Hmmm så læs tilbage Jens jeg har faktisk kommet med andre argumenter
> end følelser.

Jeps, men min fornemmelse er at de mest grunder i følelser og ikke fornuft.

> Man ved ikke hvad der sker med hunden psykisk når man ændrer deres
> hormonbalance.
> Gør man det samme med menesker kræver det medisins behandling.

Det er en hund vi snakker om og ikke et menneske,
lad nu værer med hele tide at drage de paraleller, det viser kun alt
for tydeligt at det er dine egne nosser du tænker på når der tales kastrering.

> Godt at hunden ikke kan fortælle hvad der sker med den

Hvorfor, det kunne da meget vel værer at det var posetivt for den.

> Hvis man gør det for at den ikke skal rende hjemmefra kan man lige så
> godt skære benene af, eller endnu bedre træne med sin hund så den
> bliver lydig.

Hvorfor lukker du din hund inde i et bur, du kunne da også bare
skærer benene af Milo eller træne ham op til at blive på grunden.
Ikke et særligt godt argument, vel John

/Jens

Fra : jopa

Dato : 11-06-06 09:46

pwh skriblede bla:

> Hvorfor lukker du din hund inde i et bur, du kunne da også bare
> skærer benene af Milo eller træne ham op til at blive på grunden.
> Ikke et særligt godt argument, vel John

Hmm han ligger stort set hele dagen på gårdspladsen.
Men er i hundegård når vi ikke er hjemme.
Jeg træner med ham til stadighed, og han ved efterhånden at han ikke må
forlade grunden.
Kan lige finde på at lunte ud til vejen for at spejde efter nogen forbrydere
han kan sætte tænderne i.
Kan jo ikke lade ham blive på gårdspladsen når vi ikke er hjemme, han
risikerer jo at æde post med mere
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 11-06-06 18:42

jopa wrote:
> pwh skriblede bla:

> Kan jo ikke lade ham blive på gårdspladsen når vi ikke er hjemme, han
> risikerer jo at æde post med mere

Pladder, du er bare bange for at naboens kat kommer og tæver ham

/Jens

Fra : jopa

Dato : 12-06-06 10:47

pwh skriblede bla:

> Pladder, du er bare bange for at naboens kat kommer og tæver ham

Jeg tror Milo har spist samtlige katte i omegnen.Om 10 dage skal han i
dagpleje medens vi biler den til Alperne så kan han æde alle de andre hunde
i pensionen
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 12-06-06 16:50

> Jeg tror Milo har spist samtlige katte i omegnen.Om 10 dage skal han
> i dagpleje medens vi biler den til Alperne så kan han æde alle de
> andre hunde i pensionen

Om 4 dage skal jeg værer dagpleje for min kollegas hund når
de tager 14 dage til Spanien, nu må vi så se hvor mange dage
der går inde Angel har ædt den

Men det vil jo så sige at om 10 dage er der frit slag med at svine
Schæfere til, og specielt Milo

/Jens

Fra : fam. Ager

Dato : 12-06-06 17:01

> Men det vil jo så sige at om 10 dage er der frit slag med at svine
> Schæfere til, og specielt Milo
>
> /Jens
>-------

er det så sjovt, når john ikke læser med synes du?..
men selvfølgelig..vi kan jo varme op til han kommer hjem..(-;

mvh. marie

Fra : jopa

Dato : 12-06-06 17:14

pwh skriblede bla:

> Men det vil jo så sige at om 10 dage er der frit slag med at svine
> Schæfere til, og specielt Milo

Jeg plejer at være dygtig til at finde en webcafe når jeg er ude og rejse,
så bare rolig jeg læser alt og glemmer aldrig.
Til gengæld slipper i for at jeg generer jeres kastrerede rullepølser så
længe
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : fam. Ager

Dato : 12-06-06 17:26

> [...]
> så bare rolig jeg læser alt og glemmer aldrig.
> Til gengæld slipper i for at jeg generer jeres kastrerede rullepølser så

------------------------

du kan jo ikke undvære det alligevel hva`?

rullepølser..hrmff.. her i huset hedder han nu rouladen..GGG..

mvh. marie

Fra : jopa

Dato : 12-06-06 17:57

fam. Ager skriblede bla:

> rullepølser..hrmff.. her i huset hedder han nu rouladen..GGG..

Begge dele er fede
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 12-06-06 19:59

On Mon, 12 Jun 2006 18:56:46 +0200, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

>fam. Ager skriblede bla:

>Begge dele er fede

Og det er jo ikke så ringe endda!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : jopa

Dato : 12-06-06 20:35

Leyna skriblede bla:

> Og det er jo ikke så ringe endda!

Skulle måske have skret : begge dele feder
Du er jo bare tung og smuk men dine hunde er kornfede så det grænser til
dyreplageri

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 12-06-06 21:43

On Mon, 12 Jun 2006 21:35:05 +0200, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

>Leyna skriblede bla:

>Skulle måske have skret : begge dele feder
>Du er jo bare tung og smuk men dine hunde er kornfede så det grænser til
>dyreplageri

Men de kan dog stadig holde r*ven oppe!

--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : jopa

Dato : 12-06-06 22:09

Leyna skriblede bla:

> Men de kan dog stadig holde r*ven oppe!
Kan min også selv om den er tung og smuk.
Den er lige vaccineret og dyrlægen sagde den ikke vejede et gram for meget
til højden. Det kan din den ene jo ikke prale med
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 13-06-06 05:10

> Kan min også selv om den er tung og smuk.
> Den er lige vaccineret og dyrlægen sagde den ikke vejede et gram for
> meget til højden.

Nu er de 10 af kg hos Milo jo også bare pels,
hos vores rigtige hunde er det jo muskler det hele

/Jens

Fra : fam. Ager

Dato : 13-06-06 06:13

> Nu er de 10 af kg hos Milo jo også bare pels,
> hos vores rigtige hunde er det jo muskler det hele
>
> /Jens
>------------

nemli`!!

mvh. marie

Fra : Leyna

Dato : 13-06-06 06:22

On Mon, 12 Jun 2006 23:08:42 +0200, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

>Leyna skriblede bla:

>Kan min også selv om den er tung og smuk.
>Den er lige vaccineret og dyrlægen sagde den ikke vejede et gram for meget
>til højden. Det kan din den ene jo ikke prale med

Næeh, Hans er for tyk, og det har han været lige siden sin Prednisolon
kur. Vaks fik derimod dyrlægens blå stempel!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : jopa

Dato : 09-06-06 17:42

pwh skriblede bla:

> Hvad er gevinsten da ved en han frem for en tæve.

Når man tænker min race, så er en hanhund da meget mere kraftfuld og større,
og flottere.
Næsten alle racer undtagen vores egen er hannerne flottere end hunnerne.
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 09-06-06 17:57

jopa wrote:
> [...]
> større, og flottere.
> Næsten alle racer undtagen vores egen er hannerne flottere end

Størrer er jeg helt enig i at de self er, men flottere kan jeg ikke se.
Det kan jo også værer en fordel at de er mindre, så kan man jo vælge
er racer der ellers ville værer fysisk uforsvarlig at man havde.
Jeg ville da nødigt eje en Rottehan på 75kg som de kan blive,
men en Rottetæve på 40-50kg ville værer perfekt til min fysik.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 09-06-06 18:04

pwh skriblede bla:
> Jeg ville da nødigt eje en Rottehan på 75kg som de kan blive,
> men en Rottetæve på 40-50kg ville værer perfekt til min fysik.

Det har såmænd ikke den store ulempe at være mindre end sin hund, når blot
man er en mand
Du ville med dine erfaringer let kunne styre en sådan.
Lederskab Jens
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 09-06-06 18:41

jopa wrote:
> [...]
> blot man er en mand
> Du ville med dine erfaringer let kunne styre en sådan.

Det ville jeg sikkert godt kunne, men jeg har det stadigvæk bedst
med at værer fysisk stærkere end min hund.
Jeg har da også bevidst vist begge mine hunde at jeg er den stærkeste
når vi slås for sjov ude på plænen, så er det helt på plads

Jeg bryder mig feks. ikke om at møde en 50 kg/s dame der lufter
sin 70 kg/s Bullmastiff (jeg kender en). Jeg synes at for meget er
overladt til ejerens lederskab, som jeg ikke altid stoler på er på plads.
Spotter jeg sådan nogle damer med for store hunde går jeg en anden vej,
jeg har et par gange oplevet at damer går i baglås hvis deres hunde tænder af.
Der synes jeg mænd generelt er meget bedre til at tage fat i nakken på deres køtere.
Jeg kan huske en kæmpe Rotte/Schæferhan der røg på Tyson, på et splitsekund
havde dens store ejer fat i halsbåndet på den og det hang og dinglede oppe i luften.
Dogo'en der røg på Tyson havde dens ejer heller ingen berøringsangst overfor,
den blev med det samme hevet væk i bagbenene og lagt på jorden.

/Jens

Fra : Kim Christensen

Dato : 12-06-06 11:47

jopa wrote:

> Man ved ikke hvad der sker med hunden psykisk når man ændrer deres
> hormonbalance.

Det er korrekt. Vi griber også ind i et lugtunivers som vi ingen
indsigt har i set ra et hundesynspunkt.

Jeg er også imod kastration, og har alligevel måttet have den gamle
hund kastreret fordi stenene føltes som nytilhuggede flintesten.

Der kan også være enkelte andre velfærdsgrunde. Her tænker jeg
eksempelvis på en hyppig brugshunderace som har så lav en bagstilling
at stenene nemt kommer til at slæbe henad jorden. Her vil hunden (og
samfundet) være bedst tjent med kastration...

Hilsen Kim

Fra : fam. Ager

Dato : 12-06-06 11:54

"Kim Christensen" <SLETTESnemoris@yahoo.com> skrev i en meddelelse
[...]

---------

fnis...
tag den john.. ((-;

mvh. marie, hvis brugshund ikke har hængerøv..GG..

Fra : jopa

Dato : 12-06-06 12:24

Kim Christensen skriblede bla:

> Jeg er også imod kastration, og har alligevel måttet have den gamle
> hund kastreret fordi stenene føltes som nytilhuggede flintesten.

Jeg er helt med på at der kan være gode grunde til kastration.
Driller blot som sædvanlig.
Kan huske den hundeserie med hende fruen í stramme bukser og ridepisk, hvor
så vidt jeg husker løsningen ewery time var af med klodserne.
Det er i sådanne situationer jeg harmes.

> [...]
> at stenene nemt kommer til at slæbe henad jorden. Her vil hunden (og
> samfundet) være bedst tjent med kastration...

Jeg er sikker på at Milo bider dig i klodserne når du siger noget sådant.
Milo bruger dem som pude når han sidder.

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 12-06-06 16:57

> [...]
> ridepisk, hvor så vidt jeg husker løsningen ewery time var af med
> klodserne. Det er i sådanne situationer jeg harmes.

Der skal da også værer en rimeligt god grund til det, det er jo svært
at gører godt igen hvis det viser sig at have nogle uheldige følger.
Men direkte forkert synes jeg ikke det er.

/Jens

Fra : webpoint

Dato : 12-06-06 14:14

Hej alle sammen.

Hold op hvor er der mange meninger om kastering af hunden !

Men ikke en eneste af jer, kommer ind på priserne hos jeres dyrlæger
?

Kender i dem ikke, eller er de bare en velbevaret hemmelighed

Kim

Fra : fam. Ager

Dato : 12-06-06 15:41

"webpoint" <webpoint@gmx.net> skrev i en meddelelse
[...]

jeg kender heller ikke til priserne i det område du nævner..
jeg gav omkring 13-1400 for det for 4 år siden. de gange der har været behov
for sådanne indgreb, som har krævet operation,så har jeg planlagt det i
forbindelse med det årlige eftersyn og vacc. af hele banden, så bliver der
sparet på en konsultation. jeg har også 3 hunde og 2 katte, så det kan godt
betale sig at "samle " det. så det plejer at være et underholdene índslag
hos dyrlægen.. (-;
da min blev kastreret, blev han det samtidig med den ene kat, som alligevel
skulle af med bollerne.

mvh. marie

Fra : pwh

Dato : 12-06-06 17:03

> [...]
> ?
>
> Kender i dem ikke, eller er de bare en velbevaret hemmelighed

Jeg gav 2000 kr for ca 2 år side her i Rødovre ved Kbh,
men hvorfor ikke bare benytte den dyrelæge du plejer hvis
du er glad for stedet, det er vel ligegyldigt om det koster 500 kr
mere eller mindre hvis du føler dig tryg ved stedet.

/Jens

Fra : Kim Christensen

Dato : 12-06-06 14:55

jopa wrote:

> Jeg er helt med på at der kan være gode grunde til kastration.
> Driller blot som sædvanlig.

Det gør jeg også..

> Kan huske den hundeserie med hende fruen í stramme bukser og ridepisk, hvor
> så vidt jeg husker løsningen ewery time var af med klodserne.
> Det er i sådanne situationer jeg harmes.

Åh, jo Victoria (smæk!) Stilethæl, den sortklædte lak/læderdomina
med speciale i kastration, ydmygelse, og streng hundeopdragelse.

Det eneste jeg undrede mig over ved hende var at hun ikke insisterede
på at kastrere hundene selv.

> Jeg er sikker på at Milo bider dig i klodserne når du siger noget sådant.

Pas på, han kunne brække en tand.

> Milo bruger dem som pude når han sidder.
Hvordan kan man egentlig se forskel om en schæfer sidder eller står?

Hilsen Kim

Fra : pwh

Dato : 12-06-06 16:58

Kim Christensen wrote:
> Hvordan kan man egentlig se forskel om en schæfer sidder eller står?

*LOL*

/Jens

Fra : jopa

Dato : 12-06-06 17:10

pwh skriblede bla:

> *LOL*

Hvad griner du af ?
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 12-06-06 19:56

On Mon, 12 Jun 2006 18:10:00 +0200, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

>pwh skriblede bla:

>Hvad griner du af ?

Bemærk at JEG ikke grinede... i hvert fald ikke sådan at det kunne
høres nogen steder.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : jopa

Dato : 12-06-06 22:22

Leyna skriblede bla:

> Bemærk at JEG ikke grinede... i hvert fald ikke sådan at det kunne
> høres nogen steder.

Han er lige blevet kåret den anden dag og her er billedet fra kåringen
http://jp-web.dk/milo33.jpg
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : jopa

Dato : 12-06-06 17:17

Kim Christensen skriblede bla:
> Hvordan kan man egentlig se forskel om en schæfer sidder eller står?

Det eneste sted en ordentlig schæfer på 74 cm og 50 kg "sidder" er i struben
på folk der gang på gang generer den.
Den glemmer aldrig.
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Kim Christensen

Dato : 12-06-06 15:09

webpoint wrote:
> [...]
> ?
>
> Kender i dem ikke, eller er de bare en velbevaret hemmelighed

Ok, der blev spurgt efter fynske dyrlæger. Her må jeg passe, men jeg
gav 1800 for en lidt kompliceret kastration pga. testikelkræft. Så
fandt dyrlægen også en gammel operation der havde været syet med
fiskesnøre eller sådan noget. Min hund er en genbrugshund fra en
gård i midtjylland, og nogen gårdejere går ikke til dyrlægen med
"småting" de kan lave selv....

Hilsen Kim

Fra : Kim Christensen

Dato : 12-06-06 21:09

jopa wrote:

> Det eneste sted en ordentlig schæfer på 74 cm og 50 kg "sidder" er i struben
> på folk der gang på gang generer den.

Min strube er 1,75 meter over normal 0. Hvordan klarer en schæfer den
forskel med de bagben, medmindre jeg er så flink at lægge mig ned?

> Den glemmer aldrig.
Det vil jeg tro. Jeg blev en gang angrebet af en discount schæfer
(belgisk hyrdehund), Jeg greb hunden og bed den af al kraft i næsen.
Dens næse bliver aldrig rigtig køn igen.
Mine hunde er hamløse, hvad skal jeg med en schæfer når jeg kan
selv?
Egentlig kommer det nu til at lyde som schæferfolk er hamløse når
deres hund ikke er i nærheden. Det var ikke meningen, og det
undskylder jeg meget....

Hilsen Kim

Fra : jopa

Dato : 12-06-06 21:31

Kim Christensen skriblede bla:

> Min strube er 1,75 meter over normal 0. Hvordan klarer en schæfer den
> forskel med de bagben, medmindre jeg er så flink at lægge mig ned?
En schæfer springer uden problemer 2 mtr

> Det vil jeg tro. Jeg blev en gang angrebet af en discount schæfer
> (belgisk hyrdehund), Jeg greb hunden og bed den af al kraft i næsen.

Ja det er jo en lettere udgave af en rigtig schæfer.
Tvivler på at du kunne gøre det samme med Milo

> Mine hunde er hamløse, hvad skal jeg med en schæfer når jeg kan
> selv?
Schæferfolk har dem netop fordi de selv er harmløse det er da normalt.
Jeg har min for at styrke mit selvværd

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 13-06-06 05:14

jopa wrote:
> Kim Christensen skriblede bla:

> Schæferfolk har dem netop fordi de selv er harmløse det er da normalt.
> Jeg har min for at styrke mit selvværd

Og som potensforlænger ikke at forglemme

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 13-06-06 06:24

On 12 Jun 2006 13:09:02 -0700, "Kim Christensen"
<SLETTESnemoris@yahoo.com> wrote:

>Min strube er 1,75 meter over normal 0. Hvordan klarer en schæfer den
>forskel med de bagben, medmindre jeg er så flink at lægge mig ned?

*fniiiiis*

Den bruger en skammel?
--
Leyna